اخبار آلت کوین ها

بایننس توکن بلر را لیست کرد؛ چه نکاتی را باید در مورد BLUR بدانیم؟

BLUR یکی از بهترین عملکردها را در هفته گذشته داشته و قیمت آن با رشد بیش از ۱۰۵ درصدی به ۰/۶۴ دلار رسیده است. واکنش غیرمعمول و عجیب این توکن می‌تواند ناشی از «حال و هوای بازار گاوی» در فضای کریپتو باشد. عملکرد خوب این توکن با راه‌اندازی شبکه Blast که توسط خالقان Blur ساخته‌ شده نیز همراه بوده است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، بلر، دارایی بومی بازار توکن‌ NFT محبوب Blur، در هفته گذشته و منتهی به اعلامیه بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان یعنی بایننس مبنی بر لیست کردن آن، رشد سه رقمی عجیبی را تجربه کرده است.

همانطور که لارک دیویس (Lark Davis)، اینفلوئنسر حوزه رمزارزها در توییتی اشاره کرده، افزایش قیمت بلر «دیوانه‌کننده» بوده است. تیم این پروژه اخیراً ۳۰۰ میلیون توکن را وارد بازار کرده و عرضه در گردش آن را به بیش از ۱/۱ میلیارد توکن افزایش داده است.

رالی ۱۰۵ درصدی توکن بلر

در تاریخ ۲۰ نوامبر، Blur ایردراپ بزرگ خود را به پایان رساند و شاهد توزیع ۳۰۰ میلیون توکن به ارزش تقریباً ۱۶۰ میلیون دلار به عنوان پاداش برای معامله‌گران بازار NFT آن بودیم. ذخایر این ایردراپ را استخر فصل دوم پاداش Blur تشکیل می‌داد و کاربران بر اساس فاکتورهایی مانند فعالیت‌های معاملاتی خود بخشی از این پاداش‌ها را دریافت کردند.

تاکنون، تقریباً ۳۸ هزار آدرس سهم خود را از بیش از ۲۶۷ میلیون توکن دریافت کرده‌اند. با نزدیک شدن به آخر هفته میلادی، احتمالاً کاربران بیشتری هم جوایز خود را از Blur مطالبه خواهند کرد. همچنین نهنگ‌ها در هفته گذشته به انباشت بلر ادامه داده‌اند و پس از لیست شدن در بایننس احتمال نوسان قیمت به دلیل فروش نیز وجود دارد.

علیرغم توزیع و انتشار گسترده توکن‌های بلر، این ارز دیجیتال از لحاظ عملکرد در بین بهترین‌های هفته بوده و بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی کوین مارکت کپ، قیمت آن در یک هفته گذشته و در زمان نگارش این خبر بیش از ۱۰۵ درصد افزایش یافته و به ۰/۶۴ دلار رسیده است. رالی بیش از ۲۶ درصدی این توکن در ۴۸ ساعت گذشته را می‌توان به لیست شدن آن در صرافی بایننس در اوایل روز گذشته نسبت داد. جفت ارزهای معاملاتی این توکن در بایننس عبارتند از: BLUR/BTC ،BLUR/USDT و BLUR/TRY.

نقش شبکه Blast در رشد بلر چیست؟

Blur به‌ویژه پس از راه‌اندازی Blast، یک شبکه لایه دوم که توسط خالقان Blur ساخته‌ شده نیز خوب عمل کرده است.

Blast پس از لانچ و آغاز فعالیت خود در اوایل این هفته، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار واریزی دریافت کرده و در ماه می ایردراپ خود را انجام خواهد داد.

Blast به دلیل طرح زیرمجموعه‌گیری (رفرال) خود که برخی آن را به یک طرح هرمی شبیه می‌دانند، از سوی بخش‌های مختلف جامعه ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار گرفته است.

اعضایی که دسترسی زودهنگام خود و صرفاً با دعوتنامه را در این شبکه دریافت کرده‌اند، بر‌اساس وسعت فعالیت‌های ارتباطی و افرادی که دعوت می‌کنند، امتیاز بیشتری دریافت خواهند کرد. پاداش‌ها در این شبکه به صورت زیر ارائه می‌شوند:

شما به طور پیش‌فرض پاداشی را به واسطه کسانی که مستقیماً دعوت می‌کنید دریافت خواهید کرد. در ضمن، یک سهم جزئی هم از پاداش‌های ایجاد شده توسط زیرمجموعه‌های پایین‌تر به شما تعلق می‌گیرد و این روند به صورت سلسله مراتبی ادامه پیدا می‌کند. برای دریافت تمام این پاداش‌ها، زیرمجموعه‌های بعدی نیز باید توسط اعضای اولیه شما وارد شبکه شده باشند. برخی از منتقدان شباهت‌های بین روند کار شبکه Blast و پروژه‌های هرمی را برجسته کرده‌اند.

جارود واتس (Jarrod Watts)، یکی از مهندسین شبکه پالیگان، اخیراً به خطرات بالقوه مرتبط با تابع «enable transition» این پلتفرم و قرارداد «mainnetBridge» آن اشاره کرده است. این دو مورد احتمالاً می‌توانند دری را برای دسترسی نامحدود و کنترل‌نشده به تمام اترها و DAI‌های استیک شده باز کند و این یک تهدید قابل توجه برای دارایی‌های سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

واتس نگرانی‌های متعددی را در این باره در پلتفرم X ابراز کرده و تاکید دارد که Blast در حال حاضر فاقد یک شبکه عملیاتی برای تراکنش‌ها یا پل بازگشت به اتریوم است. در عوض، قرارداد هوشمند Blast سرمایه کاربران را دریافت کرده، آن‌ها را در در بخش استیکینگ اتر Lido و پروتکل آنچین T-Bill میکر دائو استیک می‌کند تا یک بازدهی برای کاربر ایجاد شود.

آیا رشد BLUR به دلیل حال و هوای بازار گاوی بوده است؟

از لحاظ تاریخی، انتشار توکن‌ها در مقیاس بزرگ مانند کاری که Blur انجام داده به نوبه خود منجر به افزایش فشار فروش می‌شود و قیمت آن دارایی را کاهش می‌دهد. چنین چیزی برای دارایی‌های رمزارزی مانند ایپ کوین (APE) و آپتیمیزم (OP) نیز اتفاق افتاد و پس از انتشار توکن‌های خود در ماه آگوست، ارزش آنها به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درصد کاهش یافت.

با این حال، BLUR از این هنجار سرپیچی کرده و به رشد خود ادامه داده است. دیویس گفت که واکنش غیرمعمول این دارایی می‌تواند ناشی از «حال و هوای یک بازار گاوی» در فضای کریپتو باشد. در حالی که اظهارات این اینفلوئنسر ارز دیجیتال ممکن است تنها در حد حدس و گمان باشد، اما تحلیلگران دیگری هم تأیید کرده‌اند که الگوهای یک بازار صعودی ظاهر شده‌اند.

بیتفینکس (Bitfinex) رفتار خاصی را در چندین گروه از سرمایه‌گذاران تشخیص داده که نشان می‌دهد احتمالاً در مراحل اولیه یک بازار صعودی قرار داریم. نقدینگی بازار در سمت فروش پایین است زیرا هولدرهای بزرگ و بلندمدت بیت کوین از رها کردن دارایی‌ها خودداری کرده‌اند. این امر نشان‌دهنده یک ایمان راسخ به شرایط آتی است و ممکن است فضای بیشتری هم برای افزایش قیمت‌ها وجود داشته باشد. این ادعاها با تأثیرات رویداد هاوینگ بیت کوین (Halving) در آینده‌ای نه چندان دور اثبات می‌شوند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cryptopotato.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا