اخبار دوج کوین

ادامه فروش دوج توسط ماینرها باعث سقوط تاریخی قیمت می‌شود؟

ماینرهای دوج کوین ذخایر doge خود را می‌فروشند و این موضوع نگرانی‌هایی را درباره احتمال سقوط قیمت این رمزارز به وجود آورده است. آیا گاوها می‌توانند هم با رکود فرسایشی و هم با فروش سنگین دوج کوین مقابله کنند؟ آیا قیمت دوج کوین در معرض یک سقوط تاریخی است؟ 

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، استخراج‌کنندگان دوج کوین ذخایر خود را به حدود ۴.۳۵ میلیارد کاهش داده‌اند. تجزیه و تحلیل داده های آنچین نشان می‌دهد که ادامه روند فروش دوج کوین توسط استخراج کنندگان می‌تواند قیمت این رمزارز را در معرض خطر قرار دهد. برداشت کم‌سابقه ماینرها، دوج کوین را به تثبیت ۳۰ روزه در محدوده ۰.۰۶ دلار محکوم کرده است. در حالی که گاوها نتوانستند از جهش مختصر بازار کریپتو در اواخر سپتامبر استفاده کنند، آیا می‌توانند از سقوط قیمت دوج کوین به پایین‌ترین سطح جلوگیری کنند؟

ذخایر ماینرهای دوج کوین به پایین ترین حد خود رسیده است

قیمت دوج کوین از اواسط آگوست (مرداد) در محدوده ۰.۰۶ تا ۰.۰۶۳ دلار باقی مانده و گاهی همسو با بازار نوساناتی را تجربه کرده و مجدد به همین محدوده برگشته است. در لحظه نگارش این مطلب دوج کوین در حدود ۰.۰۶۱ دلار معامله می‌شود. داده‌های آنچین تایید می‌کنند که استخراج‌کنندگان دوج کوین که ذخایر خود را تخلیه می‌کنند و به فروش سنگین ادامه می‌دهند، ممکن است عامل اصلی رکود در این بازه قیمتی باشند. 

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، ماینرها تا ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) در مجموع ۴.۶۷ میلیارد دوج کوین در اختیار داشتند اما این رقم از آن زمان به تدریج کاهش یافته و در ۵ اکتبر (۱۳ مهر) به ۴.۳۵ میلیارد رسیده است. یعنی ماینرها ۳۲۰ میلیون دوج کوین از ذخایر تجمعی خود را بین ۱۷ آگوست تا ۵ اکتبر فروخته‌اند. 

news-dogecoin-miners-cut-reserves
منبع: Dogecoin Miners Reserves

تصویر بالا مربوط به Miners Reserves است که موجودی سپرده‌های جاری را در کیف‌پول‌هایی که توسط استخراج‌کنندگان و استخرهای استخراج در مقیاس بزرگ کنترل می‌شوند را ردیابی می‌کند.

با قیمت فعلی دوج کوین یعنی ۰.۰۶ دلار، فروش ۳۲۰ میلیون از این ارز به این معنا است که ماینرها تقریبا ۱۹.۲ میلیون دلار بین ۱۷ آگوست تا ۵ اکتبر برداشت کرده‌اند. در واقع ماینرها بخش قابل توجهی از پاداش استخراج خود را نقد می‌کنند. این افزایش عرضه توسط ماینرها طبیعتا فشار نزولی بر قیمت وارد می‌کند و ادامه جنون فروش باعث شده است که قیمت دوج کوین از ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) در یک محدوده قیمتی گرفتار شود. 

بازار مشتقات دوج کوین به رکود قیمتی پایان می‌دهد؟ 

در اقدامی که می‌تواند تاثیر فروش تاریخی ماینرها را خنثی کند، معامله‌گران سرمایه قابل توجهی را به بازارهای مشتقات دوج کوین وارد کرده‌اند. به طور مشخص، سود باز یا اپن اینترست (Open Interest) دوج کوین تا ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در مجموع ۲۰۵ میلیون دلار بود که این رقم تا ۵ اکتبر (۱۳ مهر) به تدریج به ۲۳۴ میلیون دلار افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که معامله‌گران دوج کوین در دو هفته گذشته سرمایه‌های جدیدی به ارزش ۲۹ میلیون دلار وارد کرده‌اند.

news-dogecoin-miners-cut-reserves
سود باز دوج کوین- منبع: Coinalyze

شاخص سود باز که با نماد OI نیز شناخته می‌شود ارزش کل قراردادهای آتی یا اختیار معامله را برای دوج کوین در بازار مشتقات نشان می‌دهد. افزایش علاقه در این بخش از بهبود احساسات معامله‌گران خبر می‌دهد و می‌تواند نویدبخش شروع یک حرکت صعودی باشد. 

۲۹ میلیون دلار ورود سرمایه در دو هفته گذشته توضیح می‌دهد که چرا قیمت دوج کوین علی‌رغم فروش شدید ماینرها، حمایت ۰.۰۶ دلاری را حفظ کرده است. به طور خلاصه، با توجه به اینکه ذخایر ماینرهای دوج کوین در حال حاضر به پایین‌ترین حد خود رسیده است، بنابراین منطقی خواهد بود که تاثیرگذاری آن‌ها نیز کاهش پیدا کند و نقش آن‌ها در عملکرد قیمت دوج کوین رفته رفته کم‌تر شود. از این رو، اگر ورود سرمایه ادامه داشته باشد دوج کوین از خطر سقوط نجات پیدا می‌کند. 

پیش بینی قیمت دوج کوین

در شرایط فعلی قیمت همچنان در رکود است چرا که گاوها و خرس‌ها تمایلی به نبرد ندارند و صرفا رفتار هم را خنثی می‌کنند. داده‌های جهانی ورودی و خروجی پول حول قیمت (GIOM)، که توزیع قیمت ورودی دارندگان فعلی دوج کوین را نشان می‌دهد نیز این موضع خنثی را تایید می‌کند. این نشان می‌دهد که تا زمانی که ورق برنگردد و شرایط تغییر نکند قیمت فعلا در همین محدوده باقی می‌ماند. 

همان‌طور که در زیر نشان داده شده است، ۴۱۰۰۰۰ آدرس، ۱۵.۱ میلیارد دوج کوین را با حداقل قیمت ۰.۰۶۲ دلار خریداری کرده‌اند. اگر ماینرها به فروش خود ادامه دهند، می‌توانند از افزایش قیمت جلوگیری کنند.

news-dogecoin-miners-cut-reserves
پیش بینی قیمت دوج کوین براساس داده های GIOM

معامله‌گران می‌توانند با ادامه خرید، ریزش احتمالی قیمت تا ۰.۰۵۵ را به یک امر بعید تبدیل کنند. همان‌طور که در بالا نشان داده شد، ۴۶۵۰۰۰ آدرس، ۶.۴۵ میلیارد دوج کوین را با حداکثر قیمت ۰.۰۶۰ دلار خریداری کرده بودند تا از احتمال ضررهای تاریخی جلوگیری کنند. در نهایت اگر گاوها میدان را ترک کنند و فروش ماینرها ادامه داشته باشد و هیچ نبردی برای حفظ قیمت شکل نگیرد سطح ۰.۰۵۵ دلاری چندان دور از ذهن نخواهد بود. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
beincrypto
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا