اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

به خطر افتادن سیر رشد ۸ هفته‌ای بیت کوین؛ آیا این ۴ آلت کوین‌ می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند؟

بیت کوین قدرت سیر رشد ۸ هفته‌ای خود را از دست داده است، اما به نظر می‌رسد این امر بر روی چشم‌انداز برخی آلت کوین‌ها که نمودارها آنها قدرتمند به نظر می‌رسد، تأثیر زیادی نگذاشته باشد. در این مطلب نمودارهای روزانه و ۴ ساعته بیت کوین و ۴ رمزارز دیگر را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، با کاهش حدود ۴ درصدی که قیمت بیت کوین در این هفته تجربه کرده، نوار رشد و کلوز هفتگی مثبت هشت هفته‌ای این ارز دیجیتال پیشرو به پایان رسید. ضعف اخیر بیت کوین نشان‌دهنده برداشت سود معامله‌گران از بازار است. پولبک قیمت به آرام‌سازی شور و اشتیاق بیش از حدی که ممکن است از سوی فعالان بازار کریپتو ایجاد شده باشد نیز کمک می‌کند.

پس از تلاطم اولیه بازار، با توجه به شرایط مثبتی که برای دارایی‌های پرخطر در محیط اقتصادی گسترده و کلان وجود دارد، سرمایه‌گذاران باتجربه احتمالا دوباره به بازار ارزهای دیجیتال باز خواهند گشت. تصمیم فدرال رزرو برای توقف افزایش نرخ بهره و احتمالاً کاهش آن در طی سال ۲۰۲۴ می‌تواند تقاضا را برای محصولات کریپتویی بیش از پیش افزایش دهد.

با این حال، مهم است به این نکته توجه داشته باشیم که روندها همیشه از یک مسیر صعودی خطی پیروی نمی‌کنند. پس از رالی‌های شارپ یک دارایی، معامله‌گران معمولاً سود خود را برداشت کرده و تمرکز خود را به ارزهای دیگر معطوف می‌کنند. همانطور که بیت کوین نفسی تازه می‌کند، احتمالاً معامله‌گران به آلت کوین‌هایی که در این مطلب انتخاب شده‌اند نیز توجه خواهند کرد.

چه آلت کوین‌هایی ممکن است در کوتاه‌مدت خریداران را به خود جذب کنند؟ در این مطلب نمودار بیت کوین و ۴ ارز دیجیتال برتر را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۴۱،۳۷۰ دلار و خط روند نزولی تحت فشار قرار گرفته است. این امر زمینه را برای یک بریک اوت شارپ در چند روز آینده فراهم می‌کند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، خرس‌ها فرصت را غنیمت شمرده و سعی می‌کنند که جفت ارز BTC/USDT را به حمایت قدرتمند خود در سطح ۳۷،۹۸۰ دلار برسانند. انتظار می‌رود گاوها به شدت از این سطح دفاع کنند. اگر قیمت به سطح ۳۷،۹۸۰ دلار بازگردد، احتمالاً با فروش معامله‌گران در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و دوباره در خط روند نزولی مواجه خواهیم شد.

در عوض، اگر قیمت به سمت بالا حرکتی را آغاز و از خط روند نزولی عبور کند، نشان می‌دهد که گاوها در حال حفظ تسلط خود بر بازار هستند. این جفت ارز سپس می‌تواند مقاومت سربار ۴۴،۷۰۰ دلاری را مجدداً تست کند. اگر آنها از سد این سطح عبور کنند، چشم‌انداز رشد قیمت تا سطح ۴۸ هزار دلار تقویت می‌شود.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته بیت کوین به سمت پایین سر خم کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی نوسان دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه‌مدت دارای یک برتری جزئی هستند. خرس‌ها برای سرعت بخشیدن به فروش خود باید حمایت ۴۰ هزار دلاری را از پیش‌رو بردارند و این جفت ارز را تا سطح ۳۷،۹۸۰ دلار کاهش دهند.

در صورت حرکت صعودی قیمت، شکست رو به بالای خط روند نزولی نشان می‌دهد که گاوها با فروش خرس‌ها به خرید خود ادامه داده‌اند. در این حالت، این جفت ارز ممکن است در ابتدا تا ۴۳،۵۰۰ دلار رشد کند و سپس سطح ۴۴،۷۰۰ دلار را به خود ببیند. در این سطح ممکن است شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها باشیم.

تحلیل قیمت کازماس

چند روزی می‌شود که کازماس (Cosmos) در یک روند صعودی قرار گرفته است. گاوها تا رسیدن قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۰/۵۲ دلار در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) در کف خرید کردند که نشان‌دهنده تقاضای بالا در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه قیمت کازماس
نمودار روزانه قیمت کازماس

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای اولین مقاومت کازماس در سطح ۱۲/۵۰ دلار برسانند، اما خرس‌ها به این راحتی تسلیم نمی‌شوند. با این حال، میانگین‌های متحرک به طرف بالا شیب گرفته و اندیکاتور RSI در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد آسان‌ترین مسیر برای حرکت به سمت اهداف بالای نمودار است.

اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۱۲/۵ دلار برسانند، جفت ارز ATOM/USDT ممکن است تا ۱۳ دلار و پس از آن ۱۵ دلار رشد داشته باشد. اگر خرس‌ها می‌خواهند که از آغاز این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت اتم را به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردانند. این جفت ارز سپس می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۹/۴۰ دلار یک حرکت ریزشی داشته باشد.

نمودار ۴ ساعته قیمت کازماس
نمودار ۴ ساعته قیمت کازماس

نمودار ۴ ساعته قیمت نشان می‌دهد که خرس‌ها با مقاومت سفت و سختی در ۱۲ دلار به استقبال گاوها می‌روند، اما یک نکته مثبتی که وجود دارد این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سقوط کند. رشد میانگین‌های متحرک و رسیدن RSI به نزدیکی ناحیه میانی خود یک برتری جزئی به گاوها می‌دهد.

شکست رو به بالای سطح ۱۲ دلار الگوی سر و شانه معکوس کازماس را تکمیل می‌کند. هدف این آرایش صعودی سطح ۱۳/۳۱ دلار است. برعکس این فرضیه، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسد، مسیر برای یک ریزش تا سطح ۹/۵۰ دلار هموار می‌شود.

تحلیل قیمت فایل کوین

قیمت فایل کوین (Filecoin) در تاریخ ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) نتواسنت از سد مقاومت ۵/۴۷ دلاری عبور کند اما حالا دوباره به این سطح رسیده است. این امر نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر با خرید گاوها همراه می‌شوند.

نمودار روزانه قیمت فایل کوین
نمودار روزانه قیمت فایل کوین

جفت ارز FIL/USDT در تلاش برای تکمیل الگوی فنجان و دسته خود است که در صورت شکست رو بالای سطح ۵/۶۷ دلار و کلوز قیمت در آنجا کامل می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد، این جفت ارز از شروع یک حرکت صعودی جدید خبر خواهد داد. هدف الگوی فنجان و دسته سطح ۸/۴۱ دلار است.

با این حال، بعید است که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند. آنها در سطوح قیمتی ۶/۵۰ دلار و دوباره در ۷/۴۰ دلار چالش بزرگی را برای گاوها ترتیب می‌دهند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۴/۶۱ دلار برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد.

نمودار ۴ ساعته قیمت فایل کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت فایل کوین

در نمودار ۴ ساعته فایل کوین دیده می‌شود که گاوها قیمت را به بالای مقاومت سربار ۵/۶۷ دلاری رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را برای خود حفظ کنند. فروشندگان با بهره بردن از این موقعیت سعی می‌کنند که قیمت را به زیر ۵/۶۷ دلار هدایت کرده و در آنجا حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خود سقوط کند. این میانگین متحرک یک حمایت مهم محسوب می‌شود که همچنان باید آن را زیر نظر داشته باشیم.

اگر قیمت با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا بازگردد، چشم‌انداز تست مجدد مقاومت سربار ۶/۲۰ دلاری بیش از پیش روشن خواهد شد. شکست رو به بالای این مقاومت نشان‌دهنده شروع مرحله بعدی روند صعودی خواهد بود. اما اگر از جنبه نزولی به شرایط فعلی نگاه کنیم، شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای ممکن است درها را برای ریزش بیشتر قیمت به ۴/۴۰ دلار هم باز کند.

تحلیل قیمت مالتی ورس ایکس

قیمت مالتی ورس ایکس (MultiversX) در تاریخ در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) از مقاومت سربار ۷۰ دلاری خود به سمت پایین ریجکت شد و در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۵۵ دلار رسید.

نمودار روزانه قیمت مالتی ورس ایکس
نمودار روزانه قیمت مالتی ورس ایکس

بازگشت قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران صعودی باقی مانده و آنها در حال خرید در کف‌های جدید هستند. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سطح ۷۰ دلار برسانند. این سطح همچنان مقاومت مهمی محسوب می‌شود که در کوتاه‌مدت باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، جفت ارز EGLD/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۹۰ دلار و پس از آن ۱۰۰ دلار رشد کند.

در همین حین، فروشندگان احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز در سر خواهند داشت. آنها تلاش می‌کنند که به فروش در رالی‌ها ادامه دهند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردانند. اگر این دسته از معامله‌گران موفق به انجام وظیفه خود شوند، شروع یک اصلاح عمیق‌تر برای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۴۶ دلار قریب‌الوقوع خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته قیمت مالتی ورس ایکس
نمودار ۴ ساعته قیمت مالتی ورس ایکس

با توجه به نمودار ۴ ساعته مالتی ورس ایکس، این جفت ارز اخیراً دو بار در نزدیکی سطح ۵۷ دلار ریجکت شده است. از این جهت ۵۷ دلار سطح بسیار مهمی محسوب می‌شود که باید در کوتاه‌مدت آن را زیر نظر داشته باشیم. شکست رو به پایین این سطح و کلوز قیمت در زیر آن می‌تواند مسیر را برای سقوط به ۴۸ دلار هموار کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی یا حمایت قدرتمند ۵۷ دلاری رشد کند و به بالای سطح ۶۴ دلار برسد، گاوها در برابر خرس‌ها به برتری خواهند رسید. این امر شانس آغاز یک رالی تا ۷۰ دلار را افزایش می‌دهد و در این حالت احتمالاً شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

تحلیل قیمت الگوراند

خریداران در رساندن قیمت الگوراند (Algorand) به بالای مقاومت سربار ۰/۲۲ دلاری با مشکلاتی مواجه شدند، اما نکته مثبت این است که آنها پوزیشن‌های زیادی را در این مسیر رها نکرده‌اند. این امر نشان می‌دهد که خریداران انتظار یک مرحله صعودی دیگر را هم در این روند دارند.

نمودار روزانه قیمت الگوراند
نمودار روزانه قیمت الگوراند

هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها همچنان شرایط را تحت فرمان خود دارند. انتظار می‌رود خریداران تا کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۱۸ دلار در کف خرید کنند. اگر قیمت با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ریجکت شود و به سمت بالا حرکت کند، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که بر مانع ایجاد شده در سطح ۰/۲۲ دلار غلبه کنند.

اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، جفت ارز ALGO/USDT می‌تواند به سطح ۰/۲۴ دلار و سپس به ۰/۲۸ دلار برسد. اگر قیمت الگوراند ریزشی را تجربه کند و در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود. این امر نشان‌دهنده شروع یک اصلاح عمیق‌تر به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۱۴ دلار خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته قیمت الگوراند
نمودار ۴ ساعته قیمت الگوراند

در نمودار ۴ ساعته الگوراند مشاهده می‌شود که این جفت ارز برای مدتی بین ۰/۱۸ دلار و ۰/۲۲ دلار در نوسان بوده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت پایین خم شده و RSI به منطقه منفی سقوط کرده است که این امر احتمال کاهش قیمت به کف این محدوده یعنی ۰/۱۸ دلار را افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود که خریداران با تمام توان خود از سطح ۰/۱۸ دلار محافظت کنند زیرا شکست آن الگوی سقف سه‌گانه را تکمیل می‌کند. هدف این آرایش نزولی ۰/۱۴ دلار است.

اگر قیمت با قدرت از سطح ۰.۱۸ دلار به سمت بالا بازگردد، نشان‌دهنده خرید سنگین گاوها در کف‌های قیمتی است. این جفت ارز در ادامه می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای رشد کند و پس از آن خود را به ۰/۲۲ دلار برساند. شکست رو به بالای سطح ۰/۲۲ دلار و کلوز قیمت در آنجا نشان‌دهنده شروع مرحله بعدی حرکت صعودی است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا