اخبار ارزهای دیجیتال

شبکه سولانا پس از یک قطعی ۵ ساعته به وضعیت پایدار بازگشت

شبکه لایه اول سولانا پس از یک قطعی حدوداً پنج ساعته دوباره راه‌اندازی شده است.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، روز گذشته و در ساعت ۱۰:۲۲ UTC سولانا طی یک اطلاعیه‌ای در مورد وضعیت شبکه نوشت که «مهندسین سولانا از سراسر این اکوسیستم در حال بررسی قطعی شبکه اصلی بتا هستند.»

این اختلال باعث توقف تولید بلوک‌های جدید شده بود، به این معنی که تراکنش‌ها در آن ۵ ساعت انجام نمی‌شدند.

پس از حدوداً دو ساعت تلاش برای رفع این مشکل، Solana Status، صفحه‌ای که توسط بنیاد سولانا اداره می‌شود، در پلتفرم رسانه اجتماعی X گفت که «مهندسان ما در حال آماده‌سازی یک نرم‌افزار ولیدیتور جدید هستند که شامل یک پچ می‌شود. این پچ برای رفع مشکل توقف کلاستر ایجاد شده است. اپراتورهای ولیدیتور باید خود را برای ارتقاء و راه‌اندازی مجدد شبکه آماده کنند.»

به گفته شبکه سولانا در گزارشی که پس از این قطعی منتشر شد، تولید بلوک جدید در شبکه بتا سولانا در ساعت ۱۴:۵۷ UTC (۹:۴۷ صبح به وقت شرق آمریکا) روز گذشته پس از ارتقای موفقیت‌آمیز به نسخه ۱.۱۷.۲۰ و راه‌اندازی مجدد کلاستر (Cluster) -مجموعه‌ای از کامپیوترها که با یکدیگر کار می‌کنند- توسط اپراتورهای ولیدیتور از سر گرفته شد. مهندسان سولانا با بازیابی فعالیت این شبکه به نظارت بر عملکرد آن ادامه خواهند داد.

در ادامه این گزارش آمده است:

این قطعی روز گذشته تقریباً در ساعت ۰۹:۵۳ به وقت جهانی (UTC) آغاز شد و ۵ ساعت به طول انجامید. مشارکت‌کنندگان کور (Core) سولانا در حال کار بر روی گزارش جامعی درباره دلیل این اتفاق هستند که پس از تکمیل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

متیو سیگل (Matthew Sigel)، رئیس بخش تحقیقات دارایی‌های دیجیتال VanEck در پلتفرم X نوشت:

به نظر می‌رسد مکانیسم فیلتر پکت برکلی (Berkeley Packet Filter) یا BPF -از مفاهیم امنیت شبکه- که برای ارتقاء و اجرای برنامه‌ها در سولانا مورد استفاده قرار می‌گیرد مسئول این قطعی بوده است.

او در ادامه گفت:

قطعی که شاهد آن بودیم احتمالاً با SMID (پروپوزال بهبود سولانا) که ویژگی‌های خاصی را تغییر داده، ارتباط دارد. یکی از این تغییرات معرفی یک مسدودکننده برای جلوگیری استفاده از ابرداده (متادیتا) در BPF بوده، زیرا استفاده از فراداده‌ها در آن زمان غیرضروری تلقی می‌شد.

آخرین باری که سولانا یک «قطعی بزرگ» را تجربه کرد در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) بود. این بلاک چین در آن زمان برای چند ساعت از کار افتاد و پس از دو بار تلاش برای راه‌اندازی مجدد، دوباره فعال شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا