اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

سقوط بیت کوین به ۶۴ هزار دلار و حمام خون آلت کوین‌ها؛ بررسی اجمالی بازار در ۲۵ فروردین

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) به زیر ۶۵ هزار دلار سقوط کرد و ریزش شدیدی را نسبت به سطح ۷۱ هزار دلاری خود در اوایل روز گذشته متحمل شد. دلیل این اتفاق موجی از فروش معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال و سهام بود و باعث شد برخی آلت کوین‌ها در عرض چند دقیقه بیش از ۱۵ درصد سقوط کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoslate، در بحبوحه افزایش شک و تردیدهای اقتصادی در جهان و خطرات ژئوپلیتیک، اصلاح بازار کریپتو منعکس‌کننده فروش گسترده‌تری در بین طبقات دارایی بود.

بیت کوین پس از کاهش قیمت سریع خود حالا کمی بهبود یافته و بر اساس داده‌های CryptoSlate، در حدود ۶۷،۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر مارکت کپ، با ۱۲ درصد کاهش قیمت به ۳۱۰۰ دلار رسید و در ادامه توانست مقداری از ضرر و زیان‌های خود را جبران کند. در زمان انتشار این خبر، افت قیمت روزانه اتریوم به ۸ درصد رسیده و ETH سطح ۳۲۴۴ دلار را پس گرفته است.

در همین حال، قیمت دو آلت کوین بایننس کوین (BNB) و سولانا (SOL) قبل از ریکاوری خود تقریباً ۱۴ درصد کاهش یافته بود. هر دوی این توکن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته تا زمان انتشار این خبر تقریباً ۱۲ درصد افت قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت‌های ۵۹۳ و ۱۵۳ دلار معامله می‌شدند.

ارزهای دیجیتال کوچک‌تر اما با اصلاح شدیدتری مواجه شدند، به طوری که توکن‌هایی مانند کاردانو (ADA)، اوالانچ (AVAX) و بیت کوین کش (BCH) ضررهایی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد را ثبت کردند.

رکود اخیر بازار کریپتو باعث رقم خوردن یکی از بزرگ‌ترین لیکوئیدیشن‌های معاملات اهرمی در ماه شده و حذف تقریباً ۸۵۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های مشتقات اهرمی بازار را در پی داشته است. همچنین داده‌های CoinGlass نشان می‌دهند که ۷۷۰ میلیون دلار از این پوزیشن‌های لیکوئید شده، پوزیشن‌های لانگی بودند که خریداران آنها انتظار افزایش قیمت را داشتند.

بازارهای سهام سنتی نیز متحمل ضرر شدند زیرا سرمایه‌گذاران از تشدید درگیری‌های خاورمیانه در پی هشدار مقامات آمریکایی در مورد بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه می‌ترسیدند.

این عدم اطمینان، سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن‌تر سوق داد و اوراق قرضه خزانه‌داری و دلار آمریکا را تقویت کرد. در همین حین، دو شاخص S&P 500 و Nasdaq 100 هر کدام حدود ۱/۷ درصد کاهش یافتند. قیمت طلا برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و قیمت نفت نیز یک درصد افزایش یافت.

Ryze Labs با اظهار نظر درباره رویدادهای روز گذشته، پیش‌بینی کرد که نوسانات ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت به دلیل فصل مالیاتی آتی ادامه داشته باشد. علی‌رغم آشفتگی‌های بازار، این شرکت دیدگاه مثبت خود را برای بلندمدت حفظ کرده و پیش‌بینی می‌کند که تعدیل سیاست پولی و کاهش سرعت انقباض کمّی ممکن است باعث تثبیت و تقویت حوزه کریپتو شود.

شاخص‌های اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیک بر روی بازارهای جهانی تاثیر می‌گذارند و بازار کریپتو نیز به‌ طور ویژه نسبت به چنین تحولاتی حساس است و با نزدیک شدن به فصل مالیات و رویدادهای پیش‌رو، برای نوسانات احتمالاً بیشتری آماده می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا