اخبار ارزهای دیجیتالتحلیل ارزهای دیجیتال

کاهش نرخ بهره زودتر از موعد باعث انفجار قیمت بیت کوین می‌شود؟

آیا فدرال رزرو زودتر از آن چه که انتظار می‌رفت نرخ بهره را کاهش می‌دهد؟ آیا بانک مرکزی آمریکا تحلیلگران را غافلگیر می‌کند؟ اگر نرخ بهره ایالات متحده برخلاف پیش‌بینی‌ها تا ۲۴ مارس ۲۰۲۴ (۵ فروردین ۱۴۰۳) کاهش پیدا کند، سوخت موشک بیت کوین برای یک حرکت انفجاری تامین می‌شود؟

به گزارش والکس و به نقل از coingape، بیت کوین بعد از پشت سرگذاشتن دوران سیاه رکود فرسایشی تلاش می‌کند تا قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ به یک بهبودی نسبی دست پیدا می‌کند. در همین راستا و با نقش‌آفرینی قابل توجه گاوها، قیمت پادشاه کریپتو از مقاومت ۳۵ هزار دلاری عبور کرده و در لحظه نگارش این مطلب در حدود ۳۵۲۵۰ معامله می‌شود. در آخر هفته، بیش از ۷۰۰ هزار آدرس بیت کوین جدید ایجاد شد که نشان‌دهنده افزایش اعتماد و احساسات صعودی نسبت به این رمزارز است. 

دو اتفاق مهم پیش‌روی بیت کوین است، اول احتمال تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و دوم هاوینگ ۲۰۲۴. همانطور که قبلا در بخش اخبار والکس به تفصیل توضیح دادیم، هر یک از این موارد به تنهایی پتانسیل این را دارند که قیمت بیت کوین را به سقف تاریخی برسانند. در کنار این‌ها، یک مساله حیاتی دیگر نیز وجود دارد و آن هم تغییر رویکرد بانک مرکزی ایالات متحده است. 

در تازه‌ترین گزارش‌ها، داده‌های شغلی آمریکا با خروجی اشتغال کمتر از حد انتظار برای ماه اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شده است که در نتیجه آن برخی از ناظران این‌طور ارزیابی کرده‌اند که احتمال دارد بانک مرکزی با توجه به داده‌های تورمی و اشتغال، خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها نرخ بهره را کاهش دهد. پیش‌تر اکثریت فعالان بازارهای مالی اعلام کرده بودند که کاهش نرخ بهره تا قبل از شروع نیمه دوم سال ۲۰۲۴ بعید به نظر می‌رسد. حالا اما اوضاع کمی متفاوت‌تر شده است. 

اگر این اتفاق بیفتد و بانک مرکزی زودتر از پیش‌بینی‌ها و برخلاف انتظار بازار نرخ بهره را کاهش دهد، این خبر می‌تواند دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند سهام و ارزهای دیجیتال را دچار شوک مثبت کند. 

جالب اینجاست که چند روز بعد از ۲۴ مارس ۲۰۲۴ (۵ فروردین ۱۴۰۳) ما به رویداد مورد انتظار هاوینگ بیت کوین در آوریل ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) می‌رسیم که این می‌تواند ضمن تزریق آدرنالین بیشتر به سرمایه‌گذاران، سوخت بیشتری را برای رالی صعودی فراهم کند. حال شما تصور کنید که ETFها نیز توسط SEC تایید شود!

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی به میزان ۲۵ واحد پایه کمتر از سطوح فعلی، به ۲۵.۹ درصد در روز جمعه افزایش یافت که از ۱۲.۹ درصد در روز پنجشنبه بسیار بیشتر است. قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو نیز نشان می‌دهد که احتمال ۶۶.۵ درصدی وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در طول جلسه مارس بدون تغییر نگه دارد.

شانس باقی ماندن نرخ بهره در سطح فعلی خود برای نشست دسامبر (دی) ۹۵.۴ درصد و برای جلسه ژانویه (بهمن) ۸۹.۴ درصد است. احتمال کاهش نرخ در هر دو این جلسات صفر است، در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره در ژانویه (بهمن) ۱۰.۳ درصد است. چارلی ریپلی (Charlie Ripley) استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در شرکت مدیریت سرمایه گذاری آلیانز (Allianz Investment) گفت که به طور کلی، گزارش اشتغال می‌تواند نشان‌دهنده یک نقطه عطف در اقتصاد ایالات متحده باشد اما مهم‌تر از آن، داده‌ها به فدرال رزرو اشاره می‌کنند چرا که نشان می‌دهد سیاست پولی کار می‌کند و باید فدرال رزرو اهرم افزایش نرخ بهره را رها کند. سیاست‌های پولی به اندازه کافی محدودکننده بوده و تورم کنترل شده است. 

قیمت بیت کوین برای مدتی است که بین ۳۴ و ۳۵ هزار دلار در حال رنج زدن است و این می‌تواند آرامش قبل از شروع طوفان باشد. علی مارتینز (Ali Martinez) تحلیلگر محبوب کریپتو نیز با اشاره به ثبت ۷۰۰ هزار آدرس جدید بیت کوین می‌گوید که این یک نطقه عطف مهم است. این رشد در شبکه بیت کوین اغلب یکی از قابل اعتمادترین شاخص‌ها برای پیش بینی قیمت در نظر گرفته می‌شود.

news-bitcoin-price-rally-start-soon-as-interest-rate
منبع: گلس‌نود

از آنجایی که بیت کوین حرکت کوتاه مدت مطلوبی را حفظ کرده است، اکانت CrediBull Crypto ابراز خوش بینی کرد که قیمت پتانسیل رشد تا ۴۰ هزار دلار را نیز دارد. در صورت وقوع این اتفاق، این تحلیلگر تصور می‌کند که یک رکورد جدید دور از ذهن نخواهد بود و احتمالا بیت کوین به راحتی از سقف تاریخی خود عبور می‌کند. از سوی دیگر، جریان سرمایه به بازار کریپتو در ماه گذشته به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است که این بالاترین سطح در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید و اعتماد سرمایه‌گذاران را تایید می‌کند. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
coingape.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا