اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بیت کوین دوباره به ۳۵ هزار دلار رسید؛ این ۴ آلت کوین روند BTC را دنبال می‌کنند؟

بیت کوین مجدداً یک سطح قیمت کلیدی را به دست آورده و به نظر می‌رسد تعداد انگشت‌شماری از آلت کوین‌ها آماده رشد هستند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، ارزش شاخص S&P 500 در هفته گذشته ۵/۸۵ درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد آن از ماه نوامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. بخش بزرگی از رالی‌ها به دنبال انتظاراتی در رابطه با عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو رخ داده است.

برای مقایسه بهتر باید گفت که بیت کوین عملکرد ضعیف‌تری داشته و تقریباً ۲ درصد رشد کرده است. با این حال، نکته مثبتی که برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که احساسات ریسک‌پذیری به نفع فضای کریپتو تمام خواهد شد.

نمای بازار

افزایش قیمت بیت کوین باعث جذب سرمایه‌ از سوی چندین آلت کوین شکست‌خورده شده که از خواب طولانی‌مدت خود برخواسته و در حال رشد هستند. اگر بیت کوین سقوط نکند، ریکاوری آن ممکن است ارزهایی که هنوز در مسیر رشد نگرفته‌اند را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

حتی زمانی که بیت کوین وارد یک محدوده معاملاتی می‌شود، آلت کوین‌های انتخاب شده در این مطلب سیگنال‌هایی از رشد بیشتر را صادر می‌کنند. بیایید به نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتری که ممکن است طی چند روز آینده رالی خود را گسترش دهند نگاهی داشته باشیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین همچنان در نزدیکی مقاومت ۳۵ هزار دلاری خود معامله می‌شود و پرایس اکشن آن در چند روز گذشته یک الگوی کانال صعودی تشکیل داده است. پس از اتمام رالی شارپ قیمت، تشکیل یک کانال صعودی باریک به طور کلی نشانه‌ای منفی در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد و به زیر این کانال برسد، ممکن است گروهی از معامله‌گران برای برداشت سود خود وسوسه شوند. این امر می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۳،۰۳۳ دلار برساند. یک بازگشت قدرتمند از این سطح نشان می‌دهد که گاوها همچنان بازار را تحت فرمان خود دارند. آنها سپس دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای سطح ۳۶ هزار دلار برسانند و روند صعودی را از سر گیرند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند به منطقه حمایت مهم بین ۳۲،۴۰۰ دلار تا ۳۱ هزار دلار سقوط کند. انتظار می‌رود گاوها با تمام توان خود از این منطقه محافظت کنند، چرا که شکست رو به پایین آن، سکان حرکت بازار را به نفع خرس‌ها جابجا می‌کند.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین
نمودار ۴ ساعته بیت کوین

ارزش این جفت ارز به تدریج در داخل الگوی کانال صعودی افزایش یافته، اما واگرایی منفی مشاهده شده در شاخص قدرت نسبی (RSI) آن نشان می‌دهد که حرکت صعودی بیت کوین ممکن است در ادامه تضعیف شود. اگر گاوها قصد دارند که کنترل خود بر بازار را حفظ کنند، باید قیمت را به بالاتر از این کانال برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز ممکن است تا ۴۰ هزار دلار افزایش قیمت داشته باشد.

اما خرس‌ها در همین حال احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز در سر دارند. آنها سعی خواهند کرد که قیمت را به زیر این کانال کاهش دهند و دست بالا را داشته باشند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز ممکن است تا ۳۲،۴۰۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت کازماس

قیمت اتم (Cosmos) در تاریخ ۳۰ اکتبر از مقاومت ۷/۶۰ دلاری خود عبور کرد و الگوی کف دوگانه آن تکمیل شد. گاوها با موفقیت از این سطح بریک اوت در بین ۱ تا ۳ نوامبر دفاع کردند.

نمودار روزانه کازماس
نمودار روزانه کازماس

خریداران در تاریخ ۵ نوامبر قیمت را به بالای سطح ۸/۲۵ دلار رساندند که نشان‌دهنده ازسرگیری روند صعودی است. هدف این الگو از سطح بریک اوت آرایش صعودی ۸/۹۱ دلار است. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع در برابر معامله‌گران عمل کند، اما در صورت شکست آن، ارزش جفت ارز ATOM/USDT می‌تواند تا ۱۰ دلار هم افزایش یابد.

حمایت مهمی که باید در نیمه پایین بازار به آن توجه داشته باشیم سطح ۷/۶۰ دلار است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این سطح کاهش دهند، بیانگر فشار فروش در سطوح بالاتر خواهد بود. این جفت ارز سپس ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۷/۰۷ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته کازماس
نمودار ۴ ساعته کازماس

نمودار ۴ ساعته کازماس نشان می‌دهد که قیمت در بالاتر از مقاومت حدوداً ۸/۲۰ دلاری قرار دارند و این امر نشان‌دهنده یک برتری جزئی برای خریداران است. اگر گاوها قیمت را در بالای ۸/۲۰ دلار حفظ کنند، این جفت ارز احتمالاً مرحله بعدی روند صعودی خود را تا ۸/۹۱ دلار آغاز خواهد کرد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دروه‌ای برسد، بدان معنا خواهد بود که بازار سطوح بالاتر را ریجکت کرده‌ است. این امر ممکن است منجر به لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ شود و قیمت را به حمایت سنگین ۷/۶۰ دلاری برساند.

تحلیل قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ در تاریخ ۲ نوامبر به مقاومت سربار ۵ دلار رسید؛ اما گاوها نتوانستند بر این مانع غلبه کنند.

نمودار روزانه یونی سواپ
نمودار روزانه یونی سواپ

یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها وجود دارد و آن هم این است که آنها چیز زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند. میانگین‌های متحرک یک کراس اور صعودی را تکمیل کرده‌اند و اندیکاتور RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را در بازار دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۵ دلار برسانند، جفت ارز UNI/USDT می‌تواند تا ۶ دلار و پس از آن تا هدف ۶۴۰ دلاری رشد داشته باشد.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از ۵ دلار کاهش یابد، بدان معناست که خرس‌ها همچنان با قدرت از سطوح خود دفاع می‌کنند. این امر ممکن است قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴/۳۶ دلار پایین بیاورد. گاوها برای حفظ برتری خود باید این سطح کلیدی را زیر نظر داشته باشند.

نمودار ۴ ساعته یونی سواپ
نمودار ۴ ساعته یونی سواپ

خریداران قیمت را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای نگه داشتند اما نتوانستند بر مانع ۵ دلاری غلبه کنند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و در تلاش برای بازگشت به میدان هستند. شکست و کلوز قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خرس‌ها را تقویت می‌کند و در پی آن ممکن است این جفت ارز به ۴/۵۰ دلار سقوط کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای با قدرت به سمت بالا حرکت کند، نشان می‌دهد که گاوها همچنان به خرید خود در کف ادامه می‌دهند و احتمال شکست رو به بالای مقاومت سربار ۵ دلاری افزایش پیدا می‌کند. اگر این اتفاق رخ دهد، یونی سواپ ممکن است تا ۵/۵۰ دلار هم صعود کند.

تحلیل قیمت نیر پروتکل

قیمت نیر (Near Protocol) طی چند روز گذشته به شدت افزایش یافته که نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای یک بازگشت هستند.

نمودار روزانه نیر پروتکل
نمودار روزانه نیر پروتکل

خرس‌ها در سطح ۱/۶۳ دلار استقامت بالایی را از خود نشان دادند، اما یک نکته دلگرم‌کننده این بود که گاوها اجازه ندادند قیمت به زیر سطح ۱/۴۳ دلار سقوط کند. این امر بیانگر آن است که خریداران عجله‌ای برای برداشت سود خود نداشتند، زیرا پیش‌بینی می‌کردند که این رالی ادامه یابد.

اگر خریداران قیمت را در بالای ۱/۶۳ دلار حفظ کنند، جفت ارز NEAR/USDT می‌تواند تا ۲ دلار هم صعود کند. اما نکته نگران‌کننده‌ای که درباره این حرکت صعودی وجود دارد، این است که RSI به سطوح اشباع خرید وارد شده است. این امر نشان‌دهنده وقوع یک ثبیت یا اصلاح احتمالی در کوتاه‌مدت است. اگر قیمت به زیر ۱/۶۳ دلار سقوط کند، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد که این جفت ارز را به زیر سطح ۱/۴۳ دلار برسانند.

نمودار ۴ ساعته نیر پروتکل
نمودار ۴ ساعته نیر پروتکل

پس از تثبیت قیمت در محدوده بین ۱/۴۳ دلار تا ۱/۵۹ دلار برای چند روز متوالی، گاوها برتری خود را نشان دادند و قیمت را بالاتر بردند. این جفت ارز می‌تواند ابتدا به ۱/۷۸ دلار برسد و پس از آن تا ۲ دلار هم صعود کند.

حرکت رو به بالای میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده برتری خریداران نسبت به فروشندگان است، اما سطوح اشباع خرید RSI نشان می‌دهد که تثبیت یا اصلاح قیمت در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است. سقوط نیر پروتکل به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای اولین علامتی است که می‌توانیم از آن پی ببریم گاوها کنترل خود را از دست داده‌اند. در این حالت، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای خود نیز کاهش یابد.

تحلیل قیمت اکسی اینفینیتی

قیمت اکسی اینفینیتی طی چند روز گذشته در فاز ریکاوری قدرتمند خود قرار داشته، اما خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و در نزدیکی سطح ۶ دلار دارایی‌های خود را فروخته‌اند.

نمودار روزانه اکسی اینفینیتی
نمودار روزانه اکسی اینفینیتی

خرس‌ها سعی کردند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۵.۱۱ دلار برسانند، اما گاوها زیر ۵/۴۰ دلار و در کف خرید کردند. این امر از دم بلند کندل‌های اخیر نیز مشخص است. خریداران در تلاش هستند تا با افزایش قیمت به بالای ۶ دلار، روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز AXS/USDT می‌تواند حرکتی را به سمت اهداف بالاتر تا ۶/۵۵ دلار و متعاقباً ۷ دلار آغاز کند.

اگر خرس‌ها می‌خواهند که از شروع روند صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. سپس این جفت در معرض خطر اصلاح عمیق‌تری به ۴/۶۵ دلار قرار می‌گیرد.

نمودار ۴ ساعته اکسی اینفینیتی
نمودار ۴ ساعته اکسی اینفینیتی

این جفت ارز در نمودار ۴ ساعته خود الگوی مثلث متقارن را به سمت بالا شکسته که نشان‌دهنده ازسرگیری روند صعودی است. قیمت این جفت ارز می‌تواند تا ۶ دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره استقامتی زیادی داشته باشند.

اگر قیمت از این سطح کاهش پیدا کند، ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای کاهش یابد. یک جهش شارپ از این حمایت، چشم‌انداز رالی اکسی اینفینیتی به بالای ۶ دلار را بهبود می‌بخشد. سپس ممکن است این جفت ارز به سمت ۶/۴۰ دلار حرکت کند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۵/۱۷ دلار برسانند، دوباره کنترل بازار را در اختیار خواهند کرد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا