تحلیل ارزهای دیجیتال

افزایش فعالیت نهنگ های بیت کوین با وجود افت قیمت؛ آیا باید منتظر شروع روند صعودی باشیم؟

تعداد آدرس‌های بیت کوین با موجودی بیش از ۱۰۰۰ کوین به بالاترین حد خود رسیده است. در نقطه مقابل، احساسات منفی همچنان در بازار بیت کوین وجود دارد.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، طبق داده‌های IntoTheBlock، علی‌رغم ریزش قیمت بیت کوین پس از تایید ETF اسپات، تعداد آدرس‌های BTC که بیش از ۱۰۰۰ بیت‌ کوین دارند، به بالاترین حد خود رسیده است.

داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد که در زمان انتشار، دارایی دیجیتال پیشروی بازار با قیمت ۴۲۳۴۰ دلار خرید و فروش می‌شود. قیمت بیت کوین دقیقا یک روز پس از راه‌اندازی معاملات صندوق‌های ETF اسپات، ۱۵ درصد کاهش را نسبت به بالاترین رقم ۴۸۶۲۵ دلاری ثبت کرد.

با توجه به کاهش قابل توجه احساسات مثبت از آن زمان، بسیاری از فعالان بازار با فروش بخشی از بیت کوین‌های خود، بازار بیت کوین را ترک کردند.

استراتژی متفاوت نهنگ‌های کوچک‌تر

در حالی که نهنگ‌های BTC با موجودی بیش از ۱۰۰۰ کوین با کاهش قیمت، انباشت را افزایش دادند، اما سرمایه‌گذارانی که بین ۱ تا ۱۰۰۰ کوین دارند در چند روز گذشته دارایی خود را کاهش داده‌اند.

طبق داده‌های Santiment این گروه از سرمایه‌گذاران، فروش را در پنجم ژانویه آغاز کردند. این اتفاق احتمالاً به دلیل گزارشی بود که سوم ژانویه توسط ارائه‌دهنده خدمات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال Matrixport منتشر شد. در این گزارش، این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همه درخواست‌ها را برای یک ETF اسپات بیت کوین رد کند.

این امر باعث ایجاد یک جنون در بازار شد که منجر به کاهش دو رقمی ارزش بیت کوین و انحلال ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد در صرافی‌های مشتقه در عرض ۲۴ ساعت شد.

چارت بررسی تعداد نهنگ های بیت کوین
نمودار سایت سنتیمنت مربوط به تعداد نهنگ های دارای ۱ تا ۱۰۰۰ بیت کوین

پس از تایید ETFها، احساسات در میان این گروه از دارندگان BTC بهبود نیافت؛ تا تاریخ ۲۶ ژانویه، ۸۷۸ هزار آدرس بین ۱ تا ۱۰۰۰ کوین در اختیار داشتند که نشان‌دهنده کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به ۸۸۲۰۰۰ آدرسی است که در آغاز سال ثبت شده است.

ضعف بیشتر شاخص‌های مرتبط با احساسات

در زمان انتشار، شاخص وزن‌دار احساسات بیت کوین، منفی ۰.۴۹ است که از ۱۵ ژانویه منفی بوده و از آن زمان به بعد، روند نزولی قیمت این دارایی مشهود بوده است.

نمودار بهره باز بیت کوین
نمودار سایت گلس‌نود مربوط به Open Interest بیت کوین

با تایید احساسات ضعیف در بازار BTC، شاخص Open Interest آن نیز به شدت کاهش یافته است. طبق داده‌های Coinglass، از زمانی که ETFها فعال شدند، این شاخص ۱۵ درصد کاهش یافته است. برای درک کاهش این معیار، لازم است بدانید که این شاخص در ۱۰ ژانویه زمانی که ETFها تایید شدند، بالای ۲۰ میلیارد دلار بود؛ اما در حال حاضر این شاخص در بازار فیوچرز به ۱۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
ambcrypto.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا