اخبار ارزهای دیجیتالمنتخب سردبیر

طلا برنده اصلی بازار پر آشوب این روزها!

طلا امسال عملکرد درخشانی در بازار داشته است و قیمت‌ آن صعودی بوده و رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند. در ابتدای سال، طلا با قیمتی کمی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس معامله می‌شد، اما در ماه‌های اخیر ارزش آن از چندین مرز کلیدی عبور کرده است و امروزه قیمت طلا بالای ۲۶۵۰ دلار در هر اونس رسیده است.

آیا فرصت سرمایه‌گذاری در طلا رسیده است؟

سرمایه‌گذارانی که هنوز وارد بازار طلا نشده‌اند، با یک دوراهی روبرو هستند. بسیاری از آن‌ها در لحظه‌ای که قیمت طلا به اوج خود نزدیک است، مردد هستند و منتظرند تا قیمت‌ها کاهش یابد و آن‌ها بتوانند طلا را با قیمت کمتر بخرند. این رویکرد محتاطانه با منطق سرمایه‌گذاری سنتی همخوانی دارد. اما در مورد طلا، انتظار برای قیمت‌های پایین‌تر ممکن است انتخاب عاقلانه‌ای به نظر نرسد.

اگرچه منتظر کاهش قیمت بودن وسوسه‌انگیز است، اما واقعیت این است که این استراتژی سرمایه‌گذاری در طلا می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

۳ خطر بزرگ انتظار برای کاهش قیمت طلا

انتظار برای کاهش قیمت طلا ممکن است تصمیم درستی باشد، اما شرایط نا مطمئن اقتصادی و داده‌های تاریخی نشان می‌دهد این انتظار چندان منطقی نیست.

احتمال ندارد که قیمت طلا به‌طور چشمگیری کاهش یابد.

یکی از خطرات اصلی انتظار برای خرید طلا در قیمت پایین‌تر، این است که کاهش پیش‌بینی‌شده ممکن است هرگز رخ ندهد یا به‌اندازه‌ای که شما امید دارید نباشد. روند اخیر بازار طلا نشان داده است که اگرچه قیمت طلا ممکن است نوسانات کوتاه‌مدتی داشته باشد، اما این کاهش‌ها شدید نبوده‌اند.

پورتفولیوی شما ممکن است بدون طلا آسیب‌پذیر باشد.

طلا به‌عنوان یک سرمایه امن در برابر نوسانات بازار سهام، رکودهای اقتصادی و تورم شناخته شده است. در حالی که بازار سهام اخیراً عملکرد خوبی داشته، نوسانات آن در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. در زمان‌هایی که بازار دچار افت یا نوسانات شدید می‌شود، طلا به‌عنوان یک منبع پایدار ارزشمند می‌شود.

ممکن است فرصت سودهای سریع را از دست بدهید

در حالی که به‌طور کلی طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت دیده می‌شود، اما به‌خصوص در بازار در حال رشد سریع امروزی، فرصت‌های سود کوتاه‌مدت نیز فراهم می‌کند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که قیمت فعلی طلا هنوز به اوج نرسیده است و ممکن است به‌زودی ۳۰۰۰ دلار یا بیشتر در هر اونس برسد. اگر این روند صعودی ادامه پیدا کند، خرید در حال حاضر (حتی با قیمت‌های فعلی بالا) می‌تواند به سوددهی قابل توجه در آینده نزدیک منجر شود.

طلا خانه امن شما است

سرمایه‌گذاری در طلا مدت‌هاست که به‌عنوان یک استراتژی برای حفظ ثروت و محافظت از پورتفولیوها در برابر نوسانات استفاده شده است، بنابراین اضافه کردن طلا به پورتفولیوی شما منطقی است. اما اگر منتظر قیمت‌های پایین‌تر برای ورود به بازار هستید، ممکن است این رویکرد منطقی نباشد. قیمت طلا ممکن است به‌طور قابل توجهی کاهش نیابد و تأخیر در سرمایه‌گذاری شما می‌تواند پورتفولیوی شما را در معرض نوسانات بازار سهام قرار دهد.

اگر خرید طلا به صورت فیزیکی برای شما مقدور نیست، پیشنهاد بهتر خرید تتر گلد است. تتر گلد (Tether Gold) یک استیبل کوین مبتنی بر بلاکچین است که با پشتوانه طلای فیزیکی، به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت دیجیتالی و به دلار قیمت طلا را معامله و نگهداری کنند و از پایداری ارزش این فلز گرانبها بهره‌مند شوند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا