اخبار بیت کوین

۹۰ میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین لیکویید شد

به دنبال انتشار توییت جعلی SEC اتفاق افتاد

در پی انتشار توییت جعلی در حساب توییتر SEC مبنی بر تایید ETF اسپات بیت کوین و سپس رد آن، معامله‌گران قراردادهای آتی (فیوچرز) BTC‌ حدود ۹۰ میلیون دلار ضرر کردند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین دسک، انتشار پست‌های جعلی از سوی حساب توییتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، منجر به لیکویید شدن ۹۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی آتی بیت کوین شده است؛ واقعیتی که نشان می‌دهد دستکاری بازار و اخبار جعلی تا چه حد می‌تواند مخرب باشد.

روز سه شنبه ۹ ژانویه، هکرها برای دقایقی حساب X (توییتر سابق) SEC را به دست گرفته و چند خبر مبنی بر تایید ETF‌ اسپات از سوی این کمیسیون منتشر کردند. اعلام این اخبار، باعث شد قیمت بیت کوین بلافاصله از سطح ۴۶۸۰۰ دلار به ۴۷۶۸۰ دلار افزایش یابد. اما پس از اعلام جعلی بودن این خبر از سوی SEC، قیمت آن به ۴۵۴۰۰ دلار کاهش یافت.

آمارها نشان می‌دهند، طی بازه‌ای ۱۰ دقیقه‌ای پس از اعلام این خبر، حدود ۵۰۰ میلیون دلار پوزیشن آتی بیت کوین باز شده‌اند. اما پس از رد این خبر و کاهش قیمت بیت کوین، موقعیت‌های با اهرم بالا با ضررهای جدی مواجه شده‌اند. طی بررسی‌ها، حدود ۵۰ میلیون دلار در موقعیت‌های لانگ و ۳۶ میلیون دلار در موقعیت‌های شورت، نقد شده‌اند.

همانطورکه می‌دانید، لیکویید شدن، زمانی اتفاق می‌افتد که یک صرافی، معاملات اهرم تریدر را به دلیل از بین رفتن جزئی یا کلی مارجین اولیه‌اش می‌بندد؛ چراکه تریدر به دلیل نوسانات بازار، بودجه کافی برای باز نگه داشتن موقعیت معاملاتی‌اش ندارد.

اطلاعات این‌چنینی درباره ارزش موقعیت‌های آتی باز شده طی یک بازه زمانی مشخص، می‌تواند علامتی برای کاهش یا افزایش قیمت باشد. انتظار می‌رود امروز SEC تصمیم خود مبنی بر رد یا قبول ۱۳ ETF اسپات بیت کوین را اعلام کند. تحلیل‌گران بلومبرگ، شانس تایید این صندوق‌ها را بالای ۹۰ درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

در پی اتفاقات اخیر، برخی از فعالان بازار کریپتو از تمهیدات امنیتی ضعیف SEC برای محافظت از حساب خود انتقاد کرده‌اند. آنها پرسیده‌اند نهادی که قادر به حفاظت از حساب توییتر خودش نیست، چطور می‌تواند یک بازار با ارزش تریلیون دلاری را مدیریت کند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
Coindesk.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا