اخبار اتریومافراد مشهورتکنولوژی

خالق اتریوم از رودمپ ۲۰۲۴ رونمایی کرد

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، اولویت‌های توسعه‌دهندگان اتریوم در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

به گزارش والکس و به نقل BitcoinSistemi، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران بلاکچین و ارز دیجیتال اتریوم به‌تازگی رودمپ به‌روزشده این شبکه برای سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این رودمپ تازه که نسبت به نسخه ۲۰۲۳ آن تغییرات زیادی نکرده است، اولویت‌های کلیدی اکوسیستم اتریوم در سال آینده میلادی را مشخص می‌کند.

بر اساس برنامه‌های اعلام شده، مهم‌ترین اولویت توسعه اتریوم در سال ۲۰۲۴، به‌روزرسانی توسعه ادغام یا Merge این بلاکچین است. فرآیندی که شامل یک مکانیسم قوی اجماع اثبات سهام (PoS) می‌شود. در درجه بعدی توسعه آپدیت Surge را شاهد خواهیم بود. هدف این آپدیت رساندن مقیاس‌پذیری اتریوم و شبکه‌های لایه دو ساخته شده روی آن به صد هزار تراکنش بر ثانیه است.

دیگر اولویت دیگر ذکر شده در رودمپ اتریوم، اسکورج (Scourge) نام دارد که بر کاهش ریسک ارزش قابل استخراج ماینر (MEV) و نیز خطرات احتمالی در استخرهای نقدینگی متمرکز است. طبق اظهارات بوترین، هدف از به‌روزرسانی اسکورج، مقابله با متمرکز بودن در دو حوزه اصلی MEV و استخرهای نقدینگی خواهد بود. این در حالی است که رشد نقدینگی استخر لیدو به‌ویژه از زمان انتقال اتریوم به مکانیسم PoS نگرانی‌های زیادی در مورد تمرکز اقتصادی در آن به همراه داشته است.

برنامه‌های بعدی اتریوم در سال ۲۰۲۴ نیز اجرا و توسعه آپدیت‌های زیر است:

  • ورج (Verge)؛ با هدف تایید ساده تر بلوک‌ها
  • پرج (Purge)؛ با هدف ساده‌سازی کل پروتکل
  • اسپلرج (Splurge)؛ با هدف تضمین عملکرد بی‌نقص شبکه پس از به‌روزرسانی‌های قبلی

بوترین در پیام خود در توییتر؛ از SSF به‌عنوان راحت‌ترین روش حل نقاط ضعف کنونی اتریوم با معماری PoS یاد کرده است. SSF روشی اختصاصی برای بهبود بلاکچین اتریوم است که تغییر یا حذف هر بلوک در این شبکه را منوط به حذف ۳۳ درصد از کل اتریوم‌های تولید شده می‌کند. این هزینه بسیار زیاد، اختلال در بلاکچین را بسیار دشوار و احتمال آن را به شدت کاهش می‌دهد.

دیگر هدف SSF‌ نیز کاهش زمان نهایی شدن تولید یک بلوک یا Finality Time در اتریوم با هرچه بهینه‌تر کردن فرآیند بررسی تراکنش‌هاست. این زمان در حال حاضر، حدود ۱۵ دقیقه است که مسلما برای بیشتر کاربران، dApp‌ ها و صرافی‌های ارز دیجیتال با حجم مبادلاتی بالا مقرون‌به‌صرفه نیست. با به‌کارگیری SSF، بلوک‌ها بلافاصله پس از اضافه شدن به بلاک چین، نهایی تلقی می‌شوند.

بوترین همچنین پیشرفت‌های حاصل شده در شبکه‌های لایه دو و به‌کارگیری ساختار داده درخت مرکل در بلاک چین را نیز مورد تمجید قرار داده است. وی هیچ زمان‌بندی مشخصی برای اجرای این تغییرات اعلام نکرده؛ اما عنوان داشته که آنها به‌ترتیب ذکر شده اجرا خواهند شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۶ / ۵. مجموع آرا: ۵

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسن اباذرپور
حسن اباذرپور
1 ماه قبل

ارز دیجیتال نه اینکه چیزی نباشد اما پشت پرد ه ای وحشتناک در آن مستتر است روزی که پرده کنار برود ابعاد آن روشن خواهد شد حالا کسانی که تا آن روز سود ببرند برندگان و مابقی بازندگان آن هستند . دنیای دیجیتال دنیایی غیرواقعی ولی قابل درک است نمی دانم کی و چه وقت اما قطعا فروخواهد ریخت ما چون در ابتدای راهیم فکر می کنیم این فرآیند آینده ای شگرف در بر خواهد داشت اما گذشته ثابت کرده چنین نیست . وقتی که بشر توانست هوا را فشرده کند وبا آن کاری انجام دهد فکر می کرد دنیا با هوای فشرده متحول خواهد شد اما ..

دکمه بازگشت به بالا