اخبار بیت کوین

بیت کوین در شرایطی حساس؛ سقوط یا رشد قیمت؟

قیمت بیت کوین حتی در شرایطی که ETFهای اسپات نتوانستند انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده کنند، همچنان در حال تلاش برای حفظ سطوح حیاتی خود است. اما این تنها سناریو ممکن نیست. دامیننس بیت کوین نیز اخیراً به سطح بالایی رسیده بود، با این وجود، با افزایش مارکت آلت کوین‌ها، این وضعیت می‌تواند دستخوش تغییر شود.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) به بالای سطح ۴۳ هزار دلار رسید، چرا که بازار تلاش می‌کرد تا از فروشی که پس از تایید ETF بیت کوین در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ ی) رخ داده بود، جان سالم به در ببرد. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین با یک رشد روزانه ۰/۳ درصدی در حدود ۴۲،۸۰۰ دلار در نوسان است.

این ریکاوری پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته تلاش‌ها برای افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار در زیر این سطح یعنی ۴۹ هزار دلار متوقف شد که نشان‌دهنده ناتوانی خریداران برای حفظ سطوح بالاتر است.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD
نمودار قیمت روزانه BTC/USD

قیمت بیت کوین نتوانست از ۴۴ هزار دلار فراتر رود

معامله‌گران سعی داشتند خود را از زیر فشار ریزش اخیر قیمت ناشی از تایید صندوق ETF بیت کوین در هفته گذشته خارج کنند.

معامله‌گر محبوبی به نام Skew در پست X (توییتر سابق) خود اشاره کرد که بازارهای اسپات بیت‌ کوین تقریباً در حدود ۴۳ هزار دلار متوقف شدند و در بالاتر از قیمت فعلی مقدار سفارشات فروش افزایش پیدا کرده است.

Skew اضافه کرد که ریکاوری فعلی بازار ناشی از فروش سهام Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) بوده و برخی از معامله‌گران احتمالاً در کف قیمت خرید کردند.

وقتی از ری سالموند (Ray Salmond)، رئیس بازارهای Cointelegraph در مورد قیمت بیت کوین پرسیده شد، او پاسخ داد:

بر اساس مشاهدات من، به نظر می‌رسد که معامله‌گران در پاسخ به تایید ETF، ترجیح می‌دهند پوزیشن‌های شورت در بازار باز کنند. علاوه بر این، با کاهش نوسانات قراردادهای آپشن بیت کوین (bvol) در روز قبل از تایید این صندوق‌ها، معامله‌گران قراردادهای اختیار فروش باز کردند. به نظر می‌رسد که فروش سهام GBTC در کوین بیس (Coinbase) برای برخی یک چشم‌انداز نزولی کوتاه‌مدت ایجاد کرده و معامله‌گران را به شورت گرفتن روی بازار می‌کشاند. با این حال، همانطور که توسط Skew هم اشاره شده، این تریدرها ممکن است در نهایت با شورت اسکوییز مواجه شوند و روند صعودی به سمت ۵۰ هزار دلار ادامه یابد.

با این حال، با توجه به اینکه جفت ارز BTC/USD طی چند روز گذشته بین سطوح ۴۱،۵۰۰ تا ۴۳ هزار دلار گیر کرده، تحلیلگری با نام مک (Mac) معتقد است که سقوط بعدی بیت کوین می‌تواند قیمت آن را تا ۳۸ هزار دلار کاهش دهد:

یک اصلاح به ۴۰ هزار دلار و احتمالاً ۳۸ هزار دلار در شرایط فعلی بسیار امکان‌پذیر است. قیمت می‌تواند مستقیماً از ۴۵ هزار دلار به ۴۰ هزار دلار برسد یا قبل از اینکه در ۴۰ هزار دلار آرام گیرد حرکات رنجی داشته باشد.
نمودار قیمت روزانه BTC/USD از تحلیلگر مک
نمودار قیمت روزانه BTC/USD از تحلیلگر مک

دامیننس بیت کوین به اوج رسید

مایکل ون دی پوپ، موسس و مدیرعامل شرکت معاملاتی MNTrading، با صحه گذاشتن بر نفوذ رو به کاهش بیت کوین، خاطرنشان کرد که این ارز دیجیتال به طور مداوم تسلط خود نسبت به سایر ارزهای دیجیتال را از منظر مارکت کلی کریپتو از دست می‌دهد. او این اطلاعات را در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) در پلتفرم X به اشتراک گذاشت.

او گفت:

دامیننس بیت کوین درست قبل از هاوینگ به اوج خود رسیده که احتمالاً نشان‌دهنده سقف یک چرخه است. انتظار می‌رود آلت کوین‌ها در چرخه آینده عملکرد بهتری داشته باشند.

شاخص تسلط بر بازار بیت کوین (دامیننس BTC) از بالای ۵۴/۵۶ درصد اخیر خود به ۴۹/۸۲ درصد در عرض یک هفته کاهش یافته است.

کاهش دامیننس بیت کوین در درجه اول به رشد قابل‌توجه اتریوم نسبت داده می‌شود. بدان معنی که ۸/۵ درصد از کاهش این دامیننس به طور خاص به دلیل عملکرد مثبت اتر در بازار بوده است. سایر آلت کوین‌ها نیز رشد مشابهی را تجربه کرده‌اند و به طور کلی در کاهش سلطه BTC اثرگذار واقع شدند.

این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران احتمالاً پس از تایید ETF، سرمایه خود را از بیت‌ کوین به بازار آلت‌ کوین‌ها منتقل کرده‌اند. دلیل آن هم این است فرصت‌های ریسک به ریوارد (Risk/Reward) بهتری را در جاهای دیگر بازار کشف کردند. تأیید احتمالی ETF اتر هم ممکن است در این تصمیم معامله‌گران نقش داشته باشد.

اگر این اتفاق رخ دهد، آلت‌ کوین‌ها، به رهبری اتریوم، احتمالاً با ورود بازار به آلت سیزن، شروع به رشد خواهند کرد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا