اخبار آلت کوین ها

تراکنش بحث‌برانگیز ۱۵ میلیارد دلاری ریپل؛ ماجرا چیست؟

در تاریخ ۱۴ ژانویه تلاش یک هکر برای حمله به صرافی بیتفینکس و به سرقت بردن ۱۵ میلیارد دلار ریپل، ناموفق ماند. ماجرا چیست؟

به گزارش والکس و به نقل کوین تلگراف، به گفته پائولو آردووینو، مدیر ارشد فناوری صرافی بیتفینکس، در تاریخ ۱۴ ژانویه، تراکنشی غیرقانونی به ارزش نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار ریپل (XRP) از یک کیف پول ناشناخته به حسابی در این صرافی، ناتمام مانده است. این تراکنش با هدف سوء استفاده از ویژگی پرداخت علی‌الحساب (Partial Payment) شبکه ریپل، بخشی از یک طرح کلاه‌بردارانه بوده است.

این انتقال وجه در ابتدا توسط اکانت توییتر شرکت ردیابی بلاکچین Whale Alert، مورد توجه قرار گرفت. این اکانت اعلام کرد تراکنشی را به ارزش ۲۵٫۶ میلیارد ریپل مشاهده کرده است. عددی که تقریبا نیمی از عرضه در گردش ریپل برآورد می‌شود. Whale Alert بعدا با پاک کردن این پست توضیح داد که در خوانش داده‌های گره‌های ریپل اشتباهاتی داشته که منجر به انتشار این خبر شده است.

اما آردووینو در حساب توییتر خود توضیح داد که شخصی سعی داشته به این طریق به بیتفینکس حمله کند. او می‌گوید که این مهاجم، تصور می‌کرده که این صرافی، نرم‌افزار خود برای پرداخت‌های Partial ریپل را به اشتباه پیکربندی کرده است.

Partial Payment یکی از ویژگی‌های ریپل است که در آن مقدار تراکنش از مقدار دریافت شده آن به‌صورت جداگانه محاسبه می شود؛ به این صورت که کاربر قادر است ۲ عدد را به عنوان مقدار تراکنش وارد کند که تنها یکی از آنها عدد اصلی برای انتقال است و مقدار وارد شده‌ی دیگر کارایی دیگری دارد. بنابراین این حمله زمانی موفق می‌شد که سیستم صرافی، مقدار تراکنش را به اشتباه بسیار بیشتر از آنچه هست بخواند. در حقیقت، این هکر، مقدار بسیار کمتری از آنچه قصد داشت پرداخت کند را در فیلد مقدار خود وارد کرده است. اما آردووینو گفته که بیتفینکس به درستی توانسته داده‌های این تراکنش را پردازش کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۲۶

منبع
cointelegraph.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اشکان اکبری
اشکان اکبری
3 ماه قبل

من چند روز پیش مقداری ریپل رو از صرافی داخلی به ولتم در تراست ولت منتقل کردم اما بعد از چند ساعت متوجه شدم حدودا ۲۰ درصد کمتر از آنچه که من واریز کردم در ولتم ریپل هست،،، در صورتی که تراکنش و همه چی همون مقدار که انتقال دادم رو نشون میده ؟؟ مقدارش اصلا مهم نیست این غیب شدن تو کتم نمیره ،،،
اگر در این خصوص کسی آگاهی داره که من غافلم ، سپاسگذارم راهنمایی کنه.
باتشکر

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  اشکان اکبری

سلام
اشکان جان اگر برای اولین بار تراکنشی به کیف پول ریپل خود انجام داده اید، توجه داشته باشید که ۱۰ ریپل شما بابت فعال سازی کیف پول ریپل فریز میشود.

داریوش سیاح
داریوش سیاح
3 ماه قبل

من حدود سه هزار XRP دارم امکان دارد با این دارایی به یک میلیون دلار برسم

دکمه بازگشت به بالا