اخبار بیت کوین

آیا محدودیت‌های فضای بلوک و اوردینال‌ها، در نهایت به فورک بیت کوین منجر می‌شود؟

در حالی که هیچ اعلام رسمی صورت نگرفته است، اما بحث‌هایی در مورد احتمال فورک بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی بخاطر محدودیت فضای بلوک، اوردینال‌ ها و افزایش هزینه‌های تراکنش، در حال شکل‌گیری است. چنین گمانه‌زنی‌هایی باعث شده است که برخی بر این باور باشند که فورک بیت کوین ممکن است در سال ۲۰۲۴ رخ دهد.

به گزارش والکس و به نقل از Bitcoin.com، اخیرا بحث‌هایی در مورد فورک بالقوه بیت کوین در پلتفرم اجتماعی X مطرح شده است که با مواردی درباره Ordinal ها، فضای بلوکی که این اوردینال‌ها اشغال می‌کنند و افزایش کارمزد تراکنش‌های BTC آغاز شده است.

تا تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳، تعداد ۲۹۱۶۶۰ تراکنش تایید نشده بیت کوین وجود داشته است. هزینه فعلی برای انتقال بیت کوین ۸۱ ساتوشی در هر بایت مجازی (sat/vB) یا ۴.۹۷ دلار در هر تراکنش است. این میزان هزینه تراکنش در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ بسیار بیشتر بوده است تا جایی که زمانی که شاخص sar/vB بر روی ۶۷۴ قرار داشت، کاربران مجبور به پرداخت حدودا ۴۰ دلار برای هر انتقال بودند.

علاوه‌براین، برخی از علاقه‌مندان به بیت کوین به Ordinal ها به دیده تمسخر نگاه می‌کنند و آنها را به عنوان هرزنامه، حمله، کلاهبرداری و اساساً سوءاستفاده از منابع می‌شناسند. در ۲۳ دسامبر، آدام سیمکا (Adam Simecka) طرفدار بیت کوین اظهار داشت که Ordinal ها یک کلاهبرداری هستند و باعث ایجاد تفرقه بین طرفداران بیت کوین‌ شده‌اند که در نهایت به یک هارد فورک منجر خواهند شد.

کاربر توییتر Pledditor به دنبال‌کنندگان خود در مورد تلاش‌های Taproot Wizards برای فورک کردن بیت کوین برای شبیه شدن بیشتر به اتریوم هشدار داد.

علاوه‌براین Wertheimer طی پستی در ایکس در ۲۰ دسامبر اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ ما در حال ارتقای بیت کوین هستیم. دیوید کوئن در پاسخ به پست Wertheimer گفت که لطفا این کار را انجام دهید. بیت کوین را فورک کنید. هرزنامه (Spam) را در زنجیره خود نگه دارید. تایلر ویتل اخیراً در مورد خطراتی که بیت کوین به دلیل عدم تمایل به انطباق و تغییر با آن مواجه است، صحبت کرده است.

ویتل استدلال می‌کند که در حالی که جامعه بیت کوین در درک خطرات تغییرات پروتکل که به طور بالقوه ارزش بازار آن را از بین می‌برد مهارت دارد، خطرات عدم تکامل را دست کم می‌گیرد. ویتل این مقاومت در برابر تغییر را با سقوط شرکت‌های بزرگ سابق مانند بلک‌بری، کداک و نوکیا، که نتوانستند خود را با فناوری‌های جدید و تغییرات بازار وفق دهند، مقایسه کرد. 

او اعتقاد دارد که در سال ۲۰۲۴، ما باید از فرهنگ سنتی بیت کوین فاصله بگیریم. ما از فضای دهه ۱۹۶۰ فاصله گرفته‌ایم و نیاز داریم که با پیشرفت‌ها همگام شویم.

از زمان اختلافات در مورد اندازه بلوک و فورکِ سال ۲۰۱۷ بین بیت کوین و بیت کوین کش، چیزهای زیادی تکامل یافته است. این دو زنجیره از هم جدا شده و بیت کوین کش اندازه بلوک خود را به ۳۲ مگابایت افزایش داده و بیت کوین سقف اندازه بلوک ۱ مگابایتی خود را حفظ کرده است. با این حال به لطف پبشرفت‌هایی مانند Segregated Witness و Taproot، بیت کوین به اندازه بلوک ۴ مگابایتی رسیده است.

در طول سال گذشته، میانگین اندازه بلوک روزانه بیت کوین نیز از ۱.۱۹ مگابایت به ۱.۷ مگابایت افزایش یافته است. با این وجود ظرفیت اضافی برای گسترش وجود ندارد و احتمال توافق بر سر افزایش اندازه بلوک عملا وجود ندارد.

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴، جامعه بیت کوین با یک مقطع تعیین‌کننده روبرو شده است. بحث در مورد اوردینال ها، اندازه بلوک و افزایش هزینه‌های کارمزد، نشان‌دهنده شکاف بین طرفداران بیت کوین است. با داغ شدن بحث‌ها و طولانی شدن صف‌های تراکنش، صحبت از فورک احتمالی بیشتر می‌شود. در اواسط دسامبر ۲۰۲۳، اصطلاح “فورک بیت کوین” به اوج امتیازات Google Trends در سطح جهانی رسید که نشان‌دهنده افزایش علاقه و نگرانی کاربران بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoin.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا