اخبار آلت کوین ها

این ۴ سیگنال نزولی از ریزش قیمت ریپل خبر می‌دهند

گاوهای ریپل باید خود را برای دوره‌ای از کاهش احتمالی قیمت این ارز دیجیتال طی هفته‌های آینده آماده کنند. حداقل چهار شاخص تکنیکالی، فاندامنتالی و آنچین به روند نزولی پیش‌روی XRP اشاره می‌کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، اولین شاخصی که به یک رکود بالقوه برای قیمت ریپل اشاره دارد، الگوی پرچم نزولی (Bear Flag) است.

پرچم نزولی یک الگوی ادامه‌دهنده روند نزولی است که با یک مستطیل کوچک و با شیب رو به بالا مشخص می‌شود. این مستطیل توسط خطوط موازی و در خلاف روند نزولی قیمت تشکیل خواهد شد. این الگو زمانی تکمیل می‌گردد که قیمت به طور قاطع خط روند پایینی کانال خود را بشکند و به اندازه ارتفاع روند نزولی غالب ریزش پیدا کند.

از تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن)، XRP در نزدیکی خط روند پایینی الگوی پرچم نزولی خود شناور بوده که نشان‌دهنده یک شکست رو به پایین از این سطح است. در ضمن شاخص قدرت نسبی (RSI) ریپل در تایم فریم هفتگی نیز در نزدیکی سطح ۴۰ حرکت می‌کند. این سطح یک قلمرو خنثی در اندیکاتور RSI محسوب می‌شود که از احتمال ریزش بیشتر قیمت حمایت می‌کند.

نمودار قیمت هفتگی XRP/USD
نمودار قیمت هفتگی XRP/USD

بنابراین، شکست قاطع خط روند پایینی این الگوی پرچم، خطر سقوط قیمت XRP به سمت ۰/۲۴ دلار در ماه می یا ژوئن (اردیبهشت یا خرداد ۱۴۰۳) را به همراه دارد. اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت توکن ریپل حدوداً ۵۵ درصد نسبت به سطح فعلی خود کاهش پیدا می‌کند.

نهنگ‌ها در حال دامپ XRP در بازار هستند

ارز دیجیتال XRP در آستانه شکست رو به پایین پرچم نزولی خود قرار دارد و بر اساس داده‌های ارائه‌ شده توسط Whale Alert، این وضعیت با جریان سرمایه ورودی قابل‌توجه XRP همخوانی پیدا کرده است. اخیراً صدها میلیون دلار ریپل به Bitstamp و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال وارد شده است.

از جمله این جابجایی‌ها می‌توان به انتقال ۲۴/۷۵ میلیون دلار توکن XRP توسط ریپل به یک کیف پول ناشناخته در ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) اشاره کرد. این انتقال احتمالاً بخشی از آزادسازی ماهانه توکن‌های ریپل از حساب امانی (Escrow) این شرکت بوده است.

انتقال مقادیر زیادی XRP به صرافی‌ها و کیف پول‌های ناشناخته
انتقال مقادیر زیادی XRP به صرافی‌ها و کیف پول‌های ناشناخته

زمان‌بندی انتقال توکن‌های ریپل به صرافی‌ها نیز جالب بوده، چرا که همزمان با یک تغییر اساسی در توزیع XRP رخ داده است.

در ذخایر XRP نهنگ‌هایی که بین ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد توکن دارند (موج سبز رنگ) نیز کاهش قابل‌توجهی مشاهده است. اما از سوی دیگر، مقدار دارایی‌ واحدهایی که بیش از ۱ میلیارد توکن (موج سیاه) دارند افزایش پیدا کرده که می‌تواند مربوط به حساب صرافی‌های کریپتویی باشد.

توزیع عرضه XRP
توزیع عرضه XRP

به دنبال کاهش موجودی نهنگ‌های با سرمایه ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد توکن XRP، نهنگ‌هایی که ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون XRP (موج قرمز) دارند دارایی‌های خود را افزایش داده‌اند.

توزیع عرضه XRP
توزیع عرضه XRP

این امر نشان‌دهنده فروش یا توزیع مجدد ذخایر ریپل توسط نهنگ‌هاست.

تقاطع مرگ، شکست رو به پایین الگوی سر و شانه

به دلیل تلاقی دو آرایش تکنیکالی نزولی در تایم فریم‌های کوتاه‌تر، خطر ریزش بیشتر قیمت XRP وجود دارد.

اول اینکه میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه ریپل (EMA 50 – موج قرمز) احتمالاً میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (موج آبی) را به سمت پایین می‌شکند و به اصطلاح یک «تقاطع مرگ (Death Cross)» را تشکیل می‌دهد. تقاطع مرگ توسط معامله‌گران و تحلیلگران سنتی به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال، در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) یک تقاطع مرگ در نمودار روزانه XRP تشکیل شد و پس از آن قیمت ریپل نزدیک به ۶۵ درصد کاهش پیدا کرد که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

نمودار قیمت روزانه XRP/USD
نمودار قیمت روزانه XRP/USD

دوم هم اینکه XRP بزودی یک الگوی سر و شانه (H&S) در نمودار روزانه خود ترسیم می‌کند.

الگوی سر و شانه یک الگوی تغییردهنده روند صعودی به نزولی است که با یک قله (شانه)، سپس یک قله بالاتر (سر) و یک قله پایین‌تر دیگر (شانه) مشخص می‌شود. همه این قله‌های قیمتی در بالای یک خط حمایت مشترک به نام خط گردن تشکیل می‌شوند.

تحلیلگران هدف قیمتی الگوی سر و شانه را با اندازه‌گیری حداکثر فاصله بین سر و خط گردن تعیین می‌کنند. سپس این فاصله را از نقطه‌ای که قیمت خط گردن خود را می‌شکند به سمت پایین ادامه می‌دهند.

با اعمال این فرمول تکنیکالی در الگوی سر و شانه ریپل، هدف قیمتی حدوداً ۰/۳۴ دلاری برای XRP تخمین زده می‌شود که نشان‌دهنده کاهش ۳۰ درصدی آن از سطوح فعلی است. انتظار می‌رود در صورت تایید این الگو قیمت تا ماه مارس یا آوریل (اسفند سال جاری یا فروردین سال آینده) به سطح ۰/۳۴ دلار برسد.

نمودار قیمت روزانه XRP/USD با الگوی H&S
نمودار قیمت روزانه XRP/USD با الگوی H&S

فعلاً انتظار هیچ ETF اسپاتی را برای ریپل نداشته باشید

تحلیلگران نسبت به تایید صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) ریپل چندان خوش‌بین نیستند و این امر می‌تواند تقاضا را برای XRP در مقابل بیت کوین و یا اتریوم کاهش دهد.

پرونده جاری ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مهم‌ترین دلیل برای این موضوع است. در ضمن هنوز هیچ ETF آتی برای ریپل در ایالات متحده راه‌اندازی نشده که احتمال تایید نسخه اسپات این صندوق‌ها را بسیار پایین می‌آورد.

به گفته تاونسند لنسینگ (Townsend Lansing)، مدیر محصول CoinShares، حتی بررسی ETF اسپات ریپل به این بستگی دارد که SEC توکن XRP را به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی نکند. در حال حاضر چنین سناریویی بعید به نظر می‌رسد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا