اخبار ارزهای دیجیتال

رمزگشایی از هشدار رئیس فدرال رزرو آمریکا؛ نرخ بهره چه زمانی کاهش می‌یابد؟

جروم پاول رئیس فدرال رزرو، در مورد وضعیت اقتصادی ایالات متحده هشدار داد و گفت که این کشور در مسیر مالی ناپایدار قرار دارد. او در مصاحبه اخیر خود، بر نیاز حیاتی و فوری برای رسیدگی به سطح رو به رشد بدهی آمریکا تاکید کرد. صحبت‌های رئیس بانک مرکزی چه سیگنالی را به بازارهای مالی مخابره می‌کند و آیا نرخ بهره به زودی کاهش می‌یابد؟ 

به گزارش والکس و به نقل از Cryptopolitan، به گفته پاول، اختلاف فزاینده بین بدهی ملی و نرخ رشد اقتصاد، آینده نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. رئیس فدرال رزرو توضیح داد که دولت در یک مسیر مالی ناپایدار قرار دارد؛ چرا که بدهی سریع‌تر از اقتصاد رشد می‌کند. این مسیر ناپایدار مستلزم بحث‌های فوری و جدی در میان مقامات آمریکا است، تا روند صعودی بدهی‌ها متوقف شود. پاول تاکید کرد که افزایش مداوم بدهی‌ها می‌تواند رونق اقتصادی را مختل کند.

این هشدار می‌تواند نشان‌دهنده نگرانی‌های مداوم در مورد فشارهای تورمی، علی‌رغم پیش‌بینی بازار برای کاهش احتمالی نرخ باشد. می‌دانیم که فدرال رزرو نرخ بهره را همچنان در حدود ۵.۲۵ ثابت نگه داشته است و حالا این اظهارات پاول بر رویکرد محتاطانه بانک مرکزی تاکید می‌کند. در واقع مقامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره نیاز به شواهد بیشتری دارند. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که تورم به درستی کنترل شده است. پاول فاش کرد که بانک مرکزی انتظار دارد امسال کاهش نرخ اتفاق بیفتد، اما چنین اقدامی مستلزم اطمینان بیشتر در مورد مسیر اقتصاد، به ویژه تورم و شرایط بازار کار است.

جروم پاول گفت: 

ما فقط می‌خواهیم قبل از برداشتن آن گام بسیار مهم برای شروع کاهش نرخ بهره، اعتماد بیشتری داشته باشیم.

سیاست نرخ بهره فدرال رزرو برای پویایی بازار، تاثیرگذاری بر هزینه‌های استقراض و تصمیمات سرمایه‌گذاری در بخش‌ها مختلف بسیار مهم است. نرخ بهره پایین‌تر، به طور کلی دارایی‌های پرریسک از جمله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تقویت می‌کند.

احتیاط پاول نشان‌دهنده آگاهی فزاینده از چالش‌های بلندمدت اقتصاد ایالات متحده است. بحران‌های ژئوپولتیکی در منطقه خاورمیانه، بدهی‌های ملی، احتمال رکود به دلیل سیاست‌های انقباضی و انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده از جمله مواردی هستند که می‌توانند بر اقتصاد آمریکا تاثیر بگذارند. 

نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال در ماه مارس (فروردین) برگزار می‌شود. بسیاری از ناظران بر این باورند که نرخ بهره در جلسه پیش‌رو کاهش می‌یابد. اما از طرفی، برخی از تحلیلگران معتقدند که با توجه به صحبت‌های اخیر، شانس کاهش نرخ بهره در ماه مارس کمتر شده است، چرا که بانک مرکزی بر اساس داده‌های کلان اقتصادی، عجله‌ای برای کاهش نرخ‌ها نخواهد داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۶

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا