کیف پول

کیف پول رونین چیست؟ آموزش ساخت و استفاده

کیف پول رونین (Ronin) یک ولت دیجیتال و محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال است که شاید بتوان محبوبیت آن را مشابه محبوبیت برترین ولت‌های بیت کوین در دنیای رمزارزها دانست. این ولت بر روی بلاکچین رونین که یک زنجیره‌ی جانبی (Sidechain) در شبکه اتریوم محسوب می‌شود، کار می‌کند. کیف پول رونین به دو صورت، اپلیکیشن و افزونه مرورگر در دسترس است.

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های کریپتونی باشید، قطعا نام بازی اکسی اینفینتی را شنیده‌اید. اکسی اینفینتی یکی از بازی‌های پرطرفدار بلاکچین است که توسط استودیوی ویتنامی معروف، Sky Mavis توسعه یافته‌ و روند بازی به‌گونه‌ای است که باید با پیدا کردن و بزرگ‌کردن موجوداتی به نام Axies بازی را پیش ببرید.

لازم به ذکر است که این ولت تنها در این بازی کاربرد ندارد و در سایر بازی‌های NFT در بلاک‌چین رونین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته برای استفاده از کیف پول رونین و همچنین کسب درآمد از بازی‌های این‌ چنینی لازم به ساخت ولت اختصاصی است که در ادامه به صورت مرحله به مرحله، با روند ساخت آن آشنا می‌شویم.

کیف پول رونین چیست؟

بررسی کیف پول رونین

کیف پول رونین یک ابزار نگهداری رمزارز با قابلیت Web3 است که به کاربران امکان می‌دهد، توکن‌های خود را در اکوسیستم زنجیره رونین مدیریت کنند و همچنین امکان دسترسی به کل قابلیت‌های GameFi را می‌دهد که پیرامون این بازی ساخته شده است. در این ولت می‌توان با استفاده از اپلیکیشن دکس Katana به مبادله توکن‌ها پرداخت و به وسیله قابلیت Bridge توکن‌ها را بین شبکه‌هایی مانند اتریوم یا پالیگان و زنجیره رونین انتقال داد. در این کیف پول، خرید مستقیم با استفاده از ارزهای فیات یا رمزارز AXS نیز امکان‌پذیر است. علاوه‌براین در کیف پول رونین امکان استیکینگ رمزارز AXS و SLP فراهم شده است. همه اینها به لطف قابلیت‌های ارائه شده توسط کیف پول Ronin امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که این ولت به صورت اپلیکیشن تلفن همراه و افزونه مرورگر در دسترس است.

این ولت نیز مانند سایر ولت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌های کیف پول رونین می‌پردازیم:

  • غیر خضانتی: کاربران کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی و وجوه خود دارند. این باعث امنیت بیشتر دارایی‌های کاربران می‌شود.
  • یکپارچه سازی با بازی اکسی اینفینیتی: این ولت به طور خاص برای اکوسیستم Axie Infinity طراحی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا Axies (موجودات درون بازی)، آیتم‌ها و سایر دارایی‌های خود را مدیریت کنند.
  • رابط کاربری مناسب: کیف پول Ronin دارای رابط کاربری مناسب و ساده است که مدیریت دارایی‌ها و انجام تراکنش‌ها را برای بازیکنان آسان می‌کند.

در ادامه با بازی اکسی اینفینیتی کمی آشنا می‌شویم. بازی اکسی اینفینیتی را می‌توان الهامی از دو بازی کریپتو کیتیز (Crypto) و پوکی‌مون (Pokemon) دانست. ایده اولیه‌ی این بازی در سال ۲۰۱۸ مطرح شد و می‌توان آن را بر روی پلتفرم‌های اندروید، IOS، ویندوز و مک اجرا کرد.

شخصیت‌های اصلی این بازی هیولاهای کوچکی بنام اکسی (Axies)‌ هستند که علاوه بر طراحی خلاقانه، می‌توان این هیولاهای کوچک را بخرید و به شکلی که می‌پسندید پرورش دهید. خرید و فروش این کاراکترها در قالب توکن‌های خاص و غیرقابل معاوضه صورت می‌گیرد.

نحوه‌ی ساخت کیف پول رونین

برای استفاده از قابلیت‌های کیف پول رونین، نیاز به داشتن ولت است. برای داشتن ولت کافیست مراحل مشخصی را دنبال کنید، تا ولت‌تان ساخته شود. اولین مرحله برای ساخت، دانلود اپلیکیشن و یا استفاده از افزونه‌ی مرورگر است. مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید کیف پول خود را بسازید:

دانلود کیف پول

ابتدا باید برنامه‌ی مرتبط با کیف پول رونین را دانلود و نصب نمایید. برای این‌کار سه روش وجود دارد:

  1. استفاده از سایت Sky Mavis و نصب برنامه
  2. استفاده از افزونه‌های (Extensions) مرورگر کروم یا فایرفاکس
  3. استفاده از اپلیکیشن مارکت‌های اپ استور یا گوگل پلی و نصب روی تلفن همراه

در ادامه نحوه‌ی ایجاد ولت در یکی از این روش‌ها (استفاده از افزونه) را مرحله به مرحله بررسی می‌کنیم.

لینک‌های دانلود:

شروع ساخت ولت

پس از جستجوی افزونه‌ی کیف پول رونین و نصب آن روی مرورگر، سمت راست، قسمت بالایی مرورگر کلیک کنید و برنامه را اجرا نمایید. پس از باز شدن برنامه، روی گزینه Get Started کلیک کنید. حال پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز خواهد ‌شد و به شما خوش‌ آمد می‌گوید. اگر اولین بار است که می‌خواهید، ولت خود را بسازید (که احتمالا هم همین طور است) روی گزینه‌ی I’m new. Let’s get set up کلید کنید. گزینه‌ی دیگر I already have a secret recovery phrase import wallet برای اشخاصی است که از قبل ولت خود را ساخته‌اند.

مرحله دوم ساخت کیف پول رونین

تعیین رمز عبور

در این گام باید یک رمز عبور قوی با حداقل ۸ کاراکتر (توصیه می‌شود، از ترکیب اعداد، علائم، حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید) وارد کرده و مجددا برای راستی آزمایی و عدم بروز اشتباه، مجددا رمز عبور خود را در فیلد پایین وارد کنید.

تعریف رمز عبور برای ایجاد کیف پول رونین

دریافت عبارت بازیابی

یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت کیف پول متعلق به این گام است. در این مرحله، به شما ۱۲ کلمه به‌صورت پنهان‌ شده (سه ستون و چهار ردیف) به شما نمایش داده شده که با کلیک بر روی دکمه Reveal Seed Phrase این کلمات از حالت پنهان‌شده خارج می‌شوند. تمام این کلمات را یادداشت و به‌صورت خصوصی در مکان‌های امن نگهداری کنید.

اگر این کلمات را به کسی دهید، به معنای واگذار کردن تمام دارایی ولت خود به آن شخص است و همچنین در صورت گم کردن آن‌ها تمام دارایی شما از بین می‌رود. زیرا این ولت، یک سرویس غیرحضانتی است و این یعنی، هیچ شخصی -حتی توسعه دهندگان رونین- به آن دسترسی ندارند.

نگهداری از کلید خصوصی کیف پول رونین

تایید عبارت بازیابی

در گام پایانی ساخت کیف پول رونین، باید کلمات نوشته شده در گام قبلی را برای تایید، وارد و سپس روی عبارت Continue کلیک کنید.

تایید کلمات در کیف پول رونین

به همین راحتی ولت شما ساخته شد. پس از اتمام مراحل ساخت، حال شما می‌توانید نام کاربری و آدرس کیف پول خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید، برای مشاهده فعالیت‌ها و تراکنش‌های کیف پول خود روی عبارت Activities کلیک و برای دریافت و یا انتقال از آدرس اختصاصی ولت خود استفاده کنید.

گام آخر ساخت کیف پول رونین

نحوه اتصال کیف پول رونین به اکسی اینفینیتی

در بالا اشاره شد برای انجام معاملات و یا خرید هیولاهای کوچک بازی (Axies)‌ نیاز به داشتن کیف پول رونین است. اما تنها داشتن این ولت برای انجام معاملات بازی، کافی نیست و باید ولت خود را به حساب بازی خود متصل نمایید. مراحل زیر نحوه‌ی این اتصال را مرحله به مرحله بررسی کرده است:

ورود به مارکت بازی

ابتدایی‌ترین مرحله ورود به قسمت بازار اکسی (Axie Marketplace) است. پس از ورود، در سمت راست، قسمت بالا، روی دکمه Login کلیک نمایید.

مرحله اول اتصال کیف پول رونین به بازی اکسی اینفینیتی

ورود به وسیله کیف پول رونین

پس از کلیک بر روی Login، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که در آن سه گزینه وجود دارد. روی گزینه‌ی اول Login with Ronin Wallet کلیک کنید تا بازی به بازی وصل شود.

ایجاد ارتباط کیف پول رونین به بازی اکسی اینفینیتی

انتخاب نام کاربری

در نهایت، نام کاربری خود را انتخاب نمایید و روی دکمه‌ی Save کلیک نمایید. با افزودن ایمیل و رمز عبور، کیف پول شما به بازی متصل می‌شود.

کیف پول رونین و بازی اکسی اینفینیتی

ولت شما با موفقیت به Axie Infinity متصل شد. حال می‌توانید از امکانات آن، نظیر خرید کاراکترهای بازی بهره ببرید.

انجام تراکنش کیف پول رونین

تا این جای کار مراحل ساخت ولت و همچنین اتصال آن به حساب اکسی اینفینیتی را بررسی کردیم. اما باید دانست هر کیف پولی روند کاری مختص به خود را دارد برای مثال کیف پول واسابی، سازوکار متفاوتی با کیف پول رونین دارد. حال وقت آن است تا به بررسی یکی دیگر از امکانات ضروری یک کیف پول دیجیتال یعنی، انجام تراکنش بپردازیم و با یادگیری این مبحث یک قدم دیگر به شناخت کیف پول رونین نزدیک شویم:

انتخاب گزینه Send

ابتدا برنامه‌ی مربوط به کیف پول خود را باز کنید و از بین موارد موجود روی دکمه‌ی “Send” کلیک کنید.

تراکنش در کیف پول رونین

ورود اطلاعات ولت مقصد

در فیلد مربوطه آدرس مقصد را در فیلد مربوطه وارد نمایید. دارایی را انتخاب کرده و در نهایت مقدار مورد نظر را وارد نمایید و در نهایت روی دکمه Next کلیک کنید.

ارسال ارز در کیف پول رونین

تایید تراکنش

در نهایت کافی است روی دکمه Confirm کلیک کرده و تراکنش صورت گیرد. رونین، به شما اجازه انجام ۱۰۰ تراکنش رایگان در روز را می‌دهد، پس قبل از عبور از سقف تراکنش‌ها، شما ملزوم به پرداخت هیچ مبلغی جهت تراکنش‌ها نخواهید بود. توصیه می‌شود قبل از به اتمام رساندن تراکنش، اطلاعات را بار دیگر بررسی نمایید.

ارسال توکن در کیف پول رونین

چگونگی انتقال ارز بوسیله شبکه رونین از بایننس

از ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، امکان برداشتن AXS، SLP و WETH از صرافی بایننس (Binance) به کیف پول رونین افزوده شد. با استفاده از این روش، دیگر نیازی به ولت خارجی دیگر و یا MetaMask نیست، بنابراین شما لازم نیست هزینه‌ای بابت کارمزد گس (gas fee) اتریوم بپردازید. مراحل زیر را دنبال نمایید:

ورود به بخش ولت

روی تب Wallet کلیک کنید و از میان کادر باز شده، گزینه‌ی Fiat and Spot را انتخاب نمایید.

مرحله اول انتقال ارز از بایننس به کیف پول رونین

ورود به بخش برداشت

گزینه withdraw را در انتهای ردیف رمزارز مورد نظر انتخاب کنید.

جابه‌جایی ارز از بایننس به کیف پول رونین

ورود اطلاعات ولت مقصد

آدرس Ronin مقصد را، که قصد واریز به آن را دارید، در فیلد مربوطه وارد نمایید. این آدرس از کیف پول Ronin شما خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که باید پیشوند ronin: را با 0x جایگزین کنید.

انتقال رمز ارز از بایننس به کیف پول رونین

تکمیل اطلاعات

در گام بعدی باید شبکه Ronin را انتخاب نمود و مبلغ مورد نظر را وارد کرد. حال روی گزینه‌ی Withdraw کلیک کنید.

انتخاب گزینه Ronin در کیف پول رونین

تایید تراکنش

تایید عملیات برداشت را انجام دهید و منتظر بمانید تا مقادیر WETH را در ولت رونین خود دریافت نمایید.

توکن‌های AXS و SLP

تا اینجا با کیف پول رونین و بازی محبوب اکسی اینفینیتی آشنا شدیم و در مورد سوال کیف پول دیجیتال چیست صحبت کردیم. در ادامه به معرفی دو توکن مورد استفاده در این بازی می‌پردازیم. ASX و SLP توکن‌های کاربردی این بازی هستند که در کیف پول رونین هم قابل معامله‌ است.

خرید توکن‌ بازی اکسی اینفینیتی با کیف پول رونین

این توکن‌ها، از جمله توکن‌های هستند که براساس استاندارد ERC-20 در نوامبر ۲۰۲۰ ساخته شدند که بازیکنان در بازی اکسی اینفینیتی، می‌توانند با انجام ماموریت‌هایی که به‌صورت روزانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و یا با پیروزشدن در مبارزه‌های بازی، این توکن‌ها را بدست آوردند.

توکن AXS، توکنی است که بوسیله‌ی بازی بدست می‌آید و می‌توان آن را معامله کرد. تعداد عرضه نهایی این توکن، برابر با ۲۷۰ میلیون توکن است. SLP مخفف کلمه‌ی Small Love Potion (معجون عشق کوچک) است و این توکن را نیز می‌توان در صرافی‌های رمزنگاری مانند باینس (Binance)، معامله کرد.

مزایا و موارد استفاده از کیف پول رونین

امروزه بر کسی پوشیده نیست که ارزهای دیجیتال بخش تاثیرگذاری از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. سیر استفاده از رمز ارزها، روندی کاملا صعودی را طی کرده و در آینده‌ای نه‌چندان دور، بخش بیشتری از معاملات را شامل خواهد شد.

مزایا کیف پول رونین

با استفاده از یک ولت دیجیتالی مثل کیف پول رونین می‌توان به امکانات و مزایای زیر دسترسی داشت:

  • ایجاد و مدیریت هویت دیجیتالی
  • کسب درآمد از طریق بازی‌کردن و اتصال این ولت به بازی‌ها
  • ایجاد کیف پول‌های متمایز به تعداد دلخواه
  • امکان انجام تراکنش‌های تقریبا فوری و تقریبا رایگان

لازم به ذکر است که این ولت همواره در حال ارتقا است که این موضوع باعث می‌شود کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، مدام از مزایای مختلف فناوری بلاک چین استفاده کنند.

آینده‌ی استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی

نهایتا چه بخواهیم چه نه، دنیای معاملات جهانی به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال و انجام معاملات این‌ چنینی گسیل شده است. در واقع هر عصر و دوره نیازمند ابزار تجاری مختص به خود، برای انجام معاملات باشد. جنبشی که با مبادله‌ی کالا آغاز شد، به ضرب سکه و چاپ اسکناس رسید، کارت‌های اعتباری همه‌گیر شد و اکنون نیز دارد ارزهای دیجیتال را در خود جای می‌دهد.

ولت‌های دیجیتال با توجه به مزایا و امکانات بی‌شمار مانند کسب درآمد از بازی، ایجاد هویت اجتماعی و انجام معاملات بدون معطلی؛ می‌توانند جهان را بار دیگر به ایجاد تغییر در ابزار معاملات تشویق کنند. مسیری که آغاز شده و به سرعت در حال حرکت است. پس می‌توان گفت آینده‌ای روشن برای ولت‌های دیجیتال مثل کیف پول رونین، در انتظار خواهد بود.

آیا رونین یک کیف پول ETH است؟

کیف پول رونین یک کیف پول ارز دیجیتال است که در شبکه رونین، زنجیره جانبی اتریوم، در دنیای تکنولوژی قرار دارد. به‌وسیله‌ی این کیف پول، می‌توانید با بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) کسب درآمد کرد. 

چه تعداد تراکنش در کیف پول رونین رایگان است؟

برای این عمل ابتدا باید حساب تایید‌ شده خود را فعال کنید، و پس از آن روزانه ۱۰۰ تراکنش رایگان دریافت کنید. پس از اینکه حساب خود را تأیید کردید.  

چگونه رون را به کیف پول رونین بفرستم؟

ابتدا کیف پول Ronin خود را به وب سایت متصل کنید. برنامه Scatter که توسط Sky Mavis منتشر شده است، به شما امکان انتقال RON،SLP، AXS و WETH را به آدرس‌های مختلف و بطور همزمان می‌دهد.  

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
academy.binance
کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حانیه مزینانی
حانیه مزینانی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید.
من ارز weth دارم در کیف پول رونین.چجوری باید به صرافی ایرانی واریز کنم؟
ممنون میشم جواب بدین.

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل

سلام
این توکن روی چه شبکه‌ایه؟

محمد تهرانیان
محمد تهرانیان
10 ماه قبل

سلام ارادت
به چه صورت میتونم توکن اکس اینفینیتی را که در هات بیت دارم و فقط اجازه انتفال روی شبکه رونین رو میده جابجا کنم

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل

سلام
از کیف پول رونین استفاده و دارایی خود را به آن منتقل کنید.

https://wallet.roninchain.com/

mehran khani
mehran khani
1 سال قبل

سلام من میخوام از کیف پول رونین مقداری slp به تراست انتقال بدم تا الان هم تراکنشی توی این کیف پول نداشتم ولی میکه باید رونین داشته باشم بابت کارمزدش. باید چکار کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  mehran khani

سلام و عرض ادب
شما باید از یی صرافی ارز دیجیتال که از رونین پشتیبانی میکند این توکن را خریداری و به کیف پول خود انتقال دهید.

دکمه بازگشت به بالا