اخبار کاردانوتحلیل ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی تحلیلگران از ادامه روند قیمت کاردانو چیست؟

قیمت کاردانو (ADA) در طی ده هفته ۹ کندل صعودی ایجاد کرده و حالا خارج از محدوده بلندمدت خود حرکت می‌کند. موج‌شماری روزانه و شاخص قدرت نسبی (RSI) هر دو نزولی هستند و از ادامه افت قیمت این آلت کوین در کوتاه‌مدت حمایت می‌کنند. علیرغم پیش‌بینی نزولی قیمت ADA در کوتاه‌مدت، کلوز آن در بالاتر از سقف سالانه ۰/۶۸ دلار می‌تواند به پیشرفت رالی آن کمک کند.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، قیمت کاردانو از ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) یعنی زمانی که به بالاترین سطح سالانه خود در ۰/۶۸ دلار رسید، اندکی کاهش یافته است.

این رالی در تایم فریم‌های کوتاه‌تر سیگنال‌هایی از ضعف را صادر کرده است. آیا ADA قدرت کافی را برای پایان دادن به سال ۲۰۲۳ در یک وضعیت مثبت خواهد داشت؟

چالش‌های کاردانو پس از رسیدن به سقف سالانه خود

تحلیل تکنیکال قیمت ADA در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که کاردانو از ابتدای سال در یک محدوده افقی معامله شده است. پس از تثبیت قیمت در نزدیکی کف این رنج، کاردانو حرکت صعودی پرسرعتی را در ماه اکتبر (مهرماه سال جاری) آغاز کرد.

ADA از آن زمان تا ۱۵۰ درصد رشد کرده و این روند صعودی با رسیدن کاردانو به بالاترین سطح سالانه خود در ۰/۶۸ دلار در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) به اوج رسید. با گذشت ده هفته از آغاز این حرکت، کاردانو ۹ کندل صعودی ایجاد کرده و توانسته از زیر حصار محدوده بلندمدت خود خارج شود.

نمودار هفتگی ADA/USD
نمودار هفتگی ADA/USD

معامله‌گران از اندیکاتور RSI به عنوان یک شاخص شتاب‌سنج برای ارزیابی اینکه آیا بازار در شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش قرار دارد استفاده می‌کنند. تریدرها با کمک RSI می‌توانند تصمیم بگیرند که یک دارایی را نگه دارند یا بفروشند.

اگر RSI در بالاتر از سطح ۵۰ قرار بگیرد و روند هم صعودی باشد، گاوها همچنان نسبت به خرس‌ها برتری دارند، اما اگر این اندیکاتور به زیر سطح ۵۰ برسد، برعکس است.

RSI کاردانو در تایم فریم هفتگی همچنان در حال رشد است و در بالای سطح ۵۰ قرار دارد که هر دو نشانه‌ای از یک روند صعودی محسوب می‌شوند. علیرغم خرید بیش از حد معامله‌گران، هیچ واگرایی نزولی برای هشدار درباره کاهش قریب‌الوقوع قیمت وجود ندارد.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال در پلتفرم X دیدگاهی صعودی نسبت به روند آینده قیمت کاردانو دارند.

Crypto Yapper معتقد است که قیمت از الگوی مثلث متقارن خود خارج خواهد شد.

او در توییت خود گفت:

قیمت کاردانو در رأس مثلث نمودار خود فشرده شده و به‌زودی از آن خارج خواهد شد. اغلب اوقات این آرایش‌های قیمتی روند را دنبال می‌کنند و روند کاردانو نیز صعودی است. شما در مورد ADA چه فکر می‌کنید؟
نمودار چهار ساعته ADA/USDT
نمودار چهار ساعته ADA/USDT

BuyDipCrypto نیز یک مثلث متقارن را در نمودار قیمت کاردانو ترسیم کرده و معتقد است که بریک اوت آن حرکت رو به بالا را تسریع می‌کند.

در نهایت، Valeriya هم فکر می‌کند که قیمت افزایش خواهد یافت زیرا به طور مداوم کف‌های بالاتر (HL) را ایجاد کرده است.

پیش‌بینی قیمت کاردانو؛ آیا ADA سقف قیمت سالانه خود را حفظ خواهد کرد؟

نظریه امواج الیوت شامل تجزیه و تحلیل الگوهای قیمتی درازمدت و تکرارشونده و بررسی ویژگی‌های روان‌شناختی سرمایه‌گذاران برای تعیین جهت یک روند می‌شود.

با توجه به محتمل‌ترین شمارش امواج الیوت، قیمت ADA در یک حرکت صعودی پنج موجی به سقف موج سوم (شماره ۳ در تصویر زیر) رسیده است.

موج سوم امتداد یافته و طول آن ۲/۶۱ برابر موج اول است. در تصویر زیر امواج فرعی با اعداد به رنگ سفید و امواج اصلی به رنگ سیاه نمایش داده شده‌اند.

این چشم‌انداز قیمتی توسط RSI روزانه نیز حمایت می‌شود که یک واگرایی نزولی (خط سبزرنگ) را ایجاد کرده است.

اگر قیمت موج چهارم را شروع کند، ADA می‌تواند تا ۱۵ درصد کاهش یابد و به سطح حمایت ۰/۳۸۲ اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۰/۵۰ دلار برسد.

نمودار روزانه ADA/USDT
نمودار روزانه ADA/USDT

علیرغم این پیش‌بینی نزولی برای قیمت کاردانو، حرکت ADA به بالاتر از سقف سالانه به معنای گسترش موج سوم خواهد بود. در ادامه نیز این آلت کوین می‌تواند تا ۴۵ درصد رشد کند و به مقاومت بعدی خود در سطح ۰/۸۸ دلار برسد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا