اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

رکورد شکنی بیت کوین در برابر یورو! این میم کوین‌ها هم به سقف‌های جدیدی رسیدند

قیمت بیت کوین در برابر یورو از بالاترین رکورد تاریخی خود عبور و برای اولین بار در تاریخ مرز ۶۰ هزار یورو را فتح کرد. در پی این رشد قیمت تعدادی از میم کوین‌ها نیز به سقف جدیدی رسیدند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، همزمان با اینکه قیمت بیت کوین به بالاترین سطح چند سال اخیر خود یعنی ۶۵ هزار دلار رسیده، این ارز دیجیتال به تازگی یک سقف تاریخی جدید در برابر یورو تشکیل داده است.

بیت کوین در تاریخ ۴ مارس (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) به یک نقطه عطف روانی جدید دست یافت و قیمت آن برای اولین بار در تاریخ به بالای ۶۰ هزار یورو رسید.

بر اساس داده‌های TradingView، بیت‌ کوین در ساعت ۸:۳۰ صبح امروز به وقت جهانی (UTC) به قیمت ۶۰،۳۹۳ یورو رسید و حدود ۵ درصد بالاتر از پایین‌ترین نرخ روزانه خود یعنی ۵۷،۵۲۱ یورو افزایش یافت. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۵۹،۹۸۱ یورو معامله می‌شود و نسبت به سال گذشته حدود ۵۶ درصد رشد داشته است.

بیت کوین قبل از رسیدن به مرز ۶۰ هزار یورو، چندین نقطه عطف دیگر را هم تجربه کرده بود. در تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند)، بیت کوین برای اولین بار بالاترین رقم تاریخی خود در حدود ۵۳ هزار یورو که در اواخر سپتامبر ۲۰۲۱ (اوایل مهر ۱۴۰۰) به دست آمده بود را شکست.

نمودار قیمت بیت کوین/یورو
نمودار قیمت بیت کوین/یورو

بونک (BONK) و پپه (PEPE) به سقف‌های جدیدی رسیدند

به نظر می‌رسد که شور و هیجان پیرامون میم کوین‌ها همچنان به قوت خود باقیست، چرا که بر اساس داده‌های CoinGecko، مارکت کپ این بازار به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است. میم کوین‌های پیشرو از جمله دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) طی چند روز گذشته دستاوردهای چشمگیری داشته‌اند، اما سایر دارایی‌های این دسته‌بندی، به قیمت‌های جدید و بی‌سابقه دست پیدا کرده‌اند.

چنین رشدی را در میم کوین‌هایی مانند پپه (PEPE) و بونک اینو (BONK)، توکن مبتنی بر سولانا، مشاهده می‌کنیم. پپه در حال حاضر سومین میم کوین بزرگ بازار با مارکت کپ بیش از ۲/۷ میلیارد دلار است. قیمت پپه پس از افزایش ۳۷۰ درصدی در مقیاس هفتگی و ۶۰۰ درصدی در یک ماه گذشته، به ATH جدیدی رسید.

BONK چهارمین میم کوین بزرگ بازار محسوب می‌شود و مارکت کپ آن بیش از ۲ میلیارد دلار است. ارزش این توکن در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته و به قله بی‌سابقه تقریباً ۰/۰۰۰۰۳۴۳۵ دلاری رسیده است.

WIF چطور؟

یکی دیگر از میم کوین‌های محبوب این روزها dogwifhat (WIF) است. این توکن در اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر) با قیمت زیر ۰/۰۱ دلار معامله می‌شد، اما تا امروز شاهد رشد شگفت‌انگیز ۱۷ هزار درصدی آن هستیم. WIF در حال حاضر با قیمت ۱/۷۳ دلار معامله می‌شود. قیمت WIF دیروز حتی بالاتر هم بود و به ATH حدوداً ۱/۷۷ دلاری رسید.

نمودار قیمت WIF
نمودار قیمت WIF

ارزش این توکن به طور مثبت تحت تأثیر صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال قرار گرفته که اخیراً تصمیم به معرفی خدمات معاملاتی dogwifhat گرفته‌اند. برخی از این صرافی‌ها عبارتند از بایننس، کوین‌بیس (Coinbase)، بای‌بیت (Bybit)، کوکوین (Kucoin) و غیره. همانطور که پیش از این هم گزارش شده بود، پلتفرم سرمایه‌گذاری رابین هود نیز توکن WIF را پذیرفته است.

در ضمن این میم کوین مبتنی بر سولانا از سوی نام‌های برجسته حوزه کریپتو نیز حمایت شده است. آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیانگذاران صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، اخیرا نموداری را از افزایش قیمت عظیم این دارایی دیجیتال در X منتشر کرده است. Bluntz، معامله‌گر حوزه کریپتو نیز فکر می‌کند که WIF احتمالاً در آینده نزدیک جایگاه PEPE یا BONK را تصاحب می‌کند.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاری در میم کوین‌های محبوب ممکن است فرصتی سودآور برای سرمایه‌گذاران به نظر برسد. با این وجود، این موضوع را باید در نظر داشته باشند که این کلاس دارایی به دلیل نوسانات بالای خود می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وضعیت قیمت بیت کوین در سایر کشورها چگونه است؟

بیت کوین در سال ۲۰۲۴ در برابر چندین ارز سنتی، از جمله یوان چین (CNY)، بزرگترین ارز فیات جهان بر اساس ارزش بازار، به رکوردهای جدیدی دست یافته است.

براساس داده‌های Xe.com، بیت‌ کوین در اواخر فوریه (اوایل اسفند) در برابر CNY به بالاترین حد خود رسید و رکورد قبلی حدوداً ۴۱۴ هزار یوانی را شکست. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین ۵۶۷،۵۰۶ یوان ارزش دارد.

به گفته Balaji Srinivasan، یک سرمایه‌گذار فرشته و مدیر مالی سابق کوین‌بیس (Coinbase)، بیت کوین تا ۲۸ فوریه (۹ اسفند) در بیش از ۳۰ کشور از جمله چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و آرژانتین به بالاترین سطح خود رسیده است.

بیت کوین در ۳۰ کشور از بالاترین سطح تاریخی خود عبور کرد
بیت کوین در ۳۰ کشور از بالاترین سطح تاریخی خود عبور کرد

با رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۵ هزار دلار، این ارز دیجیتال هنوز در برابر چند ارز فیات مانند دلار ایالات متحده، فرانک سوئیس، رئال برزیل و پزو مکزیک به سقف تاریخی جدیدی نرسیده است.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۶۵ هزار دلار معامله می‌شود و تقریباً ۶ درصد با بالاترین سطح تاریخی ۶۹ هزار دلاری خود که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) به دست آمده بود، فاصله دارد.

به گفته سم واترز (Sam Wouters)، رئیس بخش بازاریابی River Intelligence، ثبت یک رکورد قیمتی جدید در برابر پزو مکزیک آرمانی‌ترین هدف برای بیت کوین است. طبق داده‌های Xe.com، بیت‌ کوین در زمان نگارش این خبر با قیمت ۱/۱ میلیون پزو معامله می‌شود و حدوداً ۲۴ درصد از بالاترین سطح قبلی خود یعنی حدوداً ۱/۴ میلیون پزو کمتر است.

قیمت بیت کوین در برابر تعدادی از ارزهای فیات تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسیده است
قیمت بیت کوین در برابر تعدادی از ارزهای فیات تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسیده است

رکوردشکنی قیمت بیت کوین در برابر چندین ارز فیات در حالی صورت می‌گیرد که این ارز دیجیتال در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۱ دی) و پس از تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده، در معرض دسترسی بیشتری قرار گرفته است. پس از آغاز به کار این صندوق‌ها، ارائه‌دهندگان ETF بیت کوین تا ۱ مارس (۱۱ اسفند)، بدون احتساب فروش انبوه ETF شرکت گری‌اسکیل (Grayscale)، حداقل ۳۴۰ هزار BTC خریداری کرده‌اند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا