اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت نمودار بیت کوین و تحلیل قیمت آلت کوین‌های برتر؛ ۲۵ آذر ۱۴۰۲

بیت کوین و آلت کوین‌هایی همچون اتریوم، بایننس کوین و کاردانو شاهد برداشت سود معامله‌گران در رالی اخیر خود هستند و احتمال پولبک کوتاه‌مدت رمزارزهای برتر افزایش پیدا کرده است. اما اینکه ریزش فعلی قیمت‌ها تا کجا ادامه پیدا می‌کند را زمان به ما نشان خواهد داد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، رالی بیت کوین طی چند روز گذشته نفسی تازه کرده و در ادامه آن وقفه کوتاهی ایجاد شده است. اما چنین چیزی رشد قدرتمند آن در اواخر سال ۲۰۲۳ را به حاشیه نخواهد برد. یک نظرسنجی که از شرکت‌های خدمات مالی ایالات متحده توسط شرکت رمزارزی Paxos صورت گرفته نشان می‌دهد ۹۹ درصد از این شرکت‌ها طی سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته، به همان اندازه یا حتی بیشتر روی پروژه‌های ارز دیجیتال تمرکز کرده‌اند.

تحلیلگران بیش از پیش نسبت به بیت‌ کوین و فضای کریپتو در سال ۲۰۲۴ خوش‌بین هستند. رایان راسموسن (Ryan Rasmussen)، تحلیلگر و محقق ارشد Bitwise، در پست X (توئیتر سابق) خود مورخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) ده پیش‌بینی برای صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۴ انجام داد. او معتقد است که قیمت بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۴ به ۸۰ هزار دلار خواهد رسید. همچنین از نظر او، در سال آینده مبالغ بیشتری به واسطه استیبل کوین‌ها نسبت به ویزا تسویه و جابجا خواهد شد.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

علاوه بر مسائلی که صرفاً مربوط به ارزهای دیجیتال هستند، انتظارات مردم و کارشناسان برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ به احساسات صعودی حاکم بر بازار می‌افزاید. آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیر‌عامل سابق صرافی ارز دیجیتال بیتمکس (BitMEX)، بار دیگر در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) بر دیدگاه صعودی خود در مورد بازار کریپتو تاکید کرد. او گفت که ارزهای سنتی یا همان فیات «یک تکه زباله کثیف» هستند و دلیلی برای عدم سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

سطوح حمایت کلیدی که می‌توانند جلوی سقوط بیت کوین و آلت کوین‌ها را بگیرند کدام‌اند؟ در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین طی چند روز گذشته بین خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۴۱،۲۲۱ دلار گیر کرده است. این پرایس اکشن باریک بیت کوین نشان می‌دهد که یک بریک اوت از محدوده فعلی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین
نمودار قیمت روزانه بیت کوین

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، بدان معنی خواهد بود که گاوها به شدت در حال برداشت سود خود از بازار هستند. این امر می‌تواند جفت ارز BTC/USDT را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۳۸،۰۵۰ دلار برساند. انتظار می‌رود که خریداران به شدت از این سطح محافظت کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به سمت بالا جهش کند و خط روند نزولی را از پیش‌رو بردارد، بدان معناست که گاوها همچنان شرایط را تحت کنترل خود دارند. این جفت ارز در این حالت می‌تواند به سقف قیمتی ۵۲ هفته گذشته خود به نرخ ۴۴،۷۰۰ دلار برسد و اگر این سطح نیز استقامتی را نشان ندهد، توقفگاه بعدی احتمالاً ۴۸ هزار دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) با برخورد به حمایت ۲۲۰۰ دلاری خود به سمت بالا بازگشت، اما ریلیف رالی آن با فشار فروشی در نزدیکی سطح ۲۳۳۲ دلار روبرو است. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها با آغاز یک رالی به فروش دارایی‌های خود می‌پردازند.

نمودار قیمت روزانه اتریوم
نمودار قیمت روزانه اتریوم

واگرایی منفی ایجاد شده در شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نشان می‌دهد که مومنتوم صعودی سرعت خود را کم کرده است. فروشندگان تلاش خواهند کرد که با کاهش قیمت به زیر سطح ۲۲۰۰ دلار موقعیت خود در بازار را تقویت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند در ابتدا به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۲۰۴۹ دلار و سپس به حمایت سفت و سخت ۱۹۰۰ دلاری سقوط کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت یک بار دیگر از ۲۲۰۰ دلار به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها این سطح را به یک حمایت تبدیل کرده‌اند. این امر احتمال آغاز یک رالی قیمتی به ۳ هزار دلار را افزایش می‌دهد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

گاوها در تلاش هستند تا قیمت بایننس کوین را به بالاتر از مقاومت سربار ۲۶۰ دلار برسانند، اما یک برتری جزئی که آنها دارند این است که به طور کامل بازار را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند.

نمودار قیمت روزانه بایننس کوین
نمودار قیمت روزانه بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۴۰ دلار به تدریج به سمت بالا شیب می‌گیرد و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خریداران نسبت به فروشندگان است. اگر قیمت از سطح فعلی خود افزایش پیدا کند یا با یک پولبک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رشد داشته باشد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به خط گردن الگوی سر و شانه معکوس برسانند.

در عوض، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک خود کاهش یابد، بدان معنی خواهد بود که گاوها قدرت خود را کم کم از دست می‌دهند. این جفت ارز ممکن است پس از آن به حمایت قدرتمند ۲۲۳ دلاری سقوط کند که نشان‌دهنده معاملات رنج این آلت کوین بین ۲۲۳ تا ۲۶۰ دلار است.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در میانگین‌های متحرک است.

نمودار قیمت روزانه ریپل
نمودار قیمت روزانه ریپل

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۳ دلار تقریباً مسطح شده و RSI نزدیک به ناحیه میانی خود قرار گرفته و این امر نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. اگر قیمت در زیر میانگین‌های متحرک بسته شود، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند تا ۰/۵۶ دلار کاهش یابد. این سطح مهمی برای گاوها محسوب می‌شود و باید از آن دفاع کنند، چرا که شکست رو به پایین آن می‌تواند این جفت ارز را به سطح ۰/۴۶ دلار برساند.

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک خود به سمت بالا بازگردد، این جفت ارز دوباره تلاش خواهد کرد تا به بالای سطح ۰/۶۷ دلار حرکت کند. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز مذکور می‌تواند تا ۰/۷۴ دلار رشد داشته باشد. انتظار می‌رود که خرس‌ها از این سطح با تمام توان خود دفاع کنند.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۶۶ دلار یک حرکت صعودی را ترتیب داد و در ۱۵ دسامبر یعنی جمعه ۲۴ آذر به بالای مقاومت سربار ۷۸ دلار رسید.

نمودار قیمت روزانه سولانا
نمودار قیمت روزانه سولانا

اگر خریداران بتوانند این بریک اوت را برای خود حفظ کنند، جفت ارز SOL/USDT احتمالا به سطح روانی ۱۰۰ دلار خواهد رسید. صعودی بودن میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده اهرم قدرت گاوهاست، اما واگرایی منفی شکل گرفته در RSI هشدار می‌دهد که این مومنتوم صعودی ممکن است تضعیف شود.

حمایت کلیدی که در حرکت رو به پایین سولانا باید زیر نظر داشته باشیم میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. شکست رو به پایین و کلوز قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند گروهی از معامله‌گران کوتاه‌مدت و نوسان‌گیر را متوقف کند. چنین چیزی ممکن است یک پولبک را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۵۵ دلار ترتیب دهد.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) از سطح ۵۰ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۰/۵۱ دلار به سمت بالا حرکت کرد و توانست سطح ۰/۶۵ دلار را نیز در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) فتح کند.

نمودار قیمت روزانه کاردانو
نمودار قیمت روزانه کاردانو

اگر خریداران قیمت را در بالای ۰/۶۵ دلار حفظ کنند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند به سطح ۰/۷۰ دلار و متعاقباً ۰/۷۸ دلار برسد. با این حال، خطر یک اصلاح بزرگ در کمین است، چرا که RSI طی چند روز گذشته در منطقه اشباع خرید نوسان داشته است.

اولین نشانه از ضعف کاردانو ریزش قیمت آن به زیر سطح ۰/۶۱ دلار خواهد بود. این امر ممکن است یک پولبک را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۱ دلار آغاز کند. این سطح همچنان از نظر ارزش کلیدی باقی مانده و باید آن را زیر نظر داشت زیرا شکست رو به پایین چنین محدوده‌ای نشان‌دهنده تغییر روند در کوتاه‌مدت است.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در تاریخ ۱۳ دسامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۰۹ دلار به سمت بالا حرکت کرد، اما گاوها در هدایت قیمت به بالای سطح ۰/۱۰ دلار با چالش‌هایی روبرو شده‌اند.

نمودار قیمت روزانه دوج کوین
نمودار قیمت روزانه دوج کوین

خرس‌ها تلاش خواهند کرد که قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، فشار فروش فعلی می‌تواند تشدید شود و جفت ارز DOGE/USDT ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۰۸ دلار سقوط کند. این سطح ممکن است به عنوان یک حمایت در نظر گرفته شود، اما در صورت شکست، می‌تواند عاملی برای ریزش این جفت ارز به سطح ۰/۰۷ دلار باشد.

هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران برتری خود را حفظ کرده‌اند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگردد، بدان معنی خواهد بود که گاوها به خرید در کف ادامه می‌دهند. این امر احتمال آغاز یک رالی به سطح ۰/۱۱ دلار را افزایش می‌دهد.

تحلیل قیمت اوالانچ

قیمت اوالانچ از سطح ۳۸/۲ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۳۴/۳۶ دلار در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) عقب‌نشینی کرد که نشان می‌دهد خریداران منتظر اصلاح عمیق‌تری برای خرید نمی‌مانند.

نمودار قیمت روزانه اوالانچ
نمودار قیمت روزانه اوالانچ

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای مقاومت سربار ۴۲/۸۹ دلار برسانند. اگر آنها در انجام این کار موفق باشند، جفت ارز AVAX/USDT می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند. هدف بعدی در این مسیر صعودی سطح ۵۰ دلار و سپس ۷۰ دلار است.

خطری که حرکت صعودی اوالانچ را تهدید می‌کند این است که RSI بیش از اندازه در سطوح اشباع خرید فرو رفته و چنین چیزی بدان معاست که این جفت ارز در کوتاه‌مدت در برابر اصلاح یا تثبیت آسیب‌پذیر خواهد بود. اگر قیمت از سطح ۴۲/۸۹ دلار کاهش یابد، آلت کوین AVAX می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۳۰/۴۰ دلار برسد.

تحلیل قیمت پولکادات

گاوها مجدداً تلاش داشتند که قیمت پولکادات را در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) به بالای مقاومت سربار ۷/۹۰ دلاری برسانند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.

نمودار قیمت روزانه پولکادات
نمودار قیمت روزانه پولکادات

شکست مکرر خریداران در از پیش‌رو برداشتن یک مانع سربار ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را برای برداشت سود خود از بازار وسوسه کند. اگرچه گاوها در همان ۲۳ آذر در کف خرید کردند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را برای خود حفظ کنند. حال فروش مجدد خرس‌ها که از تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) شروع شده، وضعیت جفت ارز DOT/USDT را تهدید می‌کند. پولکادات ممکن است در ادامه به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۶/۴۳ دلار نیز سقوطی را تجربه کند.

یک بازگشت قدرتمند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران مثبت باقی مانده است. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که این جفت ارز را به سطح ۷/۹۰ دلار برسانند. روند کوتاه‌مدت پولکادات با شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزولی خواهد شد.

تحلیل قیمت متیک

متیک از تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در نزدیکی سطح ۰/۸۹ دلار معامله می‌شود، اما گاوها نتوانسته‌اند قیمت متیک را به بالای مقاومت فعلی هدایت کنند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت روزانه متیک
نمودار قیمت روزانه متیک

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۸۴ دلار حمایت مهمی است که باید آن را زیر نظر داشته باشید. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین در حال خرید هستند. این امر چشم‌انداز یک رالی قیمتی به بالای سطح ۰/۸۹ دلار را بهبود می‌بخشد. در صورت غلبه بر این مقاومت، جفت ارز MATIC/USDT می‌تواند تا ۱ دلار هم رشد کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان می‌دهد که گاوها در کوتاه‌مدت تسلیم شده‌اند. چنین چیزی ممکن است سرآغازی برای ریزش قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۷۸ دلار و پس از آن به حمایت قرص و محکم ۰/۷۰ دلاری باشد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
الهام
الهام
4 ماه قبل

اگر جفت ارزی بخرم و ریزش کنه آیا کل سرمایه گذاری من از بین میره؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  الهام

سلام
جفت ارز، اصطلاحی است که هنگام ترید یا مشاهده چارت قیمتی استفاده می‌شود. مثلا معامله بیت کوین به تتر یا چارت قیمت btc/usdt .بنابراین شما همواره یک ارز دیجیتال واحد را خریداری میکنید و میتوانید بر اساس امکانات صرافی مربوطه، آن را با سایر ارزها معامله کنید.
اما درصورتی که ارزی را خریداری کنید و آن ارز دچار ریزش شود، بر اساس مقدار ریزش، ارزش دارایی شما هم کم می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا