اخبار اتریوم

امکان اجرای نود شبکه اتریوم در کیف پول متامسک فراهم شد

قابلیت جدید کیف پول متامسک، نیاز به سخت افزارهای پیچیده و یا همکاری با استخرهای استیکینگ را برای کاربرانی که می‌خواهند به عنوان نود در شبکه اتریوم فعالیت کنند، برطرف می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، در ۱۸ ژانویه، کیف پول متامسک، سرویس جدید اعتبارسنجی از طریق MetaMask Portfolio را معرفی کرد. کاربران برای فعالیت به عنوان نود در شبکه اتریوم به ۳۲ اتر نیاز دارند که با قیمت فعلی اتریوم، این تقریباً برابر با ۷۸۷۵۲ دلار است. متامسک اعلام کرد که به وسیله اعتبارسنجی از طریق این کیف پول، نیازی به اجرای سخت افزار وجود ندارد و کاربران دیگر ملزم به اشتراک‌گذاری سرمایه در استخرهای استیکینگ نیستند.

سرویس جدید برای کاربران مبتدی و طرفداران عدم تمرکز وسوسه‌انگیز خواهد بود، زیرا استیکینگ اتریوم از طریق MetaMask می‌تواند نگرانی‌های متمرکزسازی توسط ارائه‌دهندگان بزرگی مانند Lido را برطرف کند.

Consensys که این سرویس را مدیریت می‌کند، با وجود مدیریت بیش از ۲ میلیارد دلار ETH در بیش از ۳۳۰۰۰ اعتبارسنج، هرگز در طول بیش از دو سال فعالیت، هیچ جریمه‌ای دریافت نکرده است.

سود سهام‌گذاری از طریق متامسک در حال حاضر ۳.۸ درصد در سال است. با این حال، این پلتفرم ۱۰ درصد از پاداش اعتبارسنجی را نیز به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

لفتریس کاراپتساس (Lefteris Karapetsas) بنیانگذار Rotkiapp اعتقاد دارد که این سرویس جدید ایده جالبی است، اما هزینه ۱۰ درصدی آن در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر بسیار بر جذابیت آن تاثیر منفی می‌گذارد.

بازدهی حاصل از سهام‌گذاری در متامسک با وجود کارمزدهای آن، مشابه آنچه Lido با ۳.۴ درصد ارائه می‌دهد، است. Lido پلتفرم سهام‌گذاری اتریوم در حال حاضر ۹.۳ میلیون ETH به ارزش ۲۲.۹ میلیارد دلار نقدینگی دارد. طبق اطلاعات Ultrasound.Money، این رقم معادل حدود ۴۰ درصد از کل ۲۸.۸ میلیون ETH استیک شده است. به صورت کلی حدود یک چهارم از کل عرضه در گردش اتریوم در حال حاضر استیک شده است.

به غیر از ارائه‌دهندگان استیکینگ غیرمتمرکز، دارندگان اتریوم می‌توانند از صرافی‌های متمرکز مانند Coinbase نیز استفاده کنند که ۲۵ درصد از پاداش‌های سهام را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا