اخبار بیت کوین

فروش ۱.۶ میلیارد دلار سهام GBTC توسط شرکت جنسیس؛ تاثیر آن بر قیمت بیت کوین چه خواهد بود؟

پس از آنکه فشار فروش گسترده شرکت گری اسکیل باعث کاهش قیمت بیت کوین شد، آیا فروش سهام GBTC توسط شرکت ورشکسته جنسیس می‌تواند همان اتفاق را تکرار کند؟

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که در ۱۴ فوریه یک قاضی دادگاه ورشکستگی به شرکت جنسیس، وام‌دهنده کریپتو، اجازه فروش ۱.۶ میلیارد دلار سهام تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) را داده است.

این خبر در حالی منتشر شد که در یک ماه گذشته، یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت بیت کوین به محدوده ۳۸٬۵۰۰ دلار، فشار ناشی از فروش بیش از ۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط گری اسکیل بوده است.

بنابراین، طبیعی است که جامعه کریپتو نگران این موضوع باشد که اگر جنسیس دست به فروش سهام خود بزند، همان اتفاق دوباره تکرار خواهد شد یا خیر؟

با این حال، کارشناسان فکر نمی‌کنند که قیمت بیت کوین ضربه زیادی ببیند. اریک بالچوناس، کارشناس ETF بلومبرگ معتقد است اگرچه ممکن است فروش جنسیس تاثیر منفی داشته باشد، اما صندوق‌های ETF بیت کوین «قدرت واقعی خود را نشان داده‌اند». در نتیجه، می‌توانند از فشار فروش بزرگ جلوگیری کنند.

جولیو مورنو، رییس بخش تحقیقات کریپتو کوانت (CryptoQuant) نیز معتقد است «تقاضای بالای بیت‌کوین از سوی ETFها» برای کاهش هرگونه فشار نزولی کافی است.

مورنو می‌گوید:

روزی که FTX یک میلیارد دلار سهام GBTC را فروخت، شاهد کاهش ۵ درصدی قیمت بودیم. با این حال، با توجه به اینکه بازار در حال حاضر انتظار این فروش را دارد، تاثیر آن احتمالا محدود خواهد بود.

کوین‌بیس نیز پیش‌بینی می‌کند وجوه حاصل از فروش سهام GBTC از سوی جنسیس با وجود ترس از تاثیر احتمالی آن بر کاهش قیمت بیت کوین، «در اکوسیستم کریپتو باقی می‌ماند».

این صرافی ارزهای دیجیتال در گزارش هفتگی خود استدلال کرد اگرچه مشخص نیست که فروش سهام GBTC وارد سایر ETFهای بیت کوین شده یا با تبدیل مستقیم به بیت کوین به طلبکاران پرداخت خواهد شد، اما معتقد است این وجوه احتمالا در اکوسیستم کریپتو باقی خواهند ماند. در نتیجه، این فروش، بازار ارزهای دیجیتال را مختل نمی‌کند.

طبق قوانین طرح ورشکستگی، جنسیس اجازه دارد یا سهام GBTC را به نمایندگی از طلبکاران به دارایی بیت کوین تبدیل کرده یا اینکه سهام را به طور کامل فروخته و پول نقد را میان آن‌ها توزیع کند. جلسه تایید این موضوع برای ۲۶ فوریه (دوشنبه آینده) برنامه‌ریزی شده است.

شرکت جنسیس ۳۵.۹ میلیارد سهام بیت کوین در GBTC، به همراه ۸.۷ میلیون سهام اتریوم در ETHE و ۳ میلیون سهام اتریوم کلاسیک در ETCG شرکت گری اسکیل دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۴

دنیای کریپتو برای همه است. هدفم بیان پیچیدگی‌های این صنعت به زبان ساده است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا