اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

معرفی ۳ ارز دیجیتال برتر که به اوج قیمت (ATH) خود نزدیک هستند

صنعت ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی را تجربه کرده و ارزش بازار آن پس از مدت‌ها از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته است. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان این صنعت به آینده این بازار امیدوارند و معتقدند هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل از لحاظ تاریخی پیش درآمدی برای یک روند صعودی بزرگ است.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، با در نظر گرفتن این موضوع، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به ۳ ارز دیجیتال بزرگ (بر اساس ارزش بازار) بیندازیم، که از سایر رمز ارزها به اوج قیمت (ATH) خود نزدیک‌تر هستند.

بیت کوین (BTC)

سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ برای بیت کوین خارق‌العاده بود و پادشاه ارزهای دیجیتال عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد. قیمت بیت کوین در حال حاضر زیر ۵۲٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود که تنها در هفته گذشته ۱۷٪ افزایش یافته است.

در ۳۰ روز گذشته، بیت کوین بیش از ۲۲٪ افزایش یافته در حالی که سود سالانه آن به ۱۳۶٪ رسیده است. این صعود دلایل متعددی دارد. اولین دلیل این است که در اوایل ژانویه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین را تایید کرد؛  چیزی که بسیاری از شرکت‌ها بیش از یک دهه برای دریافت آن تلاش کرده‌اند.

از آن گذشته، سال ۲۰۲۴ شاهد هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل خواهد بود. این رویداد به طور موثری عرضه بیت کوین توسط ماینرها را تا ۵۰٪ کاهش داده و تورم آن را به نصف می‌رساند. هاوینگ‌ها همیشه پیش درآمدی برای یک رالی صعودی بوده‌اند.

به این دو دلیل می‌توان افزایش تقاضا از سوی ETFها را اضافه کرد که در چند روز گذشته نقش زیادی در افزایش قیمت بیت کوین داشته‌اند.

داده‌های CoinGoLive نشان می‌دهد بیت کوین باید ۳۲.۱۰٪ افزایش یابد تا به ATH قبلی خود (۶۹٬۰۰۰ دلار) در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ برسد.

استکس (STX)

در ردیف بعدی، استکس (Stacks) پروژه لایه دو بیت کوین را داریم. توکن بومی این پروژه STX نام دارد و در حال حاضر با قیمت ۲.۵۴ دلار معامله می‌شود. بالاترین قیمت STX حدود ۳.۲۵ دلار است که تقریبا ۲۷٪ از آن فاصله دارد.

STX در ماه‌های گذشته عملکرد خوبی داشته است؛ به این دلیل که شبکه بیت‌کوین شاهد هجوم فعالیت‌هایی بوده است که عمدتا به دلیل قابلیت‌های ارتقای تپ روت (Taproot) ممکن شده است.

آپتیمیزم (OP)

آپتیمیزم (Optimism) یک راهکار لایه ۲ مقایس‌پذیری اتریوم است و توکن اصلی آن OP نام دارد. در حال حاضر، قیمت آپتیمیزم ۳.۵۶ دلار است از ATH خود با قیمت ۴.۲۸ دلار کمی بیش از ۲۰٪ از آن فاصله دارد.

اتریوم عملکرد درخشانی در طول سال ۲۰۲۴ داشته است و جای تعجب نیست که اکوسیستم گسترده آن نیز خوب عمل کند. به نظر می‌رسد این عملکرد مثبت با افزایش فعالیت‌های ری استیکینگ (Re-staking) و همچنین پیش‌بینی تایید ETFهای اتریوم صورت گرفته است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۲۵

دنیای کریپتو برای همه است. هدفم بیان پیچیدگی‌های این صنعت به زبان ساده است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Behzad75
Behzad75
2 ماه قبل

مفیده

دکمه بازگشت به بالا