اخبار آلت کوین ها

قیمت سولانا بیش از ۶٪ افزایش یافت؛ رکورد جدید در راه است؟

افزایش قیمت سولانا و تقاضا برای آن ناشی از کاهش دامیننس بیت کوین، رشد قابل توجه شبکه سولانا و به روز رسانی‌های اخیر این پروژه است. در این مطلب، هر یک از این دلایل را بررسی کرده و در پایان به تحلیل قیمت سولانا خواهیم پرداخت.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، پس از آنکه قیمت سولانا در ۲۴ ژوئن (۴ تیر)، به پایین‌ترین قیمت ۱۲۲ دلار در پنج هفته گذشته کاهش یافت، توانست بازایابی قیمت خوبی را تجربه کرد و به قیمت ۱۴۰ دلار رسید. در زمان نگارش این مطلب نیز با قیمت ۱۳۷.۵۷ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت سولانا نشانه چرخش به سمت آلت کوین‌هاست

سودهای سولانا در پس زمینه کاهش دامیننس بیت کوین در بازار کریپتو ظاهر شده و نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال انتقال سرمایه خود از بیت کوین به آلت کوین‌های با رتبه بالا هستند.

شایان ذکر است، شاخص دامیننس بیت کوین (BTC.D) در ۲۵ ژوئن (۵ تیر) افت قابل توجه ۱.۸۲٪ را تجربه کرد که بیشترین کاهش روزانه آن از ماه ژانویه است. این کاهش به دنبال اعلام صرافی Mt. Gox در مورد بازپرداخت ۸۰٬۰۰۰ بیت کوین به کاربران آسیب دیده از هک این صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ بود.

از آنجایی که بازار این خبر را یک فشار فروش احتمالی در هفته‌های آتی می‌دانست، باعث شد معامله‌گران تمرکز خود را به آلت‌کوین‌ها معطوف کنند؛ از جمله جفت ارز SOL/BTC که از زمان اعلام این خبر ۱۴.۷۰٪ افزایش یافته است.

قیمت سولانا در برابر بیت کوین

جالب اینجاست که SOL حتی قبل از انتشار خبر Mt. Gox شاهد افزایش علاقه سازمانی بود. طبق آخرین گزارش هفتگی CoinShares، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر سولانا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن، ۲.۷ میلیون دلار جریان ورودی خالص جذب کردند.

قیمت سولانا
سولانا Solana (SOL)
۸,۷۴۷,۶۷۷.۰۰ تومان
$ ۱۴۲.۱۹۰ ۰.۲۵%

خرید و فروش امن، سریع و آسان سولانا در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید سولانا

در مقایسه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین شاهد خروج عظیم ۶۳۰ میلیون دلاری بودند، در حالی که اتریوم – رقیب لایه ۱ بلاک‌چین سولانا – شاهد خروج ۵۸.۳ میلیون دلار از صندوق‌های خود بود.

TVL سولانا در بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۲

حرکت صعودی سولانا به موازات رشد مداوم در استفاده از شبکه آن است، همانطور که با افزایش ارزش کل قفل شده (TVL) در سراسر اکوسیستم آن مشهود است.

تا ۲۵ ژوئن (۵ تیر)، اکوسیستم سولانا دارای ۳۱.۱۱ میلیون توکن SOL در خزانه خود است که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۲۲ است. این امر نشان‌دهنده افزایش خیره‌کننده ۳۰۰ درصدی در TVL در سال جاری و افزایش قابل توجه ۳۵۰ درصدی از پایین‌ترین سطح محلی آن در حدود ۹ میلیون SOL در نوامبر ۲۰۲۳ است. .

TVL بالاتر نشان می‌دهد که کاربران و توسعه‌دهندگان بیشتری به طور فعال با شبکه سولانا در تعامل هستند که منعکس‌کننده افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال است.

این امر با نشان دادن استحکام و پذیرش رو به رشد شبکه، اعتماد سرمایه‌گذاران را بیشتر افزایش می‌دهد و احساسات مثبتی را ایجاد می‌کند که معمولاً به علاقه خرید بالاتر تفسیر می‌شود و قیمت را به سمت بالا سوق می

به‌روز رسانی‌های سولانا

افزایش قیمت SOL به دنبال راه‌اندازی دو ویژگی جدید است که امکان تراکنش‌های آنچین را در همه جای اینترنت فراهم می‌کند.

سولانا از “Blinks” (پیوندهای بلاکچین) پرده برداری کرد؛ یک ویژگی که تراکنش‌های آنلاین را با تبدیل اقدامات آنچین به لینک‌های قابل اشتراک ادغام می‌کند.

به این ترتیب، کاربران می‌توانند تراکنش‌های سولانا را از هر وب‌سایت یا برنامه‌ای که در آن لینک‌ها می‌توانند به اشتراک گذاشته شوند، آغاز کنند. این ویژگی فعالیت‌هایی مانند رای دادن، اهدا، مینت NFT، سواپ توکن و پرداخت مستقیم در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را امکان‌پذیر می‌کند.

علاوه بر این، این بلینک‌ها (Blinks) را می‌توان در برنامه‌های پیام رسان و دیگر فضاهای آنلاین به اشتراک گذاشت. ادغام تراکنش‌های بلاکچین در فعالیت‌های روزمره اینترنتی نوید استفاده از بلاکچین سولانا را می‌دهد، بنابراین تأثیر مثبتی بر تقاضا برای توکن SOL دارد.

تحلیل قیمت سولانا

از دیدگاه تکنیکال، افزایش قیمت SOL بخشی از بهبودی است که پس از آزمایش یک تلاقی حمایت در حدود۱۳۰ دلار آغاز شد. این تلاقی شامل یک میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (موج قرمز)، یک خط روند افقی و یک شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) تقریباً در ناحیه اشباع فروش است.

قیمت سولانا در تایم فریم روزانه

SOL اکنون به دنبال بازگشت به سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج قرمز) در حدود ۱۵۰ دلار تا پایان ژوئن است. شکست قاطع بالای ۱۵۰ دلار می‌تواند قیمت را به ۲۰۰ دلار برساند.

با این حال، خرس ها برای شکست قاطع در زیر تلاقی حمایت تلاش خواهند کرد. این خطر سقوط قیمت سولانا را به سطح حمایت روانی ۱۰۰ دلار در ماه جولای خواهد داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا