اخبار ارزهای دیجیتال

پرفکت مانی همکاری خود را با ایرانیان قطع کرد!

اگر در بازار فارکس فعالیت کرده باشید، حتماً نام سیستم پرداخت پرفکت مانی (Perfect Money) را شنیده‌اید. این سیستم پرداخت الکترونیکی یکی راه‌های مناسب برای شارژ حساب بروکرهای فارکس نزد ایرانیان محسوب می‌شد اما اخیراً این شرکت اعلام کرده که دیگر خدمات خود را به ایرانیان ارائه نخواهد داد.

به گزارش والکس، پرفکت مانی یک سیستم پرداخت الکترونیکی برای پرداخت‌های غیر نقدی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده‌ است. دفتر مرکزی پرفکت مانی در زوریخ قرار دارد و در هنگ کنگ و جزایر ویرجین بریتانیا نیز شعباتی را برای خود ایجاد کرده است. کاربران سراسر جهان می‌توانند با پرفکت مانی تراکنش‌های الکترونیکی انجام دهند، پول جابجا کرده و همچنین دارایی‌های مختلفی مانند دلار آمریکا، یورو، طلا و بیت کوین را در حساب خود نگهداری کنند.

این سیستم پرداخت بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد و بیشتر از ۲۵۰ صرافی و بروکر معتبر در سراسر جهان پرفکت مانی را به عنوان روش شارژ حساب و واریز و برداشت می‌پذیرند.

پرفکت مانی به واسطه قدمت خود در بین ایرانیان نیز محبوب و شناخته‌شده است. از آنجایی که به واسطه تحریم‌های خارجی امکان شارژ مستقیم و نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی در بروکرها برای کاربران ایرانی وجود ندارد، پرفکت مانی یکی از گزینه‌های ساده و مطمئن در این زمینه به حساب می‌آمد.

اما این سیستم پرداخت دوست‌داشتنی نیز در روز ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) طی اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که بزودی دیگر خدمات خود را به ایرانیان ارائه نخواهد داد. به گفته پرفکت مانی، از تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۴ (پنجشنبه ۱۴ دی) حساب‌های کاربران ایرانی در این پلتفرم تنها به برداشت محدود می‌شوند و پس از تاریخ اعلام شده دیگر امکان واریز و سایر معاملات به حساب ما ایرانیان وجود نخواهد داشت. پرفکت مانی می‌گوید که این محدودیت به صورت دائمی اجرا می‌شود و احتمال بازگشت خدمات این سیستم به کشورمان تقریباً صفر است.

هنوز دلیل واقعی پشت این تصمیم مشخص نشده اما عده‌ای می‌گویند که علت آن رگوله شدن پرفکت مانی است.

اما راهکار چیست؟

درست است که پرفکت مانی به دلیل ویژگی‌‌های مطلوبی که داشت گزینه مناسبی برای تعاملات مالی کاربران ایرانی با بروکرهای فارکس محسوب می‌شد، اما این پایان راه نیست.

اغلب بروکرهای معتبر و حتی آنهایی که از شهرت و اعتبار کمتری برخوردارند و به ایرانیان خدمات می‌دهند، روش‌های واریز و برداشت متنوعی را پیش‌روی کاربرها قرار داده‌اند. از جمله روش‌هایی که همچنان در دسترس قرار دارد می‌توان به پرداخت رمزارزی با تتر و بیت کوین و وب مانی اشاره کرد. هر کدام از این روش‌ها به خصوص ارز دیجیتال می‌توانند جواب نیاز کاربر را بدهند. اگر مطمئن نیستید که حساب بروکر خود را با چه روشی شارژ کنید، می‌توانید از پشتیبان بروکر مورد نظر مشورت بگیرید. اگر هم تاکنون در بازار فارکس فعالیت نکرده‌اید و قصد ورود به آن را دارید، حتماً پیش از انتخاب یک بروکر تحقیقات لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که بروکر انتخابی شما اعتبار مناسبی دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲۰

منبع
perfectmoney
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضادیبائی آرا
رضادیبائی آرا
4 ماه قبل

چه سود ما خودمان هم خود تحریم میکنیم. با بستن شبکه های مهم اجتماعی مانند واتس اپ و اینستا و غیره و از انطرف مردم با تهیه فیلترشکن هایی که غالبا بدست ایرانیان تولید میشود ورود به شبکه های ضروری کسب کارشان تداخل دارد و طنز تلخ اینجاست با استفاده از همین اپ های فیلترشکن مصرف ترافیک شبکه زا تا ۳۰٪افزایش میابد و اپراتورها هم مدام گلایه ارزان بودن نت. درکنار این مردم با افزایش ناخواسته ترافیک باری مضاعف بر تحریم بدوش میکشند.

بهزاد
بهزاد
4 ماه قبل

عجب نامردایی هستن، خیلی کار راه انداز بود اینجوری خیلی ها به مشکل میخورن، یعنی همه جوره تو ایران داخل چالشیم

sajad
sajad
4 ماه قبل

ما از تمام دنیا حذف شدیم

دکمه بازگشت به بالا