اخبار بیت کوین

آخرین گام متقاضیان راه‌اندازی ETF بیت کوین؛ حال همه چیز به SEC وابسته است

متقاضیان ارائه ETF اسپات بیت کوین فرم‌های S-1 خود نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را اصلاح کرده و خواهان دریافت مجوز این رگولاتوری برای راه‌اندازی این صندوق‌ها هستند”، چیزی که می‌تواند به عنوان سیگنالی مبنی برای تأیید درخواست این شرکت‌ها تلقی شود؛ این آخرین اقدام شرکت‌ها برای راه‌اندازی ای‌تی‌اف است و پس از این تنها باید منتظر تصمیم SEC باقی ماند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، تعدادی از متقاضیان راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (صندوق ETF) در روز دوشنبه، ۸ ژانویه (۱۸ دی)، فرم S-1 خود را با اعمال اصلاحات نهایی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کردند.

شرکت مدیریت دارایی والکری (Valkyrie) یکی از اولین شرکت‌هایی بود که اصلاحیه نهایی S-1 خود را قبل از ۱۰ ژانویه (۲۰ دی)، تاریخی که انتظار می‌رود اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده تایید شود، ارائه کرد.

پس از والکری شرکت‌های ویزدم‌تری (WisdomTree)،بلک راک (BlackRock)، ون‌اک (VanEck)، اینوسکو و گلکسی (Invesco and Galaxy)، گری اسکیل (Grayscale)، آرک اینوست (ARK Invest) و ۲۱شیرز (۲۱Shares) نیز اصلاحات پرونده خود را انجام دادند.

هفته پیش‌رو برای بیت کوین با توجه به ثبت و بازبینی پرونده‌های جدید می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. انتظار می‌رود که متقاضیان اصلاحات فرم S-1 خود را امروز تکمیل کنند. اصلاحیه ایجاد شده بر روی پرونده‌های S-1 شامل اطلاعاتی در مورد کارمزدها یا هویت بازارسازان ETFها می‌شود.

برخی از شرکت‌های حاضر در رقابت کسب تاییدیه از SEC به میزان قابل‌توجهی کارمزدهای معاملاتی محصولات ETF بیت کوین خود را کاهش داده‌اند. بر اساس آخرین اطلاعات درج شده در پرونده‌های S-1 شرکت‌های آرک و ۲۱شیرز، حامی ETF آنها از کارمزد ۰/۲۵ درصدی خود برای اولین تراکنش‌های ۱ میلیارد دلاری در طی یک دوره شش ماهه از روز عرضه، چشم‌پوشی می‌کند.

ETF بیت کوین شرکت بلک راک نیز پس از کارمزد اولیه ۰/۲ درصدی خود برای شش ماه اول یا جابجایی ۵ میلیارد دلار در تراکنش‌ها، ۰/۳۰ درصد کارمزد دریافت خواهد کرد.

به گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، بعید است که ارائه اطلاعات کارمزد ETFهای بیت کوین تغییرات زیادی از نظر رقابت بین متقاضیان در این مرحله ایجاد کند.

بالچوناس در X (توئیتر سابق) نوشت:

در گذشته هم این امر تأثیر قابل‌توجهی به همراه نداشته است. مشاوران معمولاً کارمزدهای معمولی را در اولویت قرار می‌دهند چرا که آنها سرمایه‌گذاران بلندمدت هستند. با این حال، با توجه به اینکه همه این ETFها اساساً عملکرد یکسانی دارند، ممکن است شاهد تفاوت‌هایی باشیم. باید منتظر بمانیم و ببینیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا