اخبار آلت کوین ها

سولانا امسال ۵۰ برابر می‌شود یا با سقوط ۸۰ درصدی نابود می‌شود؟ نظر ناظران چیست؟

رشد ۹۵۰ درصدی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۳ بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را هیجان‌زده و متعجب کرد. سولانا در سه ماهه چهارم سال گذشته، وارد یک رالی صعودی باورنکردنی شد و مقاومت‌های کلیدی را یکی پس از دیگری به سطوح حمایتی تبدیل کرد تا اینکه در نهایت قیمت این رمزارز به ۱۲۰ دلار رسید و ارزش بازار آن از ریپل و BNB نیز بیشتر شد و جایگاه آن‌ها را تصاحب کرد. از این لحظه روند نزولی سولانا آغاز شد و با توجه به فضای کلی بازار کریپتو، اصلاحات تا رسیدن به ۹۵ دلار ادامه پیدا کرد. حالا همزمان با افزایش علاقه و توجه نسبت به سولانا، این سوال مهم در جامعه ارزهای دیجیتال مطرح شده است که قیمت سولانا در سال ۲۰۲۴ چه سرنوشتی خواهد داشت؟ در این مطلب دیدگاه‌های متفاوت تحلیلگران را بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، تریدرها و تحلیلگران در مورد آینده سولانا نظرات متناقضی دارند. برخی از ۵۰ برابر شدن قیمت در ماه‌های آینده خبر می‌دهند و بعضی بر این باورند که سولانا تمام ارزش خود را از دست می‌دهد. این که سولانا یک شت کوین است یا نه یک موضوع بحث‌‌برانگیز خواهد بود اما می‌دانیم که از سال ۲۰۲۱ به سولانا لقب قاتل اتریوم داده‌اند و تعداد قابل توجهی از فعالان صعنت کریپتو معتقدند که در نهایت اتریوم چاره‌ای جز واگذاری جایگاه خود به سولانا نخواهد داشت.

قیمت سولانا ۵۰ برابر می‌شود و از اتریوم عبور می‌کند؟

رائول پاول (Raoul Pal) از جمله افرادی است که این سناریو را قبول دارد. او نمودار ETH را در طول روند صعودی آن در سال ۲۰۱۸ با قیمت فعلی Solana مقایسه کرد و به عناصر مشابه‌ای اشاره کرد.

رائول پاول گفت:

من نمودار ETH در سال ۲۰۱۸ را در برابر نمودار Solana قرار دادم. آن‌ها تقریبا یکسان هستند اما اتریوم ۴۷ برابر از آن پایین بود.

بنابراین، رشد ۵۰ برابری سولانا شاید چندان بعید نباشد. این فرضیه توسط برخی دیگر از ناظران نیز تایید شده است. آن‌ها توضیح می‌دهند که هجوم بی‌سابقه سرمایه‌گذاران به سمت سولانا ادامه خواهد داشت چرا که اگر اتریوم گزینه‌های زیادی برای ایجاد یک پروژه ارائه می‌دهد، همزمان سولانا نیز با سیستم خود می‌درخشد. سولانا می‌داند چگونه در جامعه خود وفاداری ایجاد کند و علاوه بر این، در مقایسه با اتریوم گس فی یا کارمزد کمتری دارد. 

مارک کولسر (Marc Colcer) در حمایت از سولانا نوشت:

همه می‌خواهند ارزش دارایی‌ها، NFT‌ها یا memecoin‌هایشان بالا برود. هنگامی که قیمت در حال افزایش است حمایت از آن آسان است اما زمانی که قیمت ۵۰ درصد افت داشته باشد کار سخت‌تر است. جوامعی که تسلیم نمی‌شوند همیشه موفق خواهند بود به عنوان نمونه به جامعه سولانا نگاه کنید. هرگز تسلیم نشد و ببینید سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشت. جامعه‌ای که با هم کار می‌کند و بدون توجه به نوسانات قیمتی به جلو پیش می‌رود، یک حرکت واقعی ایجاد می‌کند. متوقف کردن آن سخت است.

ناگفته نماند که انتظارات برای افزایش قیمت بیت کوین نیز همچنان وجود دارد. از طرفی آلت سیزن و دامیننس بیت کوین رابطه‌ای معنادار دارند و رفتار بیت کوین بر عملکرد سایر رمزارزها تاثیر می‌گذارد. با این حال، قیمت SOL در مقایسه با پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. اما جهش ۵۰ برابر برای برخی از تحلیلگران قابل هضم نیست.

آن‌ها معتقدند که به دلیل تورم توکن‌های SOL، دستیابی به این نقطه عطف دشوار است. در سال ۲۰۲۱، زمانی که سولانا در بالاترین حد خود قرار داشت، ارزش بازار آن بیش از ۷۵ میلیارد دلار بود. با این حال، در حال حاضر، برای رسیدن به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۲۶۰ دلار، به ارزش بازار تقریبا ۱۱۱ میلیارد دلار نیاز دارد. این یک مشکل جدی و نمایانگر تورم موجود است. برای درک بزرگی این عدد بهتر است بدانیم که مارکت کپ سولانا اکنون ۴۰ میلیارد دلار است. 

سولانا ۸۰ درصد سقوط می‌کند و به ۲۰ دلار می‌رسد؟

اما نگاه‌های بدبینانه نسبت به سولانا نیز وجود دارد. مکس کایزر (Max Keiser) بیتکوینر مشهور می‌گوید قیمت سولانا به ۲۰ دلار خواهد رسید و ۸۰ درصد از ارزش فعلی خود را از دست خواهد داد!

مکس کایزر با شت کوین خواندن سولانا گفت که سرمایه‌گذاران این رمز ارز به زودی ۱۰۰ درصد توان خرید خود در مقابل بیت کوین را از دست خواهند داد. او با تشبیه سولانا به پروژه‌های کلاهبرداری راگ پول گفت که خریداران این رمزارز زمان را از دست می‌دهند که برای آن‌ها دعا خواهم کرد. 

یکی از دلایل مکس کایزر، دغدغه متمرکز بودن و امکان دستکاری سرمایه‌گذاران اولیه آن در بازار آن است.

کایزر و همسرش استیسی هربرت (Stacy Herbert) هر دو به عنوان مشاور ارشد در دفتر ملی بیت کوین السالوادور کار می‌کنند.

این پایان پیش‌بینی‌های نزولی نبود و در اوایل این هفته، تریدری با نام مستعار Altcoin Sherpa پیش بینی کرد که سولانا به زودی به قیمتی بین سطوح اصلاحی فیبوناچی ۸۴.۵۰ دلار و ۷۱.۶۷ دلار کاهش می‌یابد.

Altcoin Sherpa نوشت:

در تئوری احتمالا با توجه به تمام نقدینگی جمع‌آوری شده، قیمت سولانا باید افزایش یابد. با این حال، من هنوز فکر می‌کنم که سولانا به کمی زمان برای اصلاح نیاز دارد. تعجب نخواهم کرد که ببینم سولانا دوباره به سطوح پایین‌تری مانند ۷۰ تا ۸۰ دلار کاهش می‌یابد.

اما سایر معامله‌گران پیش بینی می‌کنند که سولانا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. تحلیلگر مستعار معروف به بلانتز (Bluntz) در اوایل این هفته گفت که به نظر می رسد SOL در حال شکل گیری یک الگوی برگشت صعودی در نمودار یک ساعته است. او پیش‌بینی کرد که سولانا قبل از آن که مجدد وارد رالی صعودی شود، احتمالا مدتی در وضعیت فعلی و ثثبیت قیمت باقی خواهد ماند. 

سولانا در شبانه روز گذشته در حدود ۵ درصد کاهش یافته و اکنون در محدوده ۹۵ دلار معامله می‌شود. با وجود این اصلاح قیمت، باید توجه کنیم که نقاط قوت اصلی سولانا همچنان می‌تواند یک برگ برنده باشد. فناوری نوآورانه و اکوسیستم در حال رشد چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را نادیده گرفت. برای کسانی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، توصیه می‌شود که نگاه بلندمدت داشته باشند. اما به هر حال واقعا هیچکس نمی‌تواند مطمئن باشد که سولانا در آینده همه ارزش خود را از دست خواهد داد یا ۵۰ برابر رشد می‌کند. تنها با صبر کردن می‌توان به جواب این سوال رسید.

نظر شما چیست؟ به نظر شما قیمت سولانا چه سرنوشتی خواهد داشت؟

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲۱

منبع
beincrypto.comdailyhodl.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
3 ماه قبل

اگر etf وارد شود احتمال داره ولی میم های sol بهتر رشد می‌کنند مثل silly
اما CAW KISHUINU
امسال سلطان می‌شوند.

وحید
وحید
3 ماه قبل

نظرم اینه که اتریوم بیت رو فتح میکنه ولی احتمال ۴۰ درصد و سولانا به اتریوم میرسه و کمی هم عبور میکنه احتمال ۸۰درصد ،. شاید یه نزول داشته باشه ولی صعودش خیلی محتمله، تحلیل گر نیستم ولی حسش میکنم البته خودم جرات ندارم بخرم

سید صبا میری
سید صبا میری
3 ماه قبل

من شخصا به سولانا ایمان دارم همینطور اواکس باید در نظر داشته باشیم این دو جزو پروژه توکنایز کردن بازار قرضه آمریکا هستند. در همین بس که بدونید ارزش این بازار ۲۳ تریلیون دلار هست.
و سولانا در بحران خودشو خوب نشون داد کاش زمانیکه ۷ دلار بود پول داشتم و چندتا میخریدم. من که حد اقل سولانا و امسال بین ۳۰۰تا ۵۰۰ میبینم

دکمه بازگشت به بالا