اخبار بیت کوین

تحلیلگر فیدلیتی: داشتن بیت کوین در هر سبد سرمایه‌گذاری، می‌تواند سودآور باشد

جورین تیمر در جدیدترین بررسی خود از وضعیت بیت کوین به موارد مختلفی از جمله بررسی همبستگی این ارز دیجیتال با طلا و شاخص S&P 500 پرداخته و در نهایت به این نتیجه رسیده که حتی وجود اندکی بیت کوین در اکثر سبدها می‌تواند تصمیم هوشمندانه و مثبتی باشد.

به گزارش والکس و به نقل از coingape، در زمانی که احتمال رشد قیمت بیت کوین بیشتر از کاهش آن است، جورین تیمر (Jurrien Timmer)، رئیس بخش کلان جهانی در شرکت مدیریت دارایی فیدلیتی (Fidelity)، گفته که به لطف خوش‌بینی مردم و کارشناسان مبنی بر احتمال تایید اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، افزودن یک سهم جزئی از بیت کوین به اکثر سبدها، می‌تواند به یک حرکت سودمند تبدیل شود.

تیمر در ابتدا وضعیت بیت کوین را با طلا و شاخص S&P 500 مقایسه کرده است.

او از بیت کوین تحت عنوان طلای تصاعدی یا نمایی عنوان کرده است. در طول پنج سال گذشته (تا ماه نوامبر)، نسبت شارپ (Sharpe Ratio) بیت کوین (بازده CAGR پنج ساله تقسیم بر نوسانات پنج ساله) با طلا و همچنین بسیاری از طبقات دارایی «تثبیت شده» رقابت تنگاتنگی داشته است.

نسبت شارپ بیت کوین در ۵ ساله گذشته
نسبت شارپ بیت کوین در ۵ ساله گذشته

جالب اینجاست که اگرچه می‌توانیم نسبت شارپ بیت کوین را با طلا مقایسه کنیم، اما اجزای صورت و مخرج در مقیاس کاملاً متفاوتی قرار دارند.

نسبت شارپ بیت کوین در مقایسه با طلا
نسبت شارپ بیت کوین در مقایسه با طلا

همبستگی بیت کوین با S&P 500 حتی از طلا نیز بالاتر است (همبستگی BTC در پنج سال گذشته با این شاخص بیشتر از ۴۰ درصد و در مقابل با طلا بیشتر از ۱۴ درصد بوده)، اما این امر در طول سال‌ها کاهش یافته و نسبت به بسیاری از کلاس‌های دارایی کمتر است.

همبستگی ۵ ساله بیت کوین با شاخص S&P 500
همبستگی ۵ ساله بیت کوین با شاخص S&P 500

در تصویر زیر مشاهده می‌کنیم که این همبستگی در ۱۲ ماه گذشته به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

همبستگی ۱۲ ماه دارایی‌های مختلف
همبستگی ۱۲ ماه دارایی‌های مختلف

بیت کوین یک دارایی پر نوسان است. اما نوسانات شمشیر دو لبه محسوب می‌شود. حتی قیمت بیت کوین در سطح ۳۸ هزار دلار (در پایان ماه نوامبر) نیز ۴۲ درصد کمتر از بالاترین سطح دو ساله خود بود. با این حال، قیمت ۱۳۲ درصد بالاتر از کف خود در دو سال گذشته است.

درادان‌ها و رالی‌ها از سقف و کف دو ساله
اصلاحات و رالی‌ها از سقف و کف دو ساله

تیمر در توضیح ماهیت ناپایدار و نوسانی بیت کوین گفته که از نظر نسبت ریسک به بازده (R/R)، این ارز دیجیتال در رتبه بالاتری در مقایسه با بسیاری از دارایی‌ها مانند S&P 500 و طلا قرار می‌گیرد. از این رو، او استدلال می‌کند که در بیشتر سبدها، افزودن یک مقدار کوچک از بیت کوین هم می‌تواند حرکت و تصمیم سودمندی باشد.

وی افزود:

بیت کوین در این دهه در زمینه ریسک به بازده خاص خود برجسته بوده است.
نسبت ریسک به بازده از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳
نسبت ریسک به بازده از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳

در همین حال، ETF اسپات بیت کوین فیدلیتی نیز در شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه (Depository Trust & Clearing Corporation) با نشانگر FBTC$ لیست شد. چنین اتفاقی به خوبی می‌تواند نشان‌دهنده تایید این ETFها در آینده‌ای نزدیک باشد. شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه یک ارائه‌دهنده مالی پسا معامله مستقر در ایالات متحده است که خدمات تسویه حساب را در بازارهای مالی تسهیل می‌کند.

ثبت درخواست شرکت فیدلیتی برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین

فیدلیتی نیز در میان چندین غول مالی جهان از جمله بلک راک (Blackrock) قرار دارد که برای کسب تاییدیه ETF بیت کوین خود از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تلاش می‌کند. در حالی که کمیسیون بین ۶ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ برای تصمیم‌گیری در مورد این صندوق‌ها زمان دارد، اما باید دید که آیا این آژانس تصمیم می‌گیرد به دلایل فنی دوباره این موضوع را به تعویق بیندازد یا خیر. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که این برنامه‌ها به صورت انبوه تأیید خواهند شد تا یک شرکت واحد از مزیت اول بودن خود بهره‌ای نبرد.

پیش از این گزارش شده بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار یک بازه زمانی اظهار نظر عمومی را در مورد تغییر قانون پیشنهادی تأیید پرونده‌ ETF اسپات اتریوم Fidelity Investments باز کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
coingape.comtwitter.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا