اخبار ارزهای دیجیتال

بازی قدیمی Doom روی دوج کوین پیاده‌سازی شد

یک توسعه‌دهنده ناشناس با استفاده از پروتکل اردینالز روی شبکه دوج کوین، بازی قدیمی Doom را روی این بلاکچین ثبت کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، بلاکچین دوج کوین که خود با ایده سرگرمی و میم‌ها به میدان کریپتوکارنسی وارد شده، اکنون میزبان بازی قدیمی Doom است. سابقه این بازی تیراندازی اول شخص به اوایل دهه ۱۹۹۰ می رسد. توسعه‌دهنده‌ای با نام مستعار MiniDoge با استفاده از پروتکل دوج کوین اردینالز که تحت عنوان داجینالز هم شناخته می شود، موفق به ثبت این بازی روی دوج کوین شده است. به‌این‌ترتیب، اکنون هرکسی می‌تواند روی دیوایس‌های الکترونیک خود با کلیک روی لینک Inscription یا ثبت Doom در دوج کوین، آن را بازی کند.

Doom در سال ۱۹۹۳ به بازار آمد و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های زمان خودش بدل شد. انتشار نسخه رایگان ۹ مرحله‌ای این بازی در فضای بلاکچین، همزمان با ۳۰ امین سالگرد انتشارش همزمان شده است.

بازی دوم روی دوج کوین

همانطورکه می‌دانید پروتکل اردینالز ابتدا به‌منظور فراهم کردن امکان ضرب توکن‌های NFT روی بیت کوین راه‌اندازی شد. در ادامه، یک کاربر ناشناس به نام Indigo Nakamoto برای انتقال آن به شبکه لایت کوین، پاداشی ۵۰۰ دلاری تعیین کرد. پس از ورود اردینالز به لایت کوین، پروژه دوج لبز، آن را روی دوج کوین نیز پیاده‌سازی نمود. اتفاقی که در تاریخ ۱۸ می ۲۰۲۳، منجر به افزایش تعداد تراکنش‌های روزانه دوج کوین به ۱٫۲ میلیون شد.

در تاریخ هشتم ژانویه ۲۰۲۴ و قبل از ورود بازی Doom به دوج کوین، توسعه‌دهنده‌های NinjAlerts (ردیاب پورتفولیوهای اردینالز بیت کوین) با استفاده از اردینالز یک شبیه‌ساز کلاسیک بازی را نیز روی یک ساتوشی بیت کوین، پیاده‌سازی کردند. این شبیه‌ساز، مخصوص دستگاه‌های قدیمی بازی Super Nintendo است.

ترور اونز (Trevor Owens) مدیرعامل تیم NinjAlerts، در زمان راه‌اندازی این شبیه‌ساز، گفته بود که ۹۰ درصد بازی‌های قدیمی کامپیوتری در معرض فراموشی کامل هستند. اما بلاکچین بیت کوین و پروتکل اردینالز می‌توانند بهترین مکان برای حفظ آنها به‌عنوان یک میراث دیجیتال فرهنگی برای نسل‌های آینده باشد.

به نظر شما امکان انجام بازی Doom، چه تاثیری روی قیمت دوج کوین خواهد گذاشت؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
Cointelegraph.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا