اخبار اتریوم

احتمال ادامه روند نزولی اتریوم؛ تحلیل آنچین و تکنیکال ETH

سرمایه‌گذاران ETH ممکن است زمان بیشتر برای شروع یک رالی صعودی منتظر بمانند. احتمال دارد که اتریوم به ۲۲۱۵ دلار کاهش یابد، زیرا چارت قیمتی با فشار فروش مواجه است.

به گزارش والکس و به نقل از abccrypto، طبق داده‌های Whale Alert، یک نهنگ ارز دیجیتال در ۳۰ دسامبر، ۱۴۶۱۰ توکن اتریوم را به صرافی Coinbase ارسال کرد. این تراکنش دومین معامله در عرض ۱۲ ساعت پس از انتقال اولیه شامل ۹۹۹۱ اتریوم بود. ارزش این تراکنش ۳۳.۵۰ میلیون دلار برآورد شده است. این تراکنش‌های مشکوک، نشانه این است که ممکن است این رمزارز در معرض فشار فروش قرار بگیرد.

اگر روند جریان ورودی به صرافی‌ها ادامه داشته باشد، قیمت اتریوم از ۲۲۲۰ دلار کمتر خواهد شد. جالب اینجاست که در هفته آخر سال ۲۰۲۳ کوین ETH با روند صعودی مواجه و باعث ایجاد امید در جامعه این رمزارز شد.

بررسی وضعیت شاخص‌های آنچین

با این حال، اتفاقات چند روز گذشته نشان داد که دارندگان ETH ممکن است به زمان بیشتری برای شروع یک رالی طولانی مدت نیاز داشته باشند. اما معامله‌گران در مورد رفتار قیمت چه نظری دارند؟

فاندینگ ریت (Funding Rate) اتریوم می‌تواند دید خوبی نسبت به آینده این رمزارز بدهد. اگر فاندینگ ریت مثبت باشد، یعنی احساسات اکثر معامله‌گران صعودی است. همچنین نرخ منفی در فاندینگ ریت نشان‌دهنده موقعیت‌های فروش (Sell) بیشتر از خرید (Buy) است.

در حال حاضر فاندیگ ریت اتریوم ۰.۰۳۱٪ است. این نشان‌دهنده احساسات مثبت و صعودی معامله‌گران در مورد قیمت اتریوم است.

فاندینگ ریت اتریوم
نمودار فاندینگ ریت و احساسات وزنی اتریوم

معیار دیگری که باید در ارزیابی احساسات بازار در نظر گرفت، احساسات وزنی (Weighted Sentiment) است. طبق نمودار بالا احساس وزنی از ۲.۴۷ به ۰.۴۸ کاهش یافته است. این کاهش نشان می‌دهد که بازار در مورد قیمت اتریوم بسیار محتاط عمل می‌کند.

چارت open interest اتریم
نمودار بهره باز (Open Interest) اتریوم

شاخص بهره باز (Open Interest) نشان‌دهنده افزایش به ۸.۴۰ میلیارد دلار است. Open Interest احساسات و قدرت بازار را در پشت روند قیمت اندازه‌گیری می‌کند.

افزایش این شاخص به این معنی است که پول به قراردادهای مربوط به ETH سرازیر شده است. با این حال، همچنین می‌تواند نشانه‌ای از قدرت روند فعلی اتریوم (روند نزولی) باشد.

نشانه‌های رکود در تحلیل تکنیکال

در نمودار ۴ ساعته ETH/USD، فشار فروش مشهود است، زیرا قیمت به ۲۲۹۰ دلار کاهش یافته است. نگاهی به اندیکاتور Awesome Oscillator یا AO نیز نشان می‌دهد که تحرکات در اطراف قیمت، نزولی بوده است.

تحلیل تکنیکال و چارت قیمتی اتریوم
نمودار قیمت اتریوم تایم فریم ۴ ساعته

اگر اندیکاتور در همین وضعیت (۱۰.۲۵-) باقی بماند، ممکن است قیمت ETH بیشتر سقوط کند. ابزار دیگری که در تحلیل وضعیت اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیبوناچی است. در حال حاضر سطح ۰.۷۸۶ فیبوناچی در قیمت ۲۲۱۵ دلار قرار دارد. بنابراین با وجود فشار فروش، ممکن است قیمت اتریوم به این سطح کاهش یابد.

البته تحلیلگران اعتقاد دارند که سطح ۰.۷۸۶ یعنی قیمت ۲۲۱۵ دلار، موقعیت خوبی برای خرید اتریوم خواهد بود. زیرا معامله‌گران برای بلند مدت، دیدی صعودی به اتریوم دارند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
ambcrypto.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا