NFT

آموزش ساخت NFT رایگان در پلتفرم Mintable در چشم به هم زدن!

پلتفرم Mintable شرایطی را فراهم کرده که علاقه‌مندان می‌توانند NFTهای خود را به‌صورت کاملاً رایگان و در عرض کمتر از نیم‌ساعت طراحی کنند و بسازند. در دوران کنونی دنیای کریپتوکارنسی، محبوبیت و رونق NFTها بر کسی پوشیده نیست و کمتر کسی است که با سازوکار آنها آشنا نباشد. ساخت nft در mintable موضوع اصلی این مقاله از بلاگ والکس را است که می‌توان با تکیه بر آن وارد دنیای هنری بازار ارزهای دیجیتال شد.

در حالی که ممکن است بسیاری از افراد گمان کنند، ساختن NFT دردسرهای فراوانی دارد و نمی‌توان به‌همین راحتی‌ها از آنها کسب درآمد داشت، Mintable خلاف این عقیده را ثابت کرده است. آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که NFTها چگونه به آثار هنری پرفروش تبدیل می‌شوند یا آیا تاکنون ترس از کدنویسی و سایر مهارت‌ها مانع از انجام چنین کاری شده‌اند؟ با ما همراه شوید تا لذت ساخت nft در mintable را تجربه کنید.

مروری بر مفهوم NFT؛ توکن‌های غیر قابل تعویض و کاربردها

 آشنایی با NFT در mintable

یک توکن غیر قابل تعویض یا همان NFT، یک واحد منحصربه‌فرد و مستقل از داده‌های شبکه بلاک چین است که می‌تواند آثار هنری، تصویری و حتی صوتی را در قالب دارایی‌های دیجیتال به دیگران بفروشد. آثار NFT به‌هیچ‌وجه قابل تغییر یا دستکاری نیستند و نمی‌توان مالکیت آنها را حتی پس از فروختن تغییر داد. شاید تاکنون با اخبار مختلفی در مورد NFTها روبه‌رو شده باشید که اکثر آنها متعلق به فوتبالیست‌ها، هنرمندان معروف و خوانندگان هستند؛ اما آیا می‌توان این دارایی‌های دیجیتال را به‌راحتی ساخت؟ آسان‌ترین راه کسب درآمد از NFT چیست؟

برجسته‌ترین ویژگی NFTها عدم تغییر حق مالکیت معنوی، حقوق تجاری و دیگر ویژگی‌های درآمدزایی آنهاست. به‌عنوان مثال، وقتی NFTهای مربوط به لیونل مسی (بازیکن افسانه‌ای و آرژانتینی فوتبال) منتشر شدند و به فروش رسیدند، تمامی حقوق مادی و معنوی آن به شخص مسی تعلق گرفتند. به‌عبارت ساده‌تر، دیگر هیچ شخصی نمی‌تواند پس از خریدن این NFTها ادعای مالکیت کامل بر آنها داشته باشد و حتی اگر بخواهد آنها را به شخص دیگری بفروشد، باید بخشی از سود آن را به مسی واگذار کند.

وقتی که یک NFT ایجاد می‌شود و به‌فروش می‌رسد، فرایندی ساده که شامل موارد زیر است، شکل می‌گیرد:

  • یک شخص یا شرکت، دارایی‌های منحصربه‌فردی را برای فروش در قالب NFT انتخاب می‌کند
  • این دارایی دیجیتال (اعم از عکس، پوستر، آهنگ، اثر هنری، استیکر و غیره) در جریان فرایندی با عنوان مینت NFT قرار می‌گیرد و به یک شبکه بلاک چین برای پشتیبانی، اضافه می‌شود
  • سپس، NFT مورد نظر در بلاک چین قرار می‌گیرد و ادعای مالکیت آن برای همیشه، تغییرناپذیر می‌ماند
  • فرایند ساختن NFT در بعضی از پلتفرم‌ها رایگان است و به‌همین دلیل ساخت nft در mintable موضوع اصلی ما قرار گرفته
  • آثار NFT را می‌توان به‌عنوان بخشی از یک کلکسیون خصوصی نگهداری کرد یا آنها را با استفاده از بازارها و حراجی‌های مختلف به مزایده گذاشت و فروخت

معرفی پلتفرم Mintable و بررسی قابلیت‌های آن

معرفی پلتفرم مینتیبل

پلتفرم Mintable یک فضای ویژه برای ساخت، راه‌اندازی و تبلیغ NFT است که به همه افراد این امکان را می‌دهد تا آثار NFT مبتنی بر اتریوم را بدون نیاز به کدنویسی و در قالب قراردادهای هوشمند ایجاد کنند. ساخت nft در mintable قابلیت استفاده آسان از امکانات را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی و هنری خود را پس از ساختن، بلافاصله به فروش برسانند.

ساخت nft در mintable یک فرصت ویژه برای علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی است؛ چرا که آنها می‌توانند تصاویر، ویدئوها، گیف‌ها و دیگر آثار خود را آپلود کنند و آنها را در قالب یک توکن ERC-71 در بلاک چین اتریوم به انشتار برسانند. از آنجایی که ساخت nft در mintable باعث ذخیره شدن توکن مورد نظر در بلاک چین می‌شود، هر سازنده NFT یا دارنده بعدی آن می‌توانند مالکیت ۱۰۰ درصدی خود را حفظ کنند.

راه‌اندازی یک بازار خصوصی با تکیه بر Mintable

پلتفرم Mintable لزوماً یک بازار تجاری عمومی تلقی نمی‌شود؛ ازاین‌بابت که شما می‌توانید بازاری را در Mintable ایجاد کنید که جایگاه به‌خصوصی دارد و در اختیار افراد محدود قرار می‌گیرد. ساخت nft در mintable با توجه به این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا طراحی‌های شخصی و استراتژی‌های ویژه افراد، بال‌وپر بیشتری به خود بگیرند و بازارهای نوپا مخصوصاً استارت‌آپ‌ها فرصت ویژه‌ای برای رشد و سودآوری داشته باشند. این ویژگی‌ها آنقدر برجسته هستند که لیگ برتر بسکتبال آمریکا (NBA) برای NFT کردن لحظات حماسی خود در قالب کلیپ، انیمیشن و تصویر به سراغ این پلتفرم رفت.

بسیاری از کاربران با تکیه بر امکان ساخت nft در mintable، توییت‌های معروف، لحظات خنده‌دار یا غم‌انگیز، هلوگرام‌های سه‌بعدی تجاری، تصویر انسان‌ها و گیاهان و سیارات و هزاران چیز دیگر را به انتشار گذاشته‌اند. علاوه بر Mintable پلتفرم‌های دیگری مثل Ethernity Chain هم وجود دارند که افراد مشهور و معتبر با استفاده از امکانات آنها NFT خودشان را برای کسب سود و خرج کردن آن برای امور خیریه منتشر می‌کنند.

آنچه که ساخت nft در mintable را از سایرین متمایز می‌کند

اگر به بازار هنرهای دیجیتالی مخصوصاً NFTها علاقه دارید، بهتر است بدانید که چه تفاوتی میان Mintable و سایر پلتفرم‌ها وجود دارد. پلتفرم‌هایی همچون Rarible، SuperRare، OpenSea، KnownOrigin و Async Art انعطاف ساخت nft در mintable را ندارند و امکان حفظ دارایی‌های دیجیتال را به‌صورت کامل ارائه نمی‌دهند. ویژگی مالکیت که در قراردادهای هوشمند موجود در پلتفرم Mintable وجود دارد، توانسته مشکل عدم انعطاف‌پذیری را حل کند و حالا به‌عنوان مزیت برتر آن محسوب می‌شود.

تیم سازنده Mintable ادعا می‌کند، بازاری که آنها برای فروش و ساختن NFTها ارائه کرده‌اند، اولین فضایی است که کاربران می‌توانند حقوق مالکیت خود را تمام‌وکمال حفط کنند. ساخت nft در mintable باعث شده تا تمامی کارها در قالب توکن‌های ERC-721 و به‌صورت کاملاً رایگان (بدون نیاز به پرداخت Gas) صورت بگیرند. ازاین‌بابت است که ساخت nft در mintable برای همه افراد (حتی آنهایی که هیچ پولی ندارند) هم سودآور و آینده‌دار است.

آموزش ساخت توکن NFT در پلتفرم Mintable

نحوه ایجاد NFT در پلتفرم Mintable آنقدر ساده و بدون دردسر است که حتماً پس از مطالعه این مقاله، شگفت‌زده خواهید شد. کاربران می‌توانند قطعه هنری مورد نظرشان را آپلود کنند، توضیحاتشان را هم اضافه کنند و NFT را با قیمتی که مد نظرشان است در قالب یک توکن ERC-721 و در بلاک چین اتریوم به‌فروش برسانند؛ بله، نحوه ایجاد NFT در پلتفرم Mintable همینقدر آسان، کوتاه و لذت‌بخش است!

بیایید کمی در موضوع ساخت nft در mintable عمیق‌تر شویم و فرایندهای مورد نظر را به مراحل ساده‌تر تقسیم کنیم. این تقسیم‌بندی به شما کمک خواهد کرد تا اولین NFT خود را در کمتر از نیم‌ساعت بسازید.

 گام اول: وارد پلتفرم Mintable شوید!

ساخت اکانت در mintable

برای ایجاد و انتشار NFT خود باید اولین گام یعنی ورود به Mintable.app را پشت سر بگذارید و روی گزینه‌ی با عنوان Start Selling کلیک کنید. در این مرحله، از شما پرسیده خواهد شد که آیا قصد دارید کالا یا اثر هنری‌ای که در کیف پول دیجیتالی‌تان وجود دارد را بفروشید یا می‌خواهید یک اثر جدید خلق کنید. اگر هدفتان خلق یک NFT منحصربه‌فرد و پرفروش است، روی گزینه Create a new item کلیک کنید.

حالا این سوال از جانب Mintable مطرح می‌شود که آیا می‌خواهید NFT خود را کاملاً رایگان و بدون کارمزد (Gas) منتشر کنید یا همان روش سنتی (با کارمزد) در نظرتان نقش بسته است. اگر قصد دارید، عملیات ساخت nft در mintable را رایگان و بدون پرداخت کارمزد انجام دهید، روی گزینه Easy کلیک کنید و سپس مجدداً گزینه Create a new item را برگزینید.

گام دوم: ساختن یک حساب اختصاصی

ایجاد یک حساب اختصاصی در مینتیبل

پیش‌ازینکه بتوانید قابلیت ساختن NFT را در اختیار داشته باشید، باید وارد حسابتان در Mintable شوید. اگر تاکنون هیچ حسابی برای خودتان در این پلتفرم راه‌اندازی نکرده‌اید، حالا زمان آن است. وقتی که یک اکانت شخصی برای خودتان ایجاد کردید و آن را از طریق ایمیل تایید کردید، می‌توانید عملیات ساخت nft در mintable را ادامه دهید و اولین دارایی دیجیتالی خود را راه بیندازید.

برای ایجاد کردن یک NFT در محیط Mintable باید یک عنوان فهرست (در صورت وجود چندین NFT)، یک زیرنویس برای فهرست و یک توضیح برای معرفی NFT در دست داشته باشید. آثار NFT شما از منظر محتوایی باید شامل یکی از موارد زیر باشند:

  • تصویر
  • ●      تصویر متحرک یا GIF
  • ●      کلیپ یا ویدئو
  • ●      فایل صوتی (اعم از آهنگ، صدای ضبط‌شده و غیره)
  • ●      یک سند یا Document

فایلی که می‌خواهید NFT شود را آپلود و سپس قیمت پیشنهادی خود را تعیین کنید. ضمناً این مورد را هم مشخص کنید که آیا می‌خواهید کپی‌رایت (حقوق مادی و معنوی) اثرتان قابل انتقال به دیگران باشد یا خیر.

گام سوم: تراکنش NFT خود را امضا کنید

گام آخر ساخت NFT در Mintable

حالا در گام نهایی، روی گزینه List This Item کلیک کنید و با استفاده از کیف پول اتریوم خود، تراکنش مورد نظر را به امضا برسانید. در این مرحله می‌توانید NFT جدیدتان را در بازار Mintable و کیف پول متصل به اتریوم خود مشاهده کنید. حالا می‌توانید به دیگر بخش‌های این پلتفرم سر بزنید و ببینید که دیگران مشغول انجام چه فعالیت‌هایی در این زمینه هستند. شاید از NFTهای منتشر شده دیگران الهام بگیرید و آثار جدیدتان را پس از اولین تجربه خود منتشر کنید.

اگر خودتان هنرمند هستید و دستی در دنیای هنر دارید، می‌توانید مجموعه‌ای از آثار خود را در قالب NFT ایجاد کنید و آنها را در یک فروشگاه شخصی در Mintable به‌فروش برسانید. دنیای Mintable تمامی موانع ورود به بازار NFT را تا حد قابل توجهی کاهش داده است و به هر کاربری این امکان را می‌دهد تا شانس خود را برای کسب سود در این فضا امتحان کند.

ساخت nft در mintable برای چه کسانی مناسب است؟

کلکسیون‌دارها و تمامی افرادی که مجموعه‌ای از آثار هنری را در دست دارند، از جمله افرادی هستند که از امکانات Mintable لذت و استفاده کافی را خواهند برد. ساخت nft در mintable شامل فضاهای مختلفی از جمله هنر، بازی‌های کامپیوتری، موسیقی، فیلم، سریال و غیره هم می‌شود. از انیمیشن‌های الهام‌گرفته، از بیت کوین و میم‌کوین‌های مربوط به دوج کوین (Dogecoin) گرفته تا آهنگ‌های معروف، دامنه سایت‌ها و هر چیز عجیب‌وغریب دیگری که فکرش را هم نمی‌کنید در Mintable به NFT تبدیل و فروخته می‌شوند.

توجه داشته باشید که پس از ایجاد مجموعه‌ها و کلکسیون‌های هنری مختلف در دنیای Mintable، باید فضایی هم برای امنیت و اعتبار آنها در نظر بگیرید و آثار خود را به‌صورت کاملاً مطمئن ذخیره کنید. یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند دارایی‌های دیجیتال و آثار NFT شما را گزند آسیب‌های مختلف در امان نگه دارد، استفاده از کیف پول‌های مخصوص شبکه اتریوم مثل کیف پول Trust Wallet است.

ذخیره‌سازی NFTها در Trust Wallet

بهترین مکان پس از ساخت nft در mintable، کیف پول Trust Wallet است. شما می‌توانید NFTهای تازه‌ساخته‌شده یا تازه‌خریداری‌شده خود را از پلتفرم Mintable به آدرس کیف پول Trust Wallet Ethereum ارسال و آنها را در داشبوردی با عنوان Collectibles مشاهده کنید.

یکی دیگر از برجسته‌ترین ویژگی‌های کیف پول Trust Wallet این است که شما می‌توانید مرورگر Trust Wallet DApp را در آن راه‌اندازی کنید و به امکانات DApps دسترسی کامل داشته باشید. تنها با چند کلیک ساده امکان اتصال آثار NFTشده به دنیای بی‌حدومرز DApp فراهم می‌شود و شما می‌توانید با بال‌های گشوده در دنیای کریپتوکارنسی پرواز کنید.

NFT بسازید، کسب درآمد کنید و لذت ببرید!

ساخت nft در mintable یکی از آسان‌ترین فعالیت‌هایی است که علاقه‌مندان به دنیای پیشرفته کریپتوکارنسی می‌توانند تجربه کنند. هنرمندان بزرگ بسیاری در حال جمع‌آوری آثار خود برای تبدیل آنها به NFTهایی هستند که حالا در این پلتفرم به توکن‌های ERC-721 تبدیل می‌شوند و در بلاک چین اتریوم به فروش می‌رسند. کارمزد تقریباً بالای تراکنش‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال یکی از مسائل بغرنج است که بسیاری از کاربران و معامله‌گران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بازار Mintable مسئله کارمزد را حل کرده و شما می‌توانید NFT خود را به‌صورت کاملاً رایگان در آن منتشر کنید.

حالا که در والکس با چم‌وخم ساخت nft در mintable آشنا شدید، جالب است بدانید که با رفتن به بخش Go Pro در این پلتفرم می‌توانید اخبار رسانه‌ای، خبرنامه‌ها یا بیانیه‌های خود را به گوش خریداران و دیگر علاقه‌مندان برسانید. این قابلیت مهم باعث شده بود که بعضی از NFTهای جدید بیش از ۲۰ هزار بار دیده شوند و همه اینها به لطف امکاناتی است که در Mintable وجود دارند. با ما همراه باشید تا در مورد دنیای کریپتوکارنسی بیشتر بیاموزید، یاد بگیرید و تلاش کنید تا بهترین معامله‌گرِ خودتان باشید!

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
trustwallet
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا