اخبار NFT

بازار NFT «لوکس رر» به نسخه جدید ارتقا یافت

یکی از مهم‌ترین تغییرات نسخه دوم لوکس رر، کاهش ۷۵ درصدی کارمزد معاملات است

شرکت «لوکس رر» (LooksRare) طی بیانیه‌ای در روز ۶ آوریل (۱۷ فروردین)، خبر از ارتقا بازار NFT خود به نسخه جدید (V2) داد. در این بروزرسانی کارمزد معاملات ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده و تغییرات دیگری صورت گرفته است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، در نسخه ابتدایی پلتفرم لوکس رر، ۲ درصد از مبلغ معامله به عنوان کارمزد کسر می‌شد. در نسخه دو، این هزینه به ۰.۵ درصد کاهش یافته است. همچنین در نسخه جدید شاهد بهینه‌سازی قراردادهای هوشمند هستیم که سبب کاهش ۳۰ درصدی هزینه گس پرداختی توسط کاربران خواهد شد.

طبق اعلامیه لوکس رر، کاربران در این نسخه در اکثر معاملات، پس از خرید و فروش NFT، به جای اتر رپ شده (WETH)، اتر (ETH) دریافت خواهند کرد. همچنین قراردادهای هوشمند جدید این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که چندین سفارش خرید یا فروش را به شکل همزمان و تجمیع شده ثبت نمایند. افزون بر این، امکان مشخص کردنی آدرسی دلخواه به عنوان دریافت‌کننده توکن NFT خریداری شده، به جز آدرس پرداخت‌کننده هزینه معامله مهیا شده است.

دیگر ویژگی قابل توجه افزوده شده، امکان لیست کردن توکن‌ها با قیمتی دلاری و دریافت معادل اتری آن است.

تیم توسعه‌دهنده لوکس رر در بیانیه‌ای مجزا در تاریخ ۷ آوریل، خبر از بازنشستگی قراردادهای هوشمند نسخه ابتدایی این پلتفرم داد. از تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)، رابط کاربری این پلتفرم دیگر به کاربران اجازه ارسال سفارش از طریق قراردادهای هوشمند نسخه ۱ را نخواهد داد. تمامی سفارش‌های لیست شده توسط قراردادهای نسخه ۱ لوکس رر، در ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین ماه) از این پلتفرم حذف خواهند شد و این نسخه از ساعت ۱۷:۳۰ آن روز، به طور رسمی به کار خود پایان خواهد داد و توسط ادمین غیرفعال خواهد شد.

واکنش‌های نسبت به این تغییرات عموما مثبت بوده است. بسیاری از کاربران این پلتفرم بر این عقیده‌اند که با ویژگی‌های افزوده شده، لوکس رر قادر خواهد بود تا با رقبایی همچون اپن سی (OpenSea) و بلر (Blur) مقابله نماید.

با این وجود، همه به یک میزان خوش‌بین نیستند. برخی از کاربران بر این باورند که لوکس رر فاقد مشوق‌های مالی جذاب است و اجازه لیست شدن به همه مجموعه‌های NFT را نمی‌دهد.

پلتفرم لوکس رر در ماه اکتبر با حذف حق تالیف یا بهره مالکانه (Royalty) خالقان توکن‌های NFT جنجال‌آفرین شد. با این وجود، بهبود وضعیت بازار NFT در ماه‌های اخیر سبب رشد قیمت توکن کاربردی این پروتکل شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا