اخبار آلت کوین هاتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت قیمت اتریوم، ریپل، سولانا، کاردانو، دوج کوین و چین لینک؛ ۷ آذر ۱۴۰۲

هفته قبل قیمت بیت کوین به یک سقف جدید در سال ۲۰۲۳ رسید و از مرز ۳۸ هزار دلار گذشت که به نوبه خود آلت کوین‌های پیشرو را به منطقه احیا و مورد علاقه خریداران فرستاد. شرایط فعلی بیت کوین این سوال را مطرح می‌کند که آیا آلت کوین‌های برتر بازار نیز می‌توانند در هفته آینده پا به پای بیت کوین حرکت کنند یا خیر.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بازار در حال حاضر در وضعیت طمع قرار دارد، زیرا خریداران بیشتری در حال انباشت دارایی‌های خود در سطوح فعلی هستند. شاخص ترس و طمع در سطح ۶۸ قرار دارد که نشان‌دهنده علاقه شدید خریداران به بازار است. با این حال، نگرانی‌های نیز در مورد تغییر احتمالی روند وجود دارد، زیرا سرمایه‌گذاران ممکن است شروع به فروش دارایی‌های خود کنند که احتمالاً منجر به اصلاحی در هفته آینده می‌شود.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

آیا بیت کوین و آلت کوین‌ها از سطوح حمایت پیش‌روی خود به سمت بالا جهش خواهند کرد یا خرس‌ها برا آنها غالب می‌شوند؟ در ادامه با بررسی و تحلیل نمودار آلت کوین‌های برتر به دنبال پاسخی برای این سوال خواهیم بود.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۲۴ نوامبر با رشدی که داشت به مقاومت سربار ۲۱۳۷ دلاری خود نزدیک شد، اما گاوها نتوانستند بر این مانع غلبه کنند. همانطور که از فتیله بلند روی کندل ۴ روز پیش مشاهده می‌شود، این ضعف گاوها احتمالاً به برداشت سود معامله‌گران منجر شده است.

نمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

خرس‌ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۹۹۸ دلار برسانند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است به ۱۹۰۴ دلار سقوط کند. شکست رو به پایین این حمایت، یک الگوی کف دوگانه را تکمیل می‌کند. این آرایش تغییردهنده روند می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را به هدف میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۸۳۴ دلار آغاز کند.

در عوض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود عقب‌نشینی کند، بدان معناست که سطوح پایین‌تر همچنان برای خریداران جذاب محسوب می‌شوند. این جفت ارز سپس ممکن است به منطقه مقاومت سربار بین ۲۱۳۷ دلار تا ۲۲۰۰ دلار صعود کند. خریداران برای تکمیل الگوی بزرگ مثلث صعودی باید خود را از این منطقه خارج کنند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در تاریخ ۲۲ نوامبر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۵۸ دلار به سمت بالا برگشت، اما با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۱ دلار برخورد کرد. این شرایط نشان می‌دهد که خرس‌ها سعی دارند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را به یک مقاومت تبدیل کنند.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

فروشندگان تلاش خواهند کرد که قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند و حمایت کلیدی ۰/۵۶ دلار را به چالش بکشند. اگر این سطح را از دست بدهیم، بدان معناست که خرس‌ها دوباره سکان هدایت بازار را به دست گرفته‌اند. در این حالت ممکن است جفت ارز XRP/USDT به تدریج به ۰/۴۶ دلار سقوط کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی یا ۰/۵۶ دلار حرکت صعودی خود را آغاز کند و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، بدان معنا خواهد بود که این جفت ممکن است در محدوده بزرگ بین ۰/۵۶ دلار تا ۰/۷۴ دلار به نوسانات خود ادامه می‌دهد.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۲۶ نوامبر از نزدیک‌ترین مقاومت خود در سطح ۵۹ دلاری ریجکت شد و به سمت پایین حرکت کرد که نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش هستند تا رالی‌ها را در این سطح متوقف کنند.

نمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

خرس ها سعی خواهند کرد با کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۵۳ دلار موقعیت خود را بیش از پیش تقویت کنند. الگوی سر و شانه جفت ارز SOL/USDT در صورتی که قیمت به زیر خط گردن ۵۱ دلاری برسد تکمیل خواهد شد. این امر می‌تواند یک اصلاح شدید به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۴۰ دلار و پس از آن به هدف این الگو یعنی ۳۴ دلار را آغاز کند.

گاوها اما احتمالاً برنامه‌های دیگری در سر دارند. آنها سعی خواهند کرد که ریزش قیمت در نزدیکی سطح ۵۱ دلار را متوقف کنند. اگر جهش قیمت از این سطح به بالای ۵۹ دلار برسد، نشان می‌دهد که گاوها به کرسی قدرت بازگشته‌اند. این جفت ارز ممکن است پس از آن، بالاترین سقف محلی خود در سطح ۶۸ دلار را دوباره تست کند.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو طی سه روز گذشته نتوانسته از مقاومت سربار ۰/۴۰ دلاری عبور کند. این امر ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را به برداشت سود خود ترغیب کند.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو

جفت ارز ADA/USDT می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۳۷ دلار سقوط کند که احتمالاً خریداران را به خود جذب خواهد کرد. اگر قیمت با قدرت از این سطح به سمت بالا بازگردد، بیانگر آن است که روند همچنان مثبت باقی می‌ماند و معامله‌گران در حال خرید در کف هستند. سپس گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا بر مانع ایجاد شده در ۰/۴۰ دلار غلبه کنند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز ممکن است تا ۰/۴۶ دلار رشد کند.

در مقابل، اگر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه استقامت خود را از دست بدهد، این جفت ارز ممکن است به ۰/۳۴ دلار سقوط کند. انتظار می‌رود خریداران از این سطح محافظت کنند زیرا در صورت تسلیم شدن آنها، می‌توانیم کاردانو را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۳۲ دلار ببینیم.

تحلیل قیمت دوج کوین

خرس‌ها در تاریخ ۲۶ نوامبر تلاش کردند که قیمت دوج کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۸ دلار برسانند، اما گاوها همانطور که از دم بلند کندل دو روز پیش دیده می‌شود، در کف خرید کردند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

گاوها در تاریخ ۲۷ نوامبر قیمت را به بالای مقاومت ۰/۰۸ دلاری رساندند، اما فتیله بلند کندل روز گذشته فروش زیادی را در سطوح بالاتر نشان می‌دهد. اگر قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برساند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۰۷ دلار سقوط کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت بار دیگر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب‌نشینی کند، تقاضا در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. گاوها دوباره سعی خواهند کرد که قیمت را در بالای ۰/۰۸ دلار حفظ کنند. اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، حرکت این جفت ارز ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و تا ۰/۱۰ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در تاریخ ۲۶ نوامبر خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکست، اما گاوها نتوانستند با شتابی که در پی این حرکت ایجاد شده بود برای خود وضعیت بهتری را رقم بزنند. چنین چیزی ممکن است باعث افزایش فشار فروش شده باشد که قیمت را در تاریخ ۲۷ نوامبر به زیر خط روند نزولی رسانده است.

نمودار روزانه قیمت چین لینک
نمودار روزانه قیمت چین لینک

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۴ دلار همچنان یک حمایت کلیدی است که باید در کوتاه‌مدت آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر قیمت کاهش یابد و در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت شود، نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال تلاش برای بازگشت به بازار هستند. جفت ارز LINK/USDT سپس می‌تواند تا سطح ۶۱/۸ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۲/۸۳ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگردد، بیانگر آن است که احساسات معامله‌گران همچنان مثبت باقی مانده و آنها در حال خرید در کف هستند. این امر چشم‌انداز یک رالی تا مقاومت سربار ۱۶/۶۰ دلار را تقویت می‌کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا