اخبار ارزهای دیجیتال

۳ پیش‌بینی مهم رابرت کیوساکی برای سال ۲۰۲۴

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده‌ای که به خاطر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه امور مالی شخصی یعنی «پدر پولدار پدر بی‌پول» شهرت دارد، در طول این سال‌ها به دلیل انجام پیش‌بینی‌های متعدد در مورد دنیای مالی و اقتصاد بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش والکس و به نقل از finbold، از آنجایی که حوزه مالی جهانی در سال ۲۰۲۳ با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم کرده، این نویسنده برای پیش‌بینی آنچه که ممکن است در سال آینده رخ دهد، قدم برداشته است. پیش‌بینی‌های او هم بر فضای مالی سنتی و هم بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز بوده است. در ادامه سه پیش‌بینی مهم و اصلی او برای سال ۲۰۲۴ را بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین می‌تواند به ۱۲۰ هزار دلار برسد

اولین پیش‌بینی کیوساکی به سرنوشت بیت کوین (BTC) و دلار آمریکا اختصاص یافته است. گفته‌های این سرمایه‌گذار بر اقدامات کشورهای عضو بریکس (BRICS) یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی مبتنی بوده است. پیش‌بینی می‌شود این کشورها ارز دیجیتالی را با پشتوانه طلا که به معنای افت ارزش احتمالی دلار آمریکا است، رونمایی کنند.

به گفته کیوساکی، بیت کوین و فلزات گرانبها، از جمله طلا و نقره، در آستانه رشد خوبی هستند، زیرا انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران در پاسخ به آنچه که او به عنوان تورم سرسام‌آور ناشی از سقوط دلار در نظر می‌گیرد، سرمایه قابل توجهی را به سمت این دارایی‌ها هدایت کنند. از دیدگاه او، قیمت بیت کوین ممکن است در این حالت به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۱۲۰ هزار دلار برسد.

کیوساکی گفت:

دلار آمریکا سقوط خواهد کرد. تریلیون‌ها دلار آمریکا به سرعت به همان جایی که باید باز می‌گردد. تورم سرسام‌آور می‌شود و به سقف خود می‌رسد. اما چاره چیست؟ خرید طلا و نقره. بیت کوین نیز در سال آینده به ۱۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

اوراق قرضه و بازار سهام ممکن است بزرگترین بازندگان سال ۲۰۲۴ باشند

کیوساکی با کمی فاصله گرفتن از توصیه‌های مالی سنتی و مرسوم، اظهار داشت کسانی که از استراتژی سرمایه‌گذاری متعارف ۶۰/۴۰ پیروی می‌کنند، یعنی ۶۰ درصد از سرمایه خود را به اوراق قرضه و ۴۰ را به بازار سهام اختصاص می‌دهند، در سال ۲۰۲۴ ضررهای قابل توجهی را تجربه خواهند کرد.

در عوض، او ایجاد تغییر در سبد‌ها را پیشنهاد کرده و گفته که ۷۵ درصد پرتفو باید طلا، نقره و بیت کوین باشد و ۲۵ درصد باقیمانده به سرمایه‌گذاری در املاک یا سهام نفتی اختصاص پیدا کند. به گفته این سرمایه‌گذار، این ترکیب غیرمتعارف برای کمک به سرمایه‌گذاران طراحی شده و از آنها در مقابل آنچه او به عنوان «بزرگترین سقوط بازار در تاریخ جهان» یاد می‌کند، محافظت خواهد کرد.

کیوساکی گفت:

در سال ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاران با سبد ۶۰/۴۰ بزرگترین بازندگان خواهد بود. قبل از سقوط بازار، تغییر جزئیات سبد خود به ۷۵ درصد طلا، نقره، بیت کوین و ۲۵ درصد سهام املاک و نفت را در نظر بگیرید. این ترکیب به شما این امکان را می‌دهد که از بزرگترین سقوط بازار در تاریخ جان سالم به در ببرید.

رکود اقتصادی احتمالی

سومین پیش‌بینی کیوساکی یک هشدار جدی در مورد شدت سقوط احتمالی بازار در آینده است. او با رد مفهوم فرود نرم، استدلال کرده که وقوع یک سقوط قیمت محتمل‌تر است و می‌تواند به رکود اقتصادی تمام عیاری تبدیل شود.

کیوساکی با اشاره به کتاب قبلی خود یعنی «پیشگویی پدر پولدار» که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود، از سرمایه‌گذاران خواست تا برای بدترین اتفاقات هم آماده شوند. از آنجایی که در سال ۲۰۲۴ انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نیز برگزار می‌شود، او در یک یادداشت سیاسی به مردم توصیه کرد به نامزدهای اصلاح‌طلب رأی ندهند. او این نامزدها را «مارکسیست‌های سبز و آگاه» می‌خواند.

در عوض، او از انتخاب‌های محافظه‌کارانه برای اجتناب از آنچه که به اعتقاد او می‌تواند سرآغازی برای تبدیل شدن ایالات متحده به یک دولت مارکسیستی مشابه روسیه، چین یا کوبا باشد، دفاع می‌کند.

منبع منتشر کننده این خبر اذعان داشته که پیش‌بینی کیوساکی با توجه به نوسانات بالقوه بازار که ممکن است بر چشم‌انداز کلی اقتصاد تأثیر بگذارد، در معرض تغییر قرار دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲۷

منبع
finbold.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا