اخبار ارزهای دیجیتال

جلسه FOMC در حال برگزاری؛ تاثیر آن بر قیمت بیت کوین چه خواهد بود؟

جلسه FOMC در حال برگزاری است و پایان آن نزدیک است. بازار کریپتو در آستانه عقب‌نشینی قرار دارد زیرا انتظارات برای ثابت ماندن نرخ بهره در حال افزایش است. این در حالی است که دلار آمریکا تقویت می‌شود. کنفرانس خبری این جلسه، ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین گیپ، سومین نشست FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال رزرو) برای سال ۲۰۲۴، رویداد مهمی که چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده را شکل می‌دهد، از روز سه شنبه در حال برگزاری است.

این نشست قرار است امروز، ۱ می (۱۲ اردیبهشت) به پایان برسد که نشان‌دهنده تغییرات در جهت اقتصادی آمریکاست. سومین نشست FOMC گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای را برانگیخته و انتظارات بازار برای کاهش نرخ‌ بهره در این جلسه بسیار پایین است. جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو نتایج این جلسه را در ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد کرد.

بازار کریپتو منتظر نتایج جلسه FOMC

پس از شروع جلسه FOMC، بازار ارزهای دیجیتال با ریزش قیمت مواجه شد؛ چنانکه قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته با فشار شدید فروش مواجه شدند.

این موضوع در درجه اول به نگرانی‌ها در مورد تصمیم پیش‌بینی شده فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ‌ بهره نسبت داده می‌شود. با نزدیک شدن به پایان جلسه FOMC، اضطراب بیشتری بازار را فرا می‌گیرد.

در ابتدا، سال ۲۰۲۴ با مذاکراتی در مورد شش کاهش نرخ تا پایان سال آغاز شد. با این حال، در شرایط فعلی تنها یک مورد کاهش نرخ تا ماه دسامبر پیش‌بینی می‌شود.

انتظار می‌رود جروم پاول، رییس فدرال رزرو، در نقش خود به عنوان یک نیروی تثبیت کننده، نرخ بهره را برای ششمین جلسه متوالی بدون تغییر نگه دارد. این تصمیم مبتنی بر این واقعیت است که تورم هنوز بالاتر از هدف ۲ درصدی در اقتصاد ایالات متحده است. شایان ذکر است آمریکا از اوایل سال ۲۰۲۲ نرخ بهره را ۱۱ مرتبه افزایش داده است و تورم این کشور از بیش از ۹٪ در تابستان ۲۰۲۲ به میانه ۳ تا ۴٪ در حال حاضر کاهش یافته است.

کاهش نرخ بهره ممکن است تا زمانی که هدف ۲ درصدی تورم محقق نشود، رخ ندهد. با این وجود، فعالان بازار مشتاقانه منتظر نتایج نشست FOMC هستند.

تقویت دلار آمریکا با برگزاری نشست FOMC

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد دلار آمریکا علیرغم کاهش‌های قبلی در حال تقویت است، زیرا تمرکز به سمت نشست جاری FOMC تغییر کرده است. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر سرنخ‌هایی در مورد سیاست پولی فدرال رزرو، به ویژه در مورد سرعت افزایش نرخ بهره در آینده هستند. در این میان، دلار آمریکا افزایش بی‌سابقه‌ای در ارزش خود تجربه کرد. شایان ذکر است حرکت دلار آمریکا معمولا در جهت مخالف قیمت بیت کوین است.

پاتریک هارکر (Patrick Harker)، رییس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا، پیشتر اظهار داشت که معتقد است بانک مرکزی ایالات متحده به زودی به تلاش‌های خود برای افزایش نرخ بهره در اقتصاد پایان خواهد داد.

علاوه بر این، فردی لایت (Freddie Lait)، از شرکت Latitude Investment، معتقد است تنها دلیلی که می‌تواند فدرال رزرو را به کاهش نرخ‌ها سوق دهد، کمک به ایالات متحده برای پرداخت‌ بهره بابت بدهی ملی‌ آن است.

به اعتقاد لایت سطح فعلی نرخ‌های بهره «کاملا خوب» است. اگرچه ممکن است اکثریت با نظر او مخالف باشند، اما لایت اظهار داشت که نرخ‌های فعلی برای متعادل کردن چشم‌انداز تورم و رشد کشور مناسب هستند.

گزارش رشد دستمزدها که روز سه‌شنبه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر شد نیز این موضوع را تایید می‌کند. برخی از مسئولان بانک مرکزی آمریکا معتقدند امسال نیازی به کاهش نرخ بهره نیست، زیرا اقتصاد قوی است و آنها نگران هستند که تورم بالای ۲.۵٪ باقی بماند. آخرین داده‌ها نیز این موضوع را تایید کرده و این احتمال را افزایش می‌دهد که مقامات منتظر شواهد بیشتری از رکود اقتصادی باشند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

دنیای کریپتو برای همه است. هدفم بیان پیچیدگی‌های این صنعت به زبان ساده است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا