اخبار آلت کوین ها

خالق سولانا: Solana هم می‌تواند شبکه لایه دوم اتریوم باشد!

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) هم‌بنیان‌گذار شبکه سولانا در توییتی عجیب در ستایش اکوسیستم اتریوم، به این موضوع اشاره کرده است که سولانا نیز می‌تواند به عنوان یک شبکه لایه دوم برای اتریوم عمل کند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoslate، آناتولی یاکوونکو، خالق سولانا، در پست X خود اخیراً از این شبکه به لطف پروتکل Wormhole، به عنوان راه حل لایه دوم اتریوم یاد کرده است.

یاکوونکو در پاسخ به توییتی که راه‌حل‌های مختلف لایه دوم (L2) اتریوم مانند شبکه آربیتروم (Arbitrum)، ازتک (Aztec)، پالیگان و غیره را لیست کرده و قدرت آنها را به عنوان بخشی از یک اکوسیستم قدرتمند با سایر شبکه‌های لایه یک قابل مقایسه دانسته، اظهار نظر عجیبی ارائه کرده است. او در پاسخ به این توییت، از احتمال عملکرد بلاک چین سولانا به عنوان یک شبکه لایه دوم اتریوم صحبت کرده است.

او با همان لحن توییت اصلی نوشت:

سولانا همان اتریوم است! سولانا به لطف Wormhole می‌تواند به یک شبکه لایه دوم اتریوم تبدیل شود. به محض اینکه دنک شاردینگ (Danksharding) گسترش پیدا کند، شما می‌توانید تمام بلوک‌های سولانا را بدون مواجهه با هیچ مانعی در یک قرارداد بریج اعتبارسنجی داده به اتریوم ارسال کنید.

به گفته یاکوونکو، ادغام و یکپارچگی سولانا با بلاک چین اتریوم به واسطه شبکه Wormhole تسهیل می‌شود. Wormhole در نهایت به بلوک‌های سولانا اجازه می‌دهد تا پس از ارتقاء کلیدی دنک شاردینگ، به یک قرارداد بریج اعتبارسنجی داده در اتریوم ارسال شوند.

پیشرفت‌های سولانا در یک سال گذشته

با وجود چالش‌برانگیز بودن سال ۲۰۲۳، سولانا امسال را با رشد قابل‌توجهی به پایان رساند. این بلاک چین در ماه دسامبر (آذر) بسیار فعال بود و یکی از سریع‌ترین بازگشت‌های قیمتی را در سه ماهه پایانی به نمایش گذاشت. ارزش کل قفل شده (TVL) در سولانا به طرز چشمگیری رشد کرد و حالا بیش از دو برابر شده است. TVL سولانا از ۶۷۱/۶۲ میلیون دلار در ابتدای ماه دسامبر (۱۰ آذر) به ۱/۵۲۹ میلیارد دلار تا تاریخ ۲۶ دسامبر (۵ دی) افزایش یافت.

با این حال، هنگامی که خود SOL (توکن بومی سولانا) را در نظر می‌گیریم، این رشد جزئی‌تر می‌شود و از ۱۱/۳۵ میلیون SOL به ۱۲/۵۶ میلیون SOL در مدت مشابه افزایش یافته است. این اختلاف آشکار نشان‌دهنده افزایش قیمت قابل توجه رمزارز سولانا است که از ۵۹/۲ دلار به ۱۲۱/۴ دلار رسیده و بر ارزش دلاری TVL آن نیز تأثیر گذاشته است.

شایان ذکر است که سولانا از نظر مارکت کپ از ریپل پیشی گرفت و با ارزش بازار ۳۴/۸ میلیارد دلاری تا تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۹ آذر) به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بازار تبدیل شد. این دستاورد بزرگ با افزایش ۱۱ درصدی ارزش سولانا و پیشی گرفتن از رشد ۳ درصدی بازار ارزهای دیجیتال به دست آمد. نسبت SOL/ETH، که ارزش سولانا را با اتریوم مقایسه می‌کند نیز از بهبود وضعیت این شبکه خبر می‌دهد و موضع رقابتی سولانا را برجسته کرده است.

نسبت SOL/ETH معیاری حیاتی برای موضع رقابتی سولانا محسوب می‌شود. این نسبت نوسانات قابل‌توجهی را تجربه کرده، به طوری که جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد وضعیت سولانا در برابر اتریوم بهبود یافته است.

فناوری بلاک چین سولانا که به دلیل عملکرد و مقیاس‌پذیری بالای خود شناخته می‌شود، برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) طراحی شده است. موفقیت این پلتفرم به الگوریتم اجماع منحصربه‌فرد آن، یعنی «اثبات تاریخ» نسبت داده می‌شود، که افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزدها را امکان‌پذیر کرده و سولانا را به انتخابی محبوب در میان توسعه‌دهندگان پروژه‌های dApps و دیفای تبدیل می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
cryptoslate.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا