اخبار آلت کوین ها

میکر (Maker) به Sky تغییر نام داد؛ استیبل کوین دای قابل ارتقا به USDS

میکر دائو (Maker DAO) جزئیات تغییر نام برند خود را اعلام کرد. میکر در راستای بخشی از بازنگری نهایی خود، از این پس با نام Sky شناخته می‌شود، در حالی که استیبل کوین غیرمتمرکز DAI و رمز ارز MKR به ترتیب با نام USDS و SKY شناخته می‌شوند.

به گزارش والکس، کاربران می‌توانند از ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) به بعد، توکن‌های خود را به صورت داوطلبانه به USDS و SKY ارتقا دهند. SKY، توکن حاکمیتی اکوسیستم Sky نیز در این تاریخ معرفی خواهد شد تا به عنوان نسخه ارتقا یافته MKR عمل کند. هر توکن MKR را می‌توان با ۲۴٬۰۰۰ توکن SKY مبادله کرد. مبادله استیبل کوین DAI با USDS به صورت ۱:۱ خواهد بود. برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند ارتقا ندهند، هم DAI و هم MKR به عنوان توکن‌های قدیمی در پروتکل تغییر نام یافته Sky باقی می‌مانند.

تغییر برند میکر به SKY

کاربرانی که تصمیم به ارتقا دارند، می‌توانند از ویژگی‌های اصلی جدید مانند جوایز توکن بومی بهره ببرند. کاربران دارای استیبل کوین USDS می‌توانند پاداش‌های توکن حاکمیتی SKY را کسب کنند که از طریق برنامه جدید پروژه sky.money به آن دسترسی خواهند داشت.

این تغییرات در راستای برنامه Maker Endgame انجام شده است.نرخ پس‌انداز دای (DAI Savings Rate) یا همان DSR، که نرخ بهره متغیر Maker برای استقراض DAI است، به نرخ پس‌انداز اسکای (Sky Savings Rate) تغییر نام خواهد داد. Maker DAO اخیراً در ۱۶ آگوست () DSR را از ۷٪ به ۶٪ کاهش داده است. نرخ پس‌انداز Sky عملاً مشابه DSR خواهد بود البته با برخی بهبودهای جزئی در بهره‌وری گس.

گفتنی است ویژگی‌های جدیدی مانند پاداش‌های رمز ارز و نرخ پس‌انداز اسکای در همه کشورها در دسترس نخواهد بود.

این تغییر برند اکثر ویژگی‌های موجود در پروتکل Maker را حفظ می کند و استیبل کوین USDS توسط مکانیزم‌های دقیقا مشابه DAI پشتیبانی خواهد شد.

رون کریستنسن (Rune Christensen)، یکی از بنیانگذاران MakerDAO، گفت:

پروتکل Sky مانند میکر دائو، غیرمتمرکز، تحت حاکمیت جامعه، بدون مجوز و غیرحضانتی است و کاربران می‌توانند در هر زمانی وجوه خود را برداشت کنند.

SubDAO در میکر، واحدهای پروتکل مستقلی که Maker برای اجازه دادن به نوآوری در خارج از Maker DAO به آنها تکیه می‌کند نیز به عنوان “Sky Stars” تغییر نام خواهند داد.

اولین Sky Star که به صورت زنده راه‌اندازی می‌شود، پروتکل Spark است؛ یک پروتکل وام‌دهی دیفای که در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد دلار TVL دارد. اسپارک همچنین اخیراً جایزه بزرگ Spark Tokenization را اعلام کرده است؛ ابتکاری برای استفاده از دارایی‌های دنیای واقعی تا ۱ میلیارد دلار در اکوسیستم Spark.

توکنومیک MKR نیز علاوه بر تغییر نام، تغییر خواهد کرد.

کریستنسن گفت:

انتشار سالانه ۳ درصد خواهد بود، اما ستاره‌ها (Stars) باید خودپایدار باشند و بنابراین به سیستم‌های اقتصادی و حاکمیتی خود نیاز دارند.

کل هدف این است که بر اساس سوابق، تجربه و توانایی ایجاد سودی که به طور مداوم در پروتکل Maker که برای تقریبا هفت سال فعالیت داشته، ایجاد شود و سپس از آن برای این اکوسیستم‌های مولد ارزش کوچکتر و تخصصی‌تری ایجاد شود.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا