اخبار آلت کوین ها

افزایش همزمان قیمت SOL و تعداد دولوپرهای سولانا

سولانا مدعی است که طی سال گذشته، ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دولوپر فعال داشته؛ اما گزارش یک منبع معتبر، کاهش این آمار تا ماه اکتبر این سال نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین پاپریکا، بلاکچین سولانا در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شده که در سال ۲۰۲۳، ماهانه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ توسعه‌دهنده فعال بوده است؛ رقمی که قدرت این اکوسیستم در جذب و حفظ استعدادهای تازه را نشان می‌دهد. البته این تعداد، تنها شامل توسعه‌دهنده‌هایی است که در فضاهای عمومی کار می‌کنند.

با این وجود، گزارش وب‌سایت Electric Capital که بر اساس داده‌های گیت‌هاب تهیه شده، نشان می‌دهد که تعداد توسعه‌دهنده‌های ماهانه سولانا تا اکتبر ۲۰۲۳، تنها ۹۴۶ نفر بوده است. عددی که از تعداد ۲۶۳۴ نفر در دسامبر ۲۰۲۲، یعنی حدود یک سال قبل از آن بسیار کمتر است. سخنگوی این وب‌سایت گفته که اطلاعات مربوط به تعداد دولوپرهای سولانا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ نیز به زودی منتشر خواهد شد.

همچنین بر اساس گزارش سولانا، نرخ حفظ توسعه‌دهندگان این شبکه یا Retention Rate آنها در سه ماه گذشته، ۵۰ درصد افزایش داشته است. روندی که با فعالیت بیشتر این بلاکچین و افزایش قیمت SOL، توکن بومی سولانا همراه بوده است. قیمت سولانا از اکتبر ۲۰۲۳ تا دسامبر همین سال، حدود ۵۰۰ درصد افزایش یافت. علت اصلی این روند افزایشی، محبوبیت روزافزون میم کوین‌های مبتنی بر این شبکه گمان می‌رود.

توکن سولانا همچنین در ماه دسامبر برای مدت کوتاهی عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار را کسب کرد. در همین ماه، حجم معاملات روزانه غیرمتمرکز روی این شبکه نیز به شکل قابل توجه افزایش یافت و به‌طور موقت توانست از اتریوم نیز پیشی گرفت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۶

منبع
coinpaprika.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا