NFTکیف پول

ویژگی های کیف پول NFT؛ معرفی و بررسی بهترین ولت های آن

نگهداری و حفظ امنیت دارایی‌ها یکی از نیازهای دیرینه‌ انسان‌ها از ابتدا تا کنون بوده است. با گذر زمان ماهیت این دارایی‌ها و نحوه نگهداری آن‌ها تغییرات گسترده‌ای داشته‌اند. پیش از پیدایش ارزهای دیجیتال و دنیای معاملات آنلاین و بر پایه بلاکچین، مردم برای نگهداری دارایی‌های خود از صندوق‌های مالی و بانک‌ها استفاده می‌کردند. در دنیای ارز دیجیتال نیز شما  روشی برای نگهداری سرمایه خود دارید. بنابراین انواع کیف پول ارز دیجیتال در راستای رفع این نیاز به وجود آمده‌اند.

اما این کیف پول‌ها تنها مختص نگهداری رمزارزهای مختلف مانند بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیگر نیستند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان کیف پول NFT نیز استفاده کنید. nft یک توکن غیر قابل معاوضه (Non-fungible tokens) بوده که در مدت زمان کوتاهی پتانسیل خود را نشان داده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران برای نگهداری و اطمینان از امنیت دارایی‌های NFT خود به یک کیف پول امن نیاز دارند. اما این کیف پول‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و معروف‌ترین کیف پول های nft کدام است؟

آشنایی با ماهیت کیف پول NFT

دنیای NFT هنوز در ابتدای مسیر خود بوده و با گذر زمان در حال گسترش و توسعه بیشتر است. همچنین این توکن فرصت بروز تغییرات اساسی در بازارهای سنتی را برای هنرمندان و کلکسیونرها فراهم می‌کند. بنابراین شما نیازمند یک کیف پول معتبر برای نگهداری دارایی‌های خود هستید. برای اطمینان و انتخاب یک والت معتبر ابتدا باید با عملکرد کیف پول NFT و ویژگی‌های اساسی آن آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

به عنوان مثال کیف پول رونین، یک ابزار نگهداری ارز دیجیتال و توکن‌های NFT بازی‌های مختلف در بستر بلاکچین است. این کیف پول دارایی‌های ارز دیجیتال و توکن‌های غیر قابل معاوضه شما را در یک مکان جمع‌آوری و نگهداری می‌کند. جالب است بدانید که کیف‌ پول NFT آن دارایی را به صورت نسخه دیجیتال در خود ذخیره نمی‌کند بلکه اطلاعات مرتبط به آن اثر در بستر بلاکچین را ذخیره خواهد کرد. هرکدام از این کیف پول‌ها ویژگی‌های مختص به خود را دارند که در ادامه به بررسی تعدادی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول ارز دیجیتال NFT پرداخته شده است.

ویژگی‌های اساسی کیف پول NFT

همانند دیگر کیف پول‌های موجود در دنیای کریپتوکارنسی مانند کیف پول بلنک، برای انتخاب یک ابزار نگهداری دارایی‌های NFT باید به ویژگی‌ها و امکانات مختلف آن‌ها توجه کنید. یک کیف پول ایده آل برای NFT باید ویژگی‌هایی مانند رابط کاربری آسان، تبادل میان زنجیره‌ای، پشتیبانی از چند دستگاه و امنیت بالا داشته باشد.

تجربه کاربری آسان

خرید و فروش توکن‌های مختلف NFT برای اکثر تازه‌کاران فعالیتی دشوار و زمانبر است. حال شرایطی را تصور کنید که کیف پول NFT نیز دارای رابط کاربری آسانی نبوده و فرد هنگام کار با آن با مشکلات یا سوالات مختلفی روبرو خواهد شد. بنابراین رابط کاربری این کیف پول‌ها باید آسان باشد تا تمامی سرمایه‌گذاران در تمامی سطوح بتوانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، مراحل نصب این کیف پول و ایجاد اکانت نیز باید ساده باشد.

تبادل میان زنجیره‌ای یا Cross-chain Compatibility

یکی از ویژگی‌های مهم هنگام انتخاب کیف پول NFT، قابلیت پشتیبانی از چند بلاکچین مختلف است. در حال حاضر بخش عمده‌ای از توکن‌های NFT در بستر اتریوم  و با استانداردهای ERC-721 ارائه می‌شوند. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد تبادل میان زنجیره‌ای، خرید و فروش NFT در شبکه‌های دیگر را دارید کیف پول شما باید قابلیت Cross-chain Compatibility را داشته باشد.

قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه مختلف

قابلیت پشتیبانی از چندین دستگاه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب یک کیف پول مناسب برای NFT است. برای سرمایه‌گذاران دسترسی به دارایی‌ها در هر زمان و مکان اهمیت بسیار بالایی دارد. این دسترسی از طریق اپلیکیشن‌های مختلف آن کیف پول میسر می‌شود. در این صورت زمانی که به لپ تاپ یا سیستم خود دسترسی ندارید می‌توانید از اپلیکیشن گوشی کیف پول NFT خود استفاده کنید. ویژگی مهم دیگر همگام سازی میان این چند دستگاه است.

امنیت

توکن‌های NFT گاهی ارزشی برابر با هزاران یا میلیون‌ها دلار دارند بنابراین باید این دارایی ارزشمند را در کیف پول مطمئن نگهداری کنید. کیف پول NFT باید در برابر دسترسی هکرها رمزنگاری‌های پیشرفته و امنی داشته باشد و علاوه بر آن از روش‌های مختلفی برای احراز هویت استفاده کنید. احراز هویت دو عاملی یا ۲FA یکی از متداول‌ترین راه‌های امن است.

معرفی بیش از ۵ کیف پول ارز دیجیتال NFT

اکنون که با ماهیت این مدل از کیف پول‌ها، اهمیت استفاده و ویژگی‌های مهم آن آشنا شدید زمان آن رسیده است که از میان چندین نمونه معروف آن، یک کیف پول NFT برای خود انتخاب کنید. در دنیای فعلی ارز دیجیتال‌ها و توکن‌های NFT، کیف پول‌های متعددی خدمات منحصر به فردی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند. از این کیف پول‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

 کیف پول متامسک (Metamask)

کیف پول متامسک یکی از معروف‌ترین گزینه‌های کیف پول NFT بوده که از طریق افزونه مرورگر خود، امکان دسترسی به سایت‌های وب ۳ را فراهم می‌کند. شما به آسانی می‌توانید با استفاده از این افزونه به بازارهای NFT مراجعه کرده و توکن مورد نظر خود را خریداری کنید. از دیگر ویژگی‌های متامسک می‌توان به قابلیت ذخیره چند آدرس مجزا اشاره کرد. در این صورت می‌توانید دارایی‌های ان اف تی خود را به صورت جدا از دیگر رمزارزها ذخیره کنید.

کیف پول nft متامسک

شرکت ConsenSys در سال ۲۰۲۰، نسخه اپلیکیشن تلفن همراه این کیف پول را نیز عرضه کرد. این اپلیکیشن قابلیت همگام‌سازی فوق العاده‌ای با نسخه دسکتاپ دارد. همچنین نسخه موبایل کیف پول Metamask، یک مرورگر داخلی داشته که برای مراجعه به سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کاربرد دارد. دیگر ویژگی منحصر به فرد این کیف پول، قابلیت مبادله یا سواپ ارزهای دیجیتال برای خرید NFT است.

 کیف پولNFT مث (Math Wallet)

یکی از رقیب‌های سرسخت کیف پول متامسک، کیف پول مث بوده که یکی از تفاوت‌های بارز آن با متامسک، قابلیت پشتیبانی از ۷۰ بلاکچین است. همچنین کیف پول مث، دارای نسخه‌های متنوعی مانند دسکتاپ، تلفن همراه و وب بوده که قابلیت همگام‌سازی منحصر به فردی دارند. این کیف پول ارز دیجیتال NFT نیز قابلیت ایجاد چندین آدرس را فراهم می‌کند. علاوه بر این مث ولت دارای یک مرورگر dApp بوده که به کاربران امکان دسترسی به بازارهای ان اف تی و وب ۳ را می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به قابلیت ذخیره، مبادله و توکن بومی کیف پول اشاره کرد.

 کیف پول آلفا (Alpha Wallet)

کیف پول NFT آلفا، یک کیف پول متن باز بوده که در کنار مزایای فراوان خود، معایبی نیز دارد. Alpha Wallet رابط کاربری بسیار آسانی داشته که انتخاب مناسبی برای تازه‌کاران است. این کیف پول یک بخش مجزا برای ان‌اف‌تی و توکن‌های بازی‌های مختلف دارد. علاوه بر این امکان اضافه کردن متا تگ به دارایی‌ها را فراهم کرده تا سرمایه‌گذاران برای جستجو و طبقه‌بندی دارایی‌های خود دچار سردرگمی نشوند.

کیف پول NFT آلفا به صورت مستقیم قابلیت پشتیبانی ازOpenSea، CryptoKitties، Dragonereum و ChainZ Arena را دارد. همانند دیگر کیف پول‌ها، آلفا نیز دارای یک مرورگر داخلی dApp برای دسترسی به سایت‌ها یا بازارهای NFT و اپلیکیشن‌های DeFi است.

 تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت یکی دیگر از نمونه‌های معروف کیف پول ارز دیجیتال NFT بوده که تنها دارای نسخه تلفن همراه است. این کیف پول توسط صرافی بایننس توسعه داده شده و چندین بلاکچین مانند اتریوم و Binance smart chain را پشتیبانی می‌کند. بنابراین این کیف پول تمرکز بسیار زیادی بر بلاکچین خود دارد. اگر شما متقاضی سرمایه‌گذاری در ان‌اف‌تی‌های موجود در بلاکچین Binance smart chain هستید تراست والت انتخاب مناسبی برای شما است.

کیف پول nft تراست والت

کیف پول NFT  تراست، دارای یک صرافی داخلی بوده که امکان تبادل و مبادله ارزهای دیجیتال مختلف را دارد و همانند دیگر کیف پول‌ها دارای یک مرورگر داخلی غیرمتمرکز بوده تا سرمایه‌گذاران به بازارهای مختلف NFT، دسترسی پیدا کنند.  در این صورت شما بدون هیچ نیازی به اپلیکیشن‌های دیگر می‌توانید تمام نیازهای خودتان را با استفاده از تراست والت، برطرف کنید.

کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

شهرت کیف پول Coinbase از صرافی ارز دیجیتال کوین بیس سرچشمه می‌گیرد. علاوه بر این کیف پول به عنوان یک انتخاب مناسب برای مبتدی‌ها معروف است.  کیف پول NFT کوین بیس این امکان را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران، به جای استفاده از آدرس عمومی کیف پول، از نام کاربری برای انتقالات NFT استفاده کنند. این ویژگی‌ها انعطاف‌پذیری‌های بیشتری برای معاملات مختلف به وجود می‌آورد و شباهت زیادی به نقل و انتقالات پی پل (PayPal) دارد. در این صورت مبتدی‌های هیچ گونه مشکلاتی برای کار با این کیف پول و خرید و فروش ان‌اف‌تی ندارند.

کیف پول nft کوین بیس

کیف پول ارز دیجیتال NFT کوین بیس، امکانات دیگری مانند پشتیبانی از ارزهای معروف مانند بیت کوین، ریپل، لایت کوین، استلار و توکن‌های ERC-20 را نیز دارد. همان‌طور که مطالعه کردید کوین بیس یک گزینه مناسب برای مبتدیان است زیرا رابط کاربری بسیار ساده دارد که تجربه کاربری منحصر به فردی را ایجاد می‌کند.

کیف پول انجین (Enjin)

انجین یکی از بهترین‌ کیف پول‌های موجود برای گیمرها و کلکسیونرها محسوب می‌شود. رابط کاربری این کیف پول NFT بسیار آسان بوده و به راحتی می‌توانید بین NFT و اپلیکیشن‌های DeFi جابجا شوید. انجین همچنین دارای یک توکن بومی به نام ENJ است که با انجین کوین شناخته می شود. انجین ولت یک انتخاب بسیار مناسب برای خرید و فروش NFTs in-game محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این ولت می‌توان به پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از زبان‌ها و پول‌ها، قفل خودکار و رایگان بودن، اشاره کرد.

کیف پول nft انجین

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

بین کیف پول‌های نرم افزاری، انواع دیگری از کیف پول‌های وجود دارد که به عنوان سخت افزاری یا کیف پول سرد شناخته می‌شوند. لجر نانو ایکس یکی از بهترین نمونه‌های کیف پول NFT سرد است که در نگهداری رمزارزها و NFT کاربرد دارد. کیف پول‌های سرد به واسطه ذخیره آفلاین دارایی‌ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و احتمال دسترسی هکرها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

از دیگر نقاط مثبت این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حافظه زیاد برای ذخیره دارایی‌های ان‌اف‌تی و رمزارز
  • نگهداری کلیدهای خصوصی درون دستگاه
  • ذخیره دارایی‌ها به صورت آفلاین
  • رابط کاربری آسان
  • قابلیت اتصال با بلوتوث به رمزنگاری‌ AES

کیف پول NFT، ابزاری ضروری برای سرمایه‌گذاران

توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFT پس از ظهور خود، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. این توکن‌ها بر بستر بلاکچین‌های مختلفی مانند اتریوم، سولانا، Polygon، Cardano و Binance Smart Chain فعالیت می‌کنند. همانند ارزهای دیجیتال، شما برای نگهداری دارایی‌های NFT خود نیاز به یک کیف پول معتبر دارید. کیف پول NFT یک ابزار ضروری برای فعالیت در این حوزه است. این دارایی‌های گاهی ارزشی معادل میلیون‌ها دلار دارند بنابراین باید از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. یکی از سوالات مبتدیان هنگام خرید و فروش NFT، چگونگی انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال nft است.

با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه فعالیت این کیف پول‌ها، انواع مختلف و ویژگی‌های اساسی آن‌ها، می‌توانید بهترین انتخاب را متناسب با نیازهای خود داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین کیف پول NFT چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال NFT می‌توان به امنیت بالا، رابط کاربری آسان، پشتیبانی از چند دستگاه و قابلیت تبادل میان زنجیره‌ای اشاره کرد.

اهمیت انتخاب یک کیف پول مناسب برای نگهداری NFT چیست؟

همان‌طور که مطالعه کردید معمولا توکن‌های NFT ارزش بسیار بالایی دارند. به همین خاطر باید برای جلوگیری از دسترسی هکرها و آسیب‌های جبران‌ناپذیر از کیف پول‌های مختص به NFT استفاده کرد.

امنیت کدام کیف پول NFT بیشتر است؟

کیف پول‌های موجود در دنیای کریپتوکارنسی و NFT دارای دو مدل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستند و هرکدام از استانداردهای مختلفی برای افزایش سطح امنیت استفاده می‌کنند. اما به طور کلی کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بیشتری دارند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا