اخبار اتریوم

کریپتو کوانت: گاوهای اتریوم می‌توانند بزودی کنترل بازار را در دست بگیرند

داده‌های موجود نشان می‌دهند که اتریوم ممکن است در حال ترسیم مسیر متفاوتی برای حرکت خود باشد.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش دوباره‌ای در فعالیت خرید معامله‌گران بوده که باعث تحریک بازار برای ایجاد یک ریلیف رالی در میان تعدادی از دارایی‌های دیجیتال برجسته شده است. اتریوم نیز به صورت ناگهانی مسیر اصلاحی قبلی خود را ترک کرده است، چرا که قیمت‌ به سرعت از محدوده ۱۵۵۰ دلاری خارج شده و به سطح ۱۶۳۵ دلار رسیده است.

اما ممکن است حرف‌های بیشتری هم درباره این چرخش صعودی وجود داشته باشد. بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر شرکت کریپتو کوانت (CryptoQuant)، گاوهای اتریوم می‌توانند بزودی کنترل بازار را در دست بگیرند.

گاوهای اتریوم کنترل بازار را در دست می‌گیرند

معیار «نسبت خرید و فروش تیکر» CryptoQuant، که با میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه ترکیب می‌شود، ابزاری است که پویایی قیمت اتریوم را به دقت پیگیری می‌کند. این ابزار به عنوان یک اندیکاتور برای ارزیابی اینکه آیا خریداران یا فروشندگان در اجرای اوردرهای خود تهاجمی‌تر از پیش عمل می‌کنند یا خیر شناخته می‌شود. مقادیر مثبت آن به طور معمول نشان‌دهنده احساسات مثبت است، در حالی که مقادیر منفی سیگنال‌های نزولی در نظر گرفته می‌شوند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که اتر در هفته های اخیر در یک روند نزولی قرار داشته است. بزرگترین آلت کوین دنیا چندین بار در اطراف آستانه مقاومت ۲ هزار دلاری ریجکت شده و علی‌الخصوص اینکه این معیار چندین ماه گذشته را به طور مداوم در ناحیه منفی گذرانده است، شرایطی که تمایلات نزولی ادامه‌داری را برای این دارایی کریپتویی در بازارهای آتی نشان می‌دهد.

با این حال، تغییر جهت مهمی در این معیار رخ داده است. اخیراً نسبت خرید و فروش تیکر به طور ناگهانی افزایش یافته و به سمت خط خنثی صفر نزدیک شده است. این رشد ناگهانی به احتمال زیاد به تغییر احساسات بازار اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که نگرش معامله‌گران در حال تغییر به سمت چشم‌انداز صعودی‌تری برای بازار است.

براساس اطلاعات به دست آمده از این پلتفرم ردیابی داده‌های رمزارزی، اگر این معیار در مسیر صعودی خود پایدار بماند و وارد مناطق مثبت شود، ممکن است ظهور مرحله جدیدی را نشان دهد که با حرکت صعودی قیمت مشخص می‌شود. در این صورت، قیمت اتر ممکن است سویینگ‌های قیمتی رو به بالایی را تجربه کند و سطوح مقاومت بالاتر برای آن هدف‌گذاری شوند.

کاپیتولاسیون تاریخی

اتر از زمان دست یافتن به بالاترین قیمت تاریخی خود در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵٪ از ارزش خود را از دست داده است. برخی از هولدرهای این توکن ممکن است به دلیل وجود «نشانه‌هایی از تسلیم (کاپیتولاسیون)» در بحبوحه افت شش ماهه قیمت آن، چالش‌های جدیدی را تجربه کنند. نکته جالب توجه این است که کاپیتولاسیون‌ها اغلب بر بازگشت قیمت مقدم هستند، اتفاق نظری که توسط بسیاری از کارشناسان در تئوری‌های چرخه بازار وجود دارد.

یک باور رایج که در میان متخصصان بازار وجود دارد این است که کاپیتولاسیون‌ها اغلب با یک افزایش قیمت دنبال می‌شوند. تجزیه و تحلیل اخیر سنتیمنت (Santiment) موقعیت کنونی اتریوم را یک «ناهنجاری تاریخی» و اتفاقی نادر توصیف کرده است که می‌تواند به عنوان یک سیگنال مهم برای تسلیم معامله‌گران عمل کند و ممکن است راهی برای ریکاوری قیمت در آینده نزدیک باشد.

این تصور با ایده رشد قیمتی اتریوم در آینده نزدیک هم همخوانی دارد، به خصوص زمانی که بسیاری از هولدرها ممکن است مجبور شده باشند ضررهای خود را بپذیرند و از بازار خارج شوند، اتفاقی که می‌تواند پایان یک چرخه بازار را نشان دهد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cryptopotato
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا