اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

آلت سیزن واقعی چه زمانی آغاز می‌شود؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

شاخص‌های بررسی شده حاکی از پایان قریب‌الوقوع تسلط بیت کوین بر بازار و آغاز رالی گسترده آلت کوین‌ها، با تاکید بر چرخه‌های بازار کریپتو، بروزرسانی‌های نوآورانه و رویدادهای اقتصادی هستند. مایکل ون ده پپه حرکت چشمگیر اتریوم را پیش‌بینی کرده اما از سوی دیگر، جاش اولشویچ الگوهای تاریخی را برجسته می‌کند که در آن‌ها آلت کوین‌ها پس از هاوینگ از بیت کوین عملکرد بهتری دارند.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، تشخیص شروع واقعی فصل آلت کوین‌ها (آلت سیزن) شبیه به پیش‌بینی تشکیل موج بعدی در یک دریای طوفانی است. با این حال، برخی از شاخص‌ها نشان می‌دهند که بازار در آستانه یک تغییر قابل‌توجه قرار دارد و از سلطه بیت‌ کوین بر ارزهای دیجیتال به سمت یک آلت سیزن واقعی حرکت می‌کنیم.

تحلیلگران مشهوری مانند مایکل ون ده پپه (Michaël van de Poppe) و جاش اولشویچ (Josh Olszewicz) بینش خود در مورد مکانیزم این تغییر شرایط را ارائه داده‌اند. آن‌ها بر نقش چرخه‌های بازار، بروزرسانی‌های نوآورانه و رویدادهای اقتصادی به عنوان محرک‌هایی برای رالی آلت کوین‌ها تأکید می‌کنند.

آلت سیزن چه زمانی شروع می‌شود؟

رالی اخیر بیت کوین از ۲۵ هزار دلار به ۵۳ هزار دلار توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و احتمالاً نشان‌دهنده تشکیل یک سقف برای قیمت و چرخش متعاقب توجه سرمایه‌گذاران به سمت آلت کوین‌ها خواهد بود. ون ده پپه به قدرت اتریوم به عنوان نشانه‌ای از این تغییر وضعیت اشاره کرد و بروزرسانی آتی دنکان (Dencun)‌ و احتمال تایید صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) این آلت کوین را از جمله عوامل کلیدی در نظر گرفته است. بروزرسانی دنکان می‌تواند هزینه تراکنش‌های اتریوم را به میزان قابل‌توجهی کاهش و کارایی این دارایی دیجیتال را افزایش دهد.

این دستاورد نوآورانه می‌تواند جان تازه‌ای به اکوسیستم اتریوم بدهد و آن را به یک مرکز جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کند.

ون ده پپه گفت:

قیمت اتریوم با توجه به وضعیت فعلی آن در مقایسه با بیت کوین باید به حدود ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ دلار افزایش یابد. چنین چیزی نشان می‌دهد که با تثبیت قیمت بیت‌ کوین، سرمایه‌ بیشتری ممکن است به اتریوم سرازیر شود.

مفهوم فصل آلت کوین‌ها یا «آلت سیزن» از زمان پیدایش آن در سال ۲۰۱۷ تکامل یافته است. آلت سیزن دیگر تنها به یک رشد عمومی در بازار اشاره نمی‌کند، بلکه شامل سرمایه‌گذاری‌های خاص در اکوسیستم‌های امیدوارکننده می‌شود. سولانا، پروتکل اینجکتیو (Injective Protocol) و پروتکل رندر (Render Protocol) به عنوان پیشتازان آتی شناخته شده‌اند که از تحرکات فعلی بازار سود می‌برند.

ون ده پپه گفته که پس از هاوینگ بیت کوین، انتظار می‌رود آلت سیزن با تمرکز بر اتریوم به نفع این اکوسیستم‌ها باشد. او دلیل این طرز فکر خود را عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار اتریوم و پیشرفت‌های پیش‌بینی شده برای آن در سال‌های آینده عنوان می‌کند.

او افزود:

ما با یک آلت سیزن اتریوم روبرو هستیم… در هر چرخه بازار، دامیننس بیت کوین قبل از هاوینگ به اوج خود می‌رسد. چنین چیزی بسیار قابل درک است، چرا که سرمایه‌گذاران سود خود را به جای نگهداری بیت‌ کوین در خریداری دارایی‌های دیگر می‌بینند و به دنبال بازدهی بیشتری هستند. پس از هاوینگ، هیچ رویدادی در آینده نزدیک وجود ندارد که اعتماد سرمایه‌گذاران به بیت‌ کوین را افزایش دهد.
عملکرد دامیننس بیت کوین
عملکرد دامیننس بیت کوین

به همین ترتیب، اولشویچ به الگویی اشاره کرده که در چرخه‌های گذشته شاهد آن بودیم. مارکت کپ کل بازار آلت کوین‌ها، به استثنای بیت کوین، می‌خواهد که پس از هاوینگ به ارزش بازار پادشاه رمزارزها برسد و از آن پیشی بگیرد. این پدیده مهمی محسوب می‌شود زیرا نشان‌دهنده تغییر احساسات سرمایه‌گذاران و تخصیص سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال است.

رویداد هاوینگ که پاداش استخراج هر بلوک بیت کوین را به نصف کاهش می‌دهد، از نظر تاریخی قبل از افزایش قیمت آلت کوین‌ها رخ داده است. در واقع، کاهش پاداش استخراج بیت کوین ناشی از هاوینگ، اغلب سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا به دنبال بازدهی بالاتری در بازار آلت کوین‌های نسبتاً بی‌ثبات باشند.

اولشویچ گفت:

از لحاظ تاریخی، خط بنفش یا خط آلت کوین‌ها پس از هاوینگ به بیت کوین می‌رسد. علیرغم عملکرد قدرتمند بیت کوین از نظر مارکت کپ پس از هاوینگ‌، همگرایی آلت کوین‌ها در پایان این دوره به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر گرفته می‌شود.
مارکت کپ بیت کوین در مقابل مارکت کپ آلت کوین‌ها
مارکت کپ بیت کوین در مقابل مارکت کپ آلت کوین‌ها

اولشویچ همچنین بر اهمیت «اثر ثروت کریپتویی» نیز تأکید کرد. او می‌گوید که سرمایه سرازیر شده به بیت کوین در حوالی رویداد هاوینگ در نهایت به آلت کوین‌ها راه پیدا می‌کند. این انتقال سرمایه با افزایش نقدینگی و سودآوری بیت‌ کوین تسهیل می‌شود. با تثبیت قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به تنوع بخشیدن به سبد خود پیدا می‌کنند.

به گفته اولشویچ، تایید ETF‌های اتریوم می‌تواند این جابجایی سرمایه را تسریع کند. در نتیجه، هدایت مجدد سرمایه ETF از بیت کوین به آلت کوین‌ها به تقویت «اثر ثروت کریپتویی» کمک می‌کند.

علی‌رغم ماهیت سوداگرانه سرمایه‌گذاری‌ در ارزهای دیجیتال، دیدگاه ون ده پپه و اولشویچ بر رویکرد حساب‌شده‌ای برای هدایت بازار تأکید می‌کند. کلید استفاده از فصل قریب‌الوقوع آلت کوین‌ها در شناخت نشانه‌های تثبیت بیت کوین، تاثیر پیشرفت‌های نوآورانه در اتریوم و شاخص‌های اقتصادی گسترده موثر بر چرخه‌های بازار نهفته است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۵

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
جواد جعفریان
جواد جعفریان
2 ماه قبل

درود بر شما
نظر شخصی من که تقریبا در ابتدای مسیرهستم کمک مؤثر وعالی بود.سلامت شاد وموفق باشید.

دکمه بازگشت به بالا