اخبار آلت کوین هاتحلیل ارزهای دیجیتال

معرفی ۳ آلت کوین که می‌توانند در ماه مارس به سقف تاریخی جدیدی برسند

اوشن پروتکل (OCEAN) از زیر خط روند نزولی بلندمدت خود خارج شده است. قیمت آن‌ حالا می‌تواند در موج سوم از یک رشد پنج موجی قرار داشته باشد. آپتوس (APT) به تلاقی سطوح مقاومت فیبوناچی و افقی خود رسیده است. یک بریک اوت از این سطح می‌تواند آن را به بالاترین سطح تاریخی خود برساند. iExec RLC (RLC) از کانال صعودی بلندمدت خود خارج شده و قبل از ثبت یک رکورد تاریخی به منطقه مقاومت نهایی خود رسیده است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، این آلت‌ کوین‌ها آرایش صعودی به خود گرفته‌اند و می‌توانند در ماه مارس (اسفند تا اوایل فروردین سال آینده) به بالاترین سطح تاریخی خود برسند.

فوریه ماه بسیار خوب و مثبتی برای بازار ارزهای دیجیتال بود. سقف‌های جدیدی در قیمت بیت کوین (BTC) و چندین آلت کوین در سراسر این بازار مشاهده شد. در ادامه به برترین آلت کوین‌های ماه مارس که می‌توانند به سقف تاریخی جدیدی دست یابند، نگاهی می‌اندازیم.

اوشن پروتکل (OCEAN) صعود خود را به سمت یک ATH جدید آغاز می‌کند

قیمت اوشن پروتکل از ابتدای سال ۲۰۲۳ در مسیر رشد بوده است. در ابتدا، OCEAN تلاش می‌کرد تا خود را از زیر سلطه خط روند نزولی که از زمان ثبت بالاترین سطح تاریخی آن وجود داشته خارج کند. با این حال، پس از پنج تلاش ناموفق، OCEAN سرانجام در ماه اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲) این خط را به سمت بالا شکست و از آن زمان تاکنون سرعت گرفته است.

در این هفته، OCEAN به بالاترین سقف سالانه ۰/۸۸ دلاری خود رسید و موج شماری آن نیز از حرکت صعودی و بریک اوت قیمت حمایت می‌کند. در واقع، تئوری امواج الیوت الگوهای درازمدت تکرارشونده را شناسایی و ویژگی‌های روانشناختی سرمایه‌گذاران را بررسی می‌کند. معامله‌گران به کمک امواج الیوت می‌توانند جهت یک روند را تعیین کنند.

محتمل‌ترین حالت از موج‌شماری الیوت نشان می‌دهد که OCEAN در موج سوم از یک حرکت پنج موجی به سمت اهداف بالاتر قرار دارد. اگر این موج‌شماری صحیح باشد، قیمت OCEAN می‌تواند به سمت مقاومت‌های بعدی خود در سطوح ۱/۳۶ دلار یا ۲/۰۳ دلار حرکت کند. افزایش قیمت تا اولین مقاومت به امواج یک و سه نسبت ۱:۱ می‌دهد، در حالی که مقاومت دوم به این امواج نسبت ۱:۱.۶۱ خواهد داد.

این حرکت اوشن به معنای افزایش به ترتیب ۵۰ و ۱۲۰ درصدی قیمت است که دومین حرکت OCEAN بالاترین سطح تاریخی آن را رقم می‌زند.

نمودار هفتگی OCEAN/USDT
نمودار هفتگی OCEAN/USDT

علیرغم پیش‌بینی صعودی برای قیمت OCEAN، ریجکت شدن قیمت در سطح فعلی می‌تواند باعث سقوط ۴۵ درصدی آن تا نزدیک‌ترین سطح حمایت خود در ۰/۵۵ دلار شود.

آپتوس (APT) از ناحیه تحت مقاومت طولانی‌مدت خود خارج می‌شود

قیمت آپتوس از زمانی که خط روند نزولی بلندمدت خود را در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) به سمت بالا شکست، افزایش یافته است. این رشد قیمت سهمی‌وار (پارابولیک) بوده و به تشکیل سقف ۱۳/۶۰ دلاری APT در این هفته منجر شده است. آپتوس به سطح ۱۲/۶۰ دلاری خود رسید که در آن ناحیه چندین مقاومت از تایم فریم‌های مختلف قرار دارند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یک ناحیه مقاومت افقی و سطح مقاومت ۰/۵ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی اشاره کرد که آخرین مانع پیش‌روی آپتوس قبل از رسیدن بالاترین رکورد قبلی خود یعنی ۲۰/۵۵ دلار را نشان می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی از بریک اوت قیمت حمایت می‌کند. در واقع، این اندیکاتور در حال رشد است و تقریباً به بالای سطح ۷۰ (نماد سبز رنگ) رسیده که نشانه روند صعودی قیمت است.

شایان ذکر است که اندیکاتور RSI یک شاخص مومنتوم محسوب می‌شود و به ارزیابی اینکه آیا یک بازار در شرایط اشباع خرید قرار دارد یا اشباع فروش کمک می‌کند. معامله‌گران به کمک RSI متوجه می‌شوند که آیا یک دارایی انباشته شده یا در بازار به فروش می‌رسد. RSI بالای ۵۰ روند صعودی یک دارایی را نشان می‌دهد و به این معنی است که گاوها همچنان نسبت به خرس‌ها برتری دارند، در حالی که حرکت این اندیکاتور در زیر سطح ۵۰ برعکس چنین چیزی را نشان می‌دهد.

بنابراین، اگر قیمت APT به بالای ۱۲/۶۰ دلار برسد، می‌تواند تا ۷۰ درصد دیگر افزایش یابد و به رکورد تاریخی خود یعنی ۲/۵۵ دلار برسد.

نمودار هفتگی APT/USDT
نمودار هفتگی APT/USDT

علیرغم پیش‌بینی صعودی قیمت APT، ریجکت شدن این آلت کوین از ناحیه ۱۲/۶۰ دلاری می‌تواند باعث افت ۳۵ درصدی قیمت به نزدیک‌ترین سطح حمایت خود در ۷/۹۰ دلار شود.

RLC آخرین آلت کوینی است که احتمالاً بزودی به ATH خود می‌رسد

آخرین آلت کوینی که انتظار می‌رود به سمت بالاترین سطح تاریخی خود حرکت کند، آی اگزک آر ال سی (RLC) است. قیمت آی اگزک آر ال سی طی سه هفته گذشته منطقه مقاومت افقی مهم ۲/۳۰ دلاری خود را به سمت بالا شکست و از کانال صعودی خود خارج شد. این کانال از ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) وجود داشته و شکست رو به بالای آن نشان می‌دهد که حرکت صعودی این ارز دیجیتال از قدرت بالایی برخوردار است.

روند صعودی RLC با رشد RSI به بالای سطح ۷۰ (نماد سبز رنگ) حمایت می‌شود که به بریک اوت آن اعتبار می‌بخشد. قیمت RLC اکنون به منطقه مقاومتی ۵/۳۰ دلاری نزدیک شده که آخرین مقاومت پیش‌روی این آلت کوین قبل از ثبت یک رکورد تاریخی است. اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود، قیمت می‌تواند ۱۴۰ درصد دیگر افزایش یابد و به بالاترین رقم ۱۰ دلاری خود نزدیک شود.

نمودار هفتگی RLC/USDT
نمودار هفتگی RLC/USDT

علیرغم این پیش‌بینی صعودی برای قیمت RLC، ریجکت شدن آن از منطقه ۵/۳۰ دلار می‌تواند باعث ریزش ۴۵ درصدی قیمت تا نزدیک‌ترین حمایت خود در سطح ۲/۳۰ دلار شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
H.j
H.j
1 ماه قبل

تحلیل اینارو گذاشتین بعد خود والکس تو بازارش این دو ارز رو پشتیبانی نمیکنه😂

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  H.j

سلام
دوست عزیز توکن های معرفی شده در بخش otc والکس قابل خرید و فروش هستند. کافیست وارد گزینه “خرید فروش آنی” شده و نام هر توکن را جستجو کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا