اخبار بیت کوین

پیش‌بینی تحلیلگران از عملکرد صندوق‌های ETF بیت کوین چیست؟

بر اساس داده‌های جدید جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (صندوق ETF) در هفتمین روز معاملات خود ۷۶ میلیون دلار خروجی خالص داشته‌اند. با وجود افزایش خروجی‌ها، اما این فشار فروش احتمالاً در دو هفته آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph و coinedition، سیفارت در پست ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) خود در X (توئیتر سابق) نوشت که در کل «روز بدی» را برای ETFهای بیت کوین سپری کردیم و گری‌اسکیل (Grayscale) بیشترین جریان خروجی خالص را در میان سایر صندوق‌ها داشته است.

سیفارت افزود:

امروز ۶۴۰ میلیون دلار بیت کوین از ETFها خارج شد. سرعت خروج سرمایه از این صندوق‌ها کند نمی‌شود و روز به روز افزایش پیدا می‌کند. سهام GBTC امروز بزرگترین خروجی سرمایه خود را داشته و مجموع جریان خروجی این شرکت تاکنون به ۳/۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

به طور مشابه، پیتر شیف (Peter Schiff)، منتقد بیت کوین و تفسیرگر بازارهای مالی، دیدگاه خود را در مورد بازار نزولی ETFها به اشتراک گذاشته است. او در توییتی به کاهش ۲۰ درصدی ارزش ETFهای بیت کوین نسبت به بالاترین سطح خود اشاره کرده است. طبق تحقیقات وی، FBTC (ETF اسپات بیت کوین شرکت فیدلیتی) با افت ارزش ۳۲ درصدی، بزرگترین بازنده در بین ETFها بوده است.

سیفارت گفت که جریانات ورود سرمایه به ETF بیت کوین در مجموع مثبت باقی مانده و بلک راک سومین روز بزرگ خود را از لحاظ جریان سرمایه مثبت تجربه کرده است. امروز در مجموع ۲۷۲ میلیون دلار سرمایه به ETFهای اسپات وارد شده است.

او گفت:

در مبنای جریانات خالص، اگر خروجی GBTC (صندوق ETF اسپات بیت کوین شرکت گری اسکیل) را نیز در نظر بگیریم، ما شاهد ورود بیش از ۱/۱ میلیارد دلار به صندوق‌های اسپات بیت‌ کوین بوده‌ایم.

GBTC از زمان آغاز به کار خود، ۴/۱ میلیارد دلار ورودی سرمایه داشته است. بلک راک (BlackRock) و فیدلیتی به ترتیب با صندوق‌های IBIT و FBTC خود بازار را رهبری کرده‌اند و در بخش عمده ورودی‌ها مشارکت داشته‌اند.

در حالی که به گفته سیفارت، خروج سرمایه از GBTC در حال حاضر «بی‌وقفه» به نظر می‌رسد، اما او انتظار دارد که این فشار فروش به رهبری GBTC در دو هفته آینده کاهش یابد.

بخش قابل‌توجهی از خروجی صندوق GBTC گری‌اسکیل را می‌توان به فروش بیش از حد دارایی‌های پلتفرم FTX نسبت داد.

بر اساس گزارشی در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) و به نقل از منابع آشنا، پلتفرم FTX تقریباً دو سوم از ۲۲/۸ میلیون سهام GBTC خود را فروخته است. تخمین زده می‌شود که فروش این سهام حدود ۶۰۰ میلیون دلار از خروجی خالص حدوداً ۳/۴ میلیارد دلاری GBTC را تشکیل داده است.

قیمت بیت کوین از زمان تایید ETF های اسپات در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و از ۴۹،۱۰۰ دلار به ۳۹،۵۰۰ دلار سقوط کرده است. بر اساس داده‌های TradingView، بیت کوین در بالای مرز ۴۰ هزار دلار تثبیت شده بود.

نکته قابل توجه این است که کاهش قیمت بیت کوین در بحبوحه کاهش شدید و ناگهانی سود باز معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) صورت گرفته که نشان‌دهنده کاهش اشتیاق سرمایه‌گذاران نهادی برای خرید اهرمی بیت کوین است.

سود باز معاملات آتی بیت کوین در CME به شدت کاهش یافته است
سود باز معاملات آتی بیت کوین در CME به شدت کاهش یافته است

بر اساس داده‌های CoinGlass، سود باز CME از رکورد ۶/۴ میلیارد دلاری خود در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) به ۴/۴ میلیارد دلار در زمان انتشار این خبر کاهش یافته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph.comcoinedition.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا