اخبار ارزهای دیجیتال

پایین‌ترین سطح شاخص دلار در ۴ ماه اخیر؛ تاثیر آن بر قیمت بیت کوین چیست؟

برخی تحلیلگران معتقدند اگر رابطه تاریخی بیت کوین با شاخص دلار (DXY) ثابت بماند، با کاهش قدرت شاخص دلار، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار می‌تواند از اوضاع بهتری برخوردار شود.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، crypto ed معامله‌گر محبوب بازار در پستی در X (توئیتر سابق) به کاهش چند ماهه قدرت دلار ایالات متحده و تداوم روند صعودی قیمت بیت کوین اشاره کرده است.

قدرت بیت کوین و دلار در گذشته همبستگی معکوسی از خود نشان داده‌اند. در حالی که اخیراً میزان همبستگی بین این دو دارایی کاهش یافته است؛ ولی در نقطه مقابل، شاهد تقویت بیت کوین به وسیله تغییرات در سیاست کلان ایالات متحده هستیم که شاخص دلار را در آینده تحت فشار قرار خواهد داد.

داده‌های کلان منتشر شده در هفته گذشته به همراه سیگنال‌های مثبت از سوی فدرال رزرو، باعث شده است که تحلیلگران انتظار رشد بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ را داشته باشند. این عامل به لطف کاهش تورم است که به طور بالقوه به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا سیاست افزایش نرخ بهره را متوقف کند که این موضوع به افزایش نقدینگی به نفع دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین کمک خواهد کرد.

دارایی‌ای که قرار نیست از پیامدهای این تغییرات سود ببرد، دلار است. زیرا داده‌های اقتصاد کلان، تأثیر سیاست‌های انقباضی بر تورم را نشان می‌دهد که احتمالا منجر به کاهش نرخ دلار تا زیر ۱۰۰ شود.  شاخص دلار آمریکا از ابتدای هفته، بیش از ۲ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر زیر ۱۰۲ دلار معامله می‌شود که پایین‌ترین سطح از اواسط آگوست است.

تحلیل‌گر برجسته کریپتو Crypto Ed نیز مانند سایر معامله‌گران به بیت کوین خوشبین است و اعتقاد دارد فشار نزولی بیشتری بر DXY وارد خواهد شد.

او با اشاره به بالاترین قیمت‌های ثبت شده برای جفت ارز BTC/USD در سال ۲۰۲۳ نوشت:

چشم‌انداز نزولی بلندمدت DXY، به BTC کمک می‌کند تا به سقف‌های جدیدی برسد. شاخص دلار به سمت عدد ۹۲ در حرکت است.
چارت شاخص دلار
نمودار شاخص دلار به همراه سطوح کلیدی در بازه زمانی سه روزه

افزایش ترازنامه فدرال رزرو

با این وجود، اقتصاددان آمریکایی لین آلدن (Lyn Alden)، درباره موضوع نقدینگی استدلال کرد که شرایط برای حمایت گسترده از دارایی‌های ریسکی، مناسب نیست.

او در دسامبر به مخاطبانش در پلتفرم X گفت:

شاخص‌های نقدینگی جهانی پس از افزایش اخیر، اندکی کاهش یافته است، اما اقدامات فدرال رزرو و افت شاخص دلار به طور بالقوه باعث شروع نقدینگی بیشتر می‌شود.

با این حال، چند روز بعد، آلدن به یک “قیمت‌گذاری مجدد بسیار قابل توجه” توسط بازارها اشاره کرد و اینکه چگونه فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ کاهش دهد.

داده‌های فدرال رزرو نشان می‌دهد که ترازنامه آن برای اولین بار از ماه آگوست، در دسامبر حدود ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

چارت ترازنامه فدرال رزرو

در همین حال، جفت ارز BTC/USD که در روزهای گذشته در سطح ۴۲۷۰۰ دلار قرار داشت پس از ورود نوسانات مختصر در روز قبل، پایین آمد و اکنون در قیمت ۴۲۰۰۰ دلار ثابت مانده است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا