اخبار ارزهای دیجیتال

Opensea در ابزار رده‌بندی کمیابی توکن‌های NFT خود تجدیدنظر می‌کند

بازخورد جامعه کاربری سبب شد که Opensea در شیوه محاسبه کمیابی توکن‌های NFT تجدیدنظر کند.

در حالی که رتبه‌بندی توکن‌های NFT بر اساس میزان کمیابی می‌تواند به کلکسیونرها و جمع‌آورندگان کمک کند که تصمیم آگاهانه‌تری برای خرید بگیرند، برخی استدلال می‌کنند که رتبه‌بندی آن‌ها می‌تواند مضر باشد تا مفید.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، یک سرمایه‌گذار در حوزه NFT طی توییتی به ایرادات پروتکل OpenRarity اشاره کرد. این پروتکل جدید تشخیص کمیابی، به تازگی توسط پلتفرم OpenSea توسعه یافته است. به گفته این عضو جامعه کاربری، اشاره به «رتبه» بی آن که نشانی از «کمیابی» ذکر شده باشد، می‌تواند گمراه‌کننده باشد.

با ذکر مجموعه مون بردز (Moonbirds) به عنوان مثال، این عضو استدلال کرد که از زمان فعال کردن رده‌بندی اپن‌رریتی برای این مجموعه، تعادل رده‌بندی بازار کاملا بهم ریخته است و هر توکن NFT این مجموعه، بدل به توکن کف (floor) شده است. او از کِوین رز (Kevin Rose)، مدیر شرکت خالق مون بردز، درخواست کرد که این رتبه‌بندی را برای این مجموعه غیرفعال سازد.

چند روز پس از این بازخورد، اپن‌سی تغییراتی در شیوه رده‌بندی اعمال کرد. در حال حاضر، هنگام مشاهده NFTهای لیست شده، به جای «رتبه» با عبارت «رتبه کمیابی» مواجه می‌شوید. علاوه بر این، امکان تغییر تعداد مشخصه‌های در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی افزوده شده است. این چنین می‌توانید بر حسب مشخصه‌های دلخواه خود، از سیستم رتبه‌بندی استفاده کنید.

پس از انجام این تغییرات، اپن سی اعلام کرد که به زودی این قابلیت‌ها را برای تعداد معدودی از مجموعه‌ها در شبکه‌های مختلف فعال خواهد کرد. این فعالسازی در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) رخ خواهد داد. بنا بر اعلام اپن سی، پرتکرارترین بازخورد دریافتی، در خصوص نحوه فعالسازی این قابلیت بوده است. از این رو، این فروشگاه به زودی این قابلیت را برای تمامی بلاکچین های تحت پوشش خود فعال خواهد کرد.

پروتکل رده‌بندی اپن سی نخستین بار در تاریخ ۲۱ سپتامبر عرضه شد. این پروتکل که اپن رریتی نام دارد، تلاشی برای استانداردسازی شیوه محاسبه کمیابی در توکن‌های NFT است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا