اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین و تحلیل قیمت آلت کوین‌های برتر؛ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

افزایش سرمایه ورودی به صندوق‌های ETF بیت کوین، احساسات سرمایه‌گذاران را نسبت به بازار کریپتو بهبود بخشیده و می‌تواند عاملی برای رشد قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها باشد. آیا بیت کوین می‌تواند مومنتوم مثبت خود را حفظ کند و باعث رشد بیشتر آلت کوین‌ها شود؟ در این مطلب نمودار قیمت ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین در حال حرکت به سمت بالاست و سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) با خرید بیشتر از این روند صعودی استقبال می‌کنند. ETFهای اسپات بیت کوین در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) شاهد سومین ورودی بزرگ خود بودند و مجموعاً ۴۰۳ میلیون دلار سرمایه به این صندوق‌ها تزریق شد. به این ترتیب، مجموع سرمایه ورودی به ETFها از زمان آغاز به کار آن‌ها در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) به بیش از ۲/۱ میلیارد دلار می‌رسد.

ETFهای اسپات بیت کوین دو شرکت بلک‌راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity) هر کدام بیش از ۳ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارند. اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، با مقایسه عملکرد ماه اول همه ETFها طی ۳۰ سال گذشته، در پست ۸ فوریه خود در X (توئیتر سابق) گفت که صندوق‌های iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک‌راک و Wise Origin Bitcoin Fund (FBTC) فیدلیتی بی‌رقیب هستند و با اختلاف زیادی دو رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

حرکت صعودی فعلی تنها به بیت کوین محدود نمی‌شود، چرا که آلت کوین‌های برتر نیز حرکت خود را آغاز کرده‌اند و سطوح مقاومت را به سمت بالا شکسته‌اند. این امر نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران در کل فضای کریپتو در حال بهبود است.

تحلیل قیمت بیت کوین

شکست‌ مکرر خرس‌ها در کاهش قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۳،۳۵۲ دلار در چند روز گذشته، باعث افزایش فشار خرید گاوها در تاریخ ۷ فوریه (۱۸ بهمن) شده بود.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

خریداران با هدایت قیمت به بالای مقاومت ۴۴،۷۰۰ دلاری در تاریخ ۸ فوریه برتری خود را حفظ کردند. این امر مسیر یک رالی احتمالی را تا سطح مهم روانی ۵۰ هزار دلار باز می‌کند، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها با تمام قوا از مواضع خود دفاع کنند.

با این حال، اگر خریداران از سطح ۵۰ هزار دلار عقب‌نشینی خاصی نداشته باشند، این رالی می‌تواند تا ۵۲ هزار دلار ادامه پیدا کند. خرس‌ها در صورتی که بتوانند قیمت را به زیر سطح ۴۱،۸۸۴ دلار کاهش دهند و در آنجا حفظ کنند، دوباره کنترل بازار را به دست خواهند می‌آورند. جفت ارز BTC/USDT در این حالت می‌تواند به سطح ۳۷،۹۸۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم در تاریخ ۷ فوریه مقاومت سربار ۲۴۰۰ دلاری خود را به سمت بالا شکست و کندل روزانه در بالای این سطح بسته شد. بدین صورت یک الگوی مثلث صعودی در نمودار روزانه اتریوم تکمیل گردید.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

خرس‌ها در تاریخ ۸ فوریه سعی داشتند قیمت اتریوم را به زیر این سطح بریک اوت بازگردانند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کردند. هدف این الگوی مثلث صعودی سطح ۲۶۳۲ دلار است. اگر قیمت از ۲۶۳۲ دلار کاهش یابد اما در متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۳۵۸ دلار به حمایت برسد، نشان‌ می‌دهد که احساسات مثبت در بین معامله‌گران حاکم شده است. این امر چشم‌انداز شکست رو به بالای سطح ۲۷۱۷ دلار را افزایش می‌دهد.

خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک برگردانند تا خریداران نوسان‌گیر بازار را به دام بیاندازند. این امر ممکن است منجر به لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ شود و جفت ارز ETH/USDT را به ۲۱۰۰ دلار برساند.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در تاریخ ۷ فوریه از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۳۰۵ دلار به سمت بالا بازگشت و در تاریخ ۸ فوریه خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکست. پس از این بریک اوت الگوی مثلث نزولی بایننس کوین اعتبار خود را از دست داد.

نمودار روزانه BNB/USDT
نمودار روزانه BNB/USDT

شکست یک الگوی نزولی سیگنال مثبتی محسوب می‌شود، چرا که خریداران خود را به حاشیه برده‌اند و منتظر فرصت مناسب برای ورود به بازار هستند. خریداران قیمت را به بالای سطح ۳۲۰ دلار رساندند و درها را برای تست مجدد مقاومت ۳۳۸ دلاری باز کردند. اگر این سطح حفظ شود، جفت ارز BNB/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۳۶۰ دلار رشد کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی خود یا ۳۳۸ دلار کاهش یابد، نشان‌دهنده برداشت سود معامله‌گران در سطوح بالاتر است. ریزش قیمت به زیر میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی بین ۲۸۸ دلار تا ۳۳۸ دلار در نوسان باشد.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا از میانگین‌های متحرک خود در تاریخ ۷ فوریه به سمت بالا ریجکت شد و گاوها در تلاش هستند تا این آلت کوین را به بالاتر از مقاومت سربار سفت و سخت خود در سطح ۱۰۷ دلار برسانند.

نمودار روزانه SOL/USDT
نمودار روزانه SOL/USDT

اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز SOL/USDT الگوی سر و شانه معکوس خود را تکمیل خواهد کرد. در این حالت، این جفت ارز می‌تواند ابتدا تا سقف ۲۵ دسامبر (۴ دی) یعنی ۱۲۶ دلار رشد کند و پس از آن سعی داشته باشد تا به هدف الگوی سر و شانه یعنی ۱۳۵ دلار برسد.

اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر ۹۲ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود. این امر ممکن است شروعی برای یک حرکت نزولی به سطح ۷۹ دلار باشد، جایی که گاوها احتمالاً وارد عمل خواهند شد.

تحلیل قیمت ریپل

خرس‌ها نتوانستند قیمت ریپل را در زیر حمایت ۰/۵۰ دلاری حفظ کنند که نشان می‌دهد گاوها در حال دفاع از این سطح هستند.

نمودار روزانه XRP/USDT
نمودار روزانه XRP/USDT

قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۵۲ دلار ریکاوری داشته است. این میانگین متحرک سطح مهمی در کوتاه‌مدت محسوب می‌شود و باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر خریداران این مانع را پشت سر بگذارند، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند سفر خود را به سمت خط روند نزولی آغاز کند. شکست رو به بالای خط روند نزولی و کلوز کندل روزانه در این محدوده نشان می‌دهد که گاوها دوباره سکان هدایت بازار را به دست گرفته‌اند. در این حالت ممکن است این جفت ارز تا سطح ۰/۶۷ دلار رشد کند.

حمایت مهمی که در مسیر نزولی ریپل باید به آن توجه داشته باشیم سطح ۰/۵۰ دلار است. کلوز کندل روزانه در زیر این سطح نشان می‌دهد که خرس‌ها دست بالا را دارند. در این صورت ممکن است این جفت ارز تا سطح ۰/۴۶ دلار ریزش داشته باشد.

تحلیل قیمت کاردانو

دم بلند کندل ۷ فوریه کاردانو نشان از خرید سنگین گاوها در نزدیکی حمایت کلیدی ۰/۴۶ دلار دارد.

نمودار روزانه ADA/USDT
نمودار روزانه ADA/USDT

گاوها در تارخ ۸ فوریه قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۱ دلار رساندند و در تلاش‌اند تا خط روند بالایی کانال نزولی آن را به چالش بکشند. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند تا ۰/۶۰ دلار و متعاقباً ۰/۶۸ دلار رشد داشته باشد.

اگر قیمت کاردانو پس از برخورد به این خط روند کاهش پیدا کند و به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت نفی خواهد شد. این امر به معنای فروش خرس‌ها در رالی‌ها و حفظ قیمت در داخل این کانال برای مدت زمان طولانی‌تر خواهد بود.

تحلیل قیمت اوالانچ

قیمت اوالانچ در تاریخ ۶ فوریه به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۳۴/۹۲ دلار رسید، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران به کاهش قیمت‌ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند.

نمودار روزانه AVAX/USDT
نمودار روزانه AVAX/USDT

گاوها تلاش خواهند کرد تا با حفظ قیمت در بالای خط روند نزولی کانال اوالانچ وضعیت خود را بهتر کنند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، به معنای تغییر روند در کوتاه‌مدت خواهد بود. جفت ارز AVAX/USDT در چنین حالتی می‌تواند حرکت صعودی خود را تا سطح ۴۴ دلار و سپس تا مقاومت بحرانی ۵۰ دلار آغاز کند.

زمان برای خرس‌ها به سرعت سپری می‌شود. اگر آن‌ها قصد بازگشت به بازار را دارند، باید قیمت را به زیر سطح ۳۲/۳۰ دلار کاهش دهند. این جفت ارز در ادامه ممکن است برای چند روز دیگر در داخل کانال نزولی خود نوسان داشته باشد.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین به نوسانات خود در داخل یک الگوی مثلث متقارن ادامه می‌دهد که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری قاطع بین گاوها و خرس‌ها در مورد حرکت جهت‌دار بعدی این میم کوین است.

نمودار روزانه DOGE/USDT
نمودار روزانه DOGE/USDT

گاوها در تاریخ ۷ فوریه قیمت دوج کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آن به نرخ ۰/۰۸ دلار رساندند و درها را برای یک رشد احتمالی تا خط روند نزولی باز کردند. فروشندگان در گذشته به شدت از این سطح دفاع کرده‌اند. از این رو، دوباره نیز تلاش خواهند کرد تا رالی صعودی را در این سطح متوقف کنند.

اگر قیمت با برخورد به این خط روند نزولی تغییر جهت دهد و به سمت پایین حرکت کند، نشان می‌دهد که جفت ارز DOGE/USDT ممکن است مدت زمان بیشتری را در داخل مثلث باقی بماند. برعکس این فرضیه، اگر خریداران خط روند نزولی را در هم بشکنند، این جفت ارز ممکن است شتاب بیشتری پیدا کند و به سمت منطقه مقاومتی ۰/۱۰ تا ۰/۱۱ دلار حرکت داشته باشد.

تحلیل قیمت پولکادات

شکست خرس‌ها در حفظ پولکادات زیر خط گردن الگوی سر و شانه ممکن است گروهی از خریداران را به بازار جذب کند که قیمت این آلت کوین را در تاریخ ۷ فوریه به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۶/۹۲ دلار رسانده بودند.

نمودار روزانه DOT/USDT
نمودار روزانه DOT/USDT

جفت ارز DOT/USDT به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۷/۴۰ دلار رسیده که احتمالاً به عنوان یک مقاومت قدرتمند پیش‌روی قیمت عمل می‌کند. خریداران باید بر این مانع غلبه کنند تا نسبت به پایان فاز اصلاحی اطمینان پیدا کنیم. این جفت ارز سپس می‌تواند به سمت سطح ۸/۵۸ دلار حرکت کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت پولکادات به شکلی شارپ از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، بدان معنی خواهد بود که خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. این جفت ارز در ادامه نیز می‌تواند به سمت حمایت ۶/۵۰ دلاری و پس از آن سطح ۶ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک پس از شکست رو به بالای مقاومت ۱۷/۳۲ دلاری در تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) حالا به تثبیت رسیده است.

نمودار روزانه LINK/USDT
نمودار روزانه LINK/USDT

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۶/۸۷ دلار و حرکت اندیکاتور RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها نسبت به خرس‌ها برتری دارند. خریداران تلاش خواهند کرد تا ریزش قیمت را در سطح بریک اوت ۱۷/۳۲ دلاری متوقف کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال از سرگیری روند صعودی افزایش می‌یابد. جفت ارز LINK/USDT هم سپس می‌تواند تا ۲۱/۷۹ دلار رشد کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به کاهش خود ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، به این معنی خواهد بود که بریک اوت اخیر احتمالا یک تله گاوی بوده است. در این صورت جفت ارز فوق ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۵/۴۸ دلار سقوط کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا