اخبار آلت کوین هااولیه

جنگ داخلی در پروژه همستر کامبت؛ شایعه یا واقعیت؟

مدتی است که شایعه شده است، تیم همستر کامبت و ادوارد گورینویچ (Eduard Gurinovich)، بنیان‌گذار احتمالی این پروژه دچار اختلافات داخلی شده‌اند. در این مطلب، به بررسی شایعات مطرح شده در این باره خواهیم پرداخت.

به گزارش والکس، اعتقاد بر این است که ادوارد گورینوویچ، کارآفرین روسی در حوزه فناوری اطلاعات که به‌خاطر تأسیس دو پروژه CarPrice و CarMoney شناخته می‌شود، یکی از چهره‌های کلیدی ساخت بازی «همستر کامبت» است. طبق پست‌های منتشر شده در پلتفرم X، گورینوویچ با درخواست ثبت نام تجاری “HAMSTER KOMBAT” گام مهمی برای ثبت برند این بازی برداشته است.

ادوارد گورینوویچ کیست؟

ادوارد گورینوویچ که در فهرست ۳۰ نفر زیر ۳۰ سال ۲۰۱۹ مجله فوربز (Forbes) قرار دارد، یک سرمایه‌گذار برجسته است. شرکت او CarPrice حدود ۴۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرد و در بین ۱۰۰ استارت‌آپ برتر اروپا قرار گرفت. او پس از ترک سمت مدیر عاملی خود در CarPrice در سال ۲۰۱۷، در استارت‌آپ هایی مانند Dbrain، R-Set و blizkie.ru سرمایه‌گذاری کرد.

منابع ادعا می‌کنند که دامنه اصلی Hemster Kombat و همچنین hamsterkombat.com به طور همزمان دو ماه قبل از عرضه این بازی ثبت شده‌اند. آدرس ایمیل ap[at]arenum.games، فهرست شده در رجیستری، متعلق به شرکت قبرسی Arenum Ltd است.

چیزی که این موضوع را به گورینوویچ مرتبط می‌کند، این واقعیت است که او به همراه کارآفرینان روسی، الکساندر زلنشچیکوف (Alexander Zelenshchikov) و الکساندر پاسچنیک (Alexander Pasechnik)، سهام‌دار شرکت آرنوم (Arenum) با مسئولیت محدود هستند.

ارتباط همستر کامبت با پروژه آرنوم

به گزارش Foresight News و به نقل از خبرگزاری روسی لنتا (Lenta)، گورینوویچ قبلا پروژه ای به نام Arenum را راه‌اندازی کرده بود. در اوایل سال ۲۰۲۱، آرنوم ۱۰ میلیون دلار از طریق عرضه اولیه DEX (IDO) جمع آوری کرد اما سودی را با سرمایه‌گذاران از جمله AD.RU تقسیم نکرد. این شرکت توضیح داد که این بودجه صرف توسعه بازی‌های جدید و آزمایش شده است.

در بهار سال ۲۰۲۴، این شرکت پروژه همستر کامبت را معرفی کرد. با این حال، تا ژوئن ۲۰۲۴، گورینوویچ اظهار داشت که همستر کامبت هیچ ارتباطی با آرنوم ندارد و سرمایه‌گذاران آرنوم نیز با همستر کامبت ارتباطی ندارند. علیرغم این ادعاها، بررسی‌ها نشان داد که همستر کامبت با استفاده از منابع Arenum ساخته شده است و سرورهای این بازی روی همان زیرساخت میزبانی Arenum هستند!

شایعات در مورد تبلیغات اولیه همستر کامبت

از طرفی گفته می‌شود زمانی که تیم پروژه همستر کامبت به تبلیغات نیاز داشت، در ازای ۲۵٪ درآمد به هدلاینرز مراجعه کرد. نیکیتا آنوفریف (یکی از شرکای اصلی و اولیه‌ی همسترکامبت و مالک هدلاینرز) شروع به تبلیغ این پروژه در یوتیوب کرد و از تیم بینگ ایکس ( BingX) نیز برای تقویت تلاش‌های قبل از بازاریابی استفاده کرد.

با افزایش مخاطبان این پروژه، گورینوویچ تنها به صرافی‌های برتر علاقه‌مند شد. هنگامی که اخباری در مورد لیست احتمالی و ارزش ۱۲۰ میلیون دلاری همسترکامبت منتشر شد، اختلافات با نیکیتا شروع شد. نیکیتا تیم را ترک و ۲۵ میلیون دلار غرامت طلب کرد که هرگز پرداخت نشد.

این پروژه که زمانی ۱۰ میلیون دلار ارزش داشت، بعدها یک میلیارد دلار ارزش پیدا کرد و اینفلوئنسرها انتظار سود صد برابری داشتند. با این حال، توکنومیک جدید همستر تنها ۰.۴ درصد از سهم توکن‌ها را به آن‌ها اختصاص داده که باعث نارضایتی اینفلوئنسرها شده است.

از طرفی، مالک صرافی اروپایی SIMPLE نیز که مدتی است یک مینی-اپ را برای ایردراپ توکن خود در تلگرام راه‌اندازی کرده است، در کانال تلگرامی خود (Alex from Simple) از اختلافات داخGی همستر کامبت خبر داد.

وی گفت:

لیست شدن توکن همستر کمبت ممکن است لغو شود
بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر منتظر هستند تا توکن Hamster Kombat به زودی لیست شود، اما پروژه به دلیل درگیری داخلی از مسیر خارج شده است. ادوارد گورینوویچ، بنیانگذار این بازی، علیرغم وعده ۱۸.۶ درصدی سود به سرمایه‌گذاران، اکنون هر گونه سهمی را انکار می‌کند. سرمایه‌گذاران در حال آماده‌سازی شکایت‌های حقوقی هستند و در نتیجه لیست شدن این توکن لغو شده است.
به نظر می‌رسد این پروژه یک کلاهبرداری است؛ وعده‌های عمل نشده، فریب و کلاهبرداری رهبر تیم و سرمایه‌گذاری‌های به سرقت رفته

اقدامات همستر کامبت

همستر کامبت در پاسخ به این شایعات هنوز هیچ اطلاعیه رسمی صادر نکرده است اما اکثر پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد این شایعات مطرح شده بودند حذف شده‌اند. احتمالا این اقدامات از طریق تیم مدیریتی همستر کامبت صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد تا زمانی که شفافیت کامل از سوی تیم همستر کامبت صورت نگیرد، آینده آن معلق است. برای به دست آوردن مجدد اعتماد جامعه، تیم این پروژه باید شفافیت، ارتباطات و تعهد به اجرای وعده‌های خود را در اولویت قرار دهد. همستر کامبت تنها با رسیدگی به نگرانی‌های بازیکنان خود می‌تواند امیدوار باشد که شهرت خود را حفظ کرده و جایگاه خود را در دنیای رقابتی بازی‌های کریپتویی تضمین کند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۴ / ۵. مجموع آرا: ۵

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا