تکنولوژی

polygon ID چیست؟ هر آنچه که باید درباره پالیگان آی دی بدانید

polygon ID سرویسی در شبکه بلاکچین پالیگان است که این امکان را فراهم می‌کند تا در برنامه‌هایی که مبتنی بر بلاک چین هستند، بدون اینکه اطلاعات شخصی افراد افشا شود، اعتبارشان بررسی گردد. با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به نگرانی از بابت افشای اطلاعات خصوصی کاربران نیست چون در عین امن و محفوظ نگه داشتن این اطلاعات، می‌توان فرآیند احراز هویت را انجام داد. اگر می‌خواهید بدانید پالیگان آی‌دی چیست و در مورد آن اطلاعات بیشتری به دست آورید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

polygon ID چیست؟

polygon ID سرویسی است که به برنامه‌های تحت بلاکچین این امکان را می‌دهد تا عملیات احراز هویت را بدون افشای اطلاعات خصوصی کاربران انجام دهند. پالیگان برای راه‌اندازی این سرویس، از پروتکلی به نام iden۳ یا هویت غیر متمرکز استفاده می‌کند که این پروتکل، خود مبتنی بر Zero-knowledge proof یا اثبات دانش صفر است. با استفاده از این مکانیزم، امکان تایید داده‌های رمزنگاری شده در عین اینکه آشکار نمی‌شوند، وجود دارد.

یکی از بنیانگذاران پالیگان آی‌دی در مورد این سرویس چنین می‌گوید:

پالیگان آی‌دی به همه نشان می‌دهد که الگوریتم اثبات دانش صفر چطور به ما کمک می‌کند تا دنیای بهتری بسازیم.

پالیگان آی‌دی را می‌توان اولین سرویسی دانست که در نوع خود راه‌اندازی شده و شروع به کار کرده است. بر اساس این سرویس کاربرانی که می‌خواهند در برنامه‌های تحت بلاکچین در کارهایی مثل عرضه اولیه سکه یا ایردراپ‌ها شرکت کنند، می‌توانند مدارک‌شان را با خیال راحت ارائه کرده و نگران افشای اطلاعات خصوصی‌شان نباشند.

ما در مقاله‌ای دیگر با عنوان پالیگان چیست به طور کامل در مورد آن صحبت کردیم، پس برای درک بهتر پالیگان آی‌دی می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

کاربرد polygon ID

مهمترین کاربرد پالیگان آی‌دی در احراز هویت مشتریان یا “KYC” است که در امور مختلفی استفاده می‌شود و بعضی از برنامه‌ها به آن نیاز دارند. در واقع مبنای این سرویس احراز هویت در دنیای واقعی بوده و با استفاده الگوریتم اثبات دانش صفر که در قبل توضیح دادیم، جزئیات اطلاعات کاربران را مخفی نگه خواهد داشت.

ویژگی‌های polygon ID

در ادامه برخی از مهمترین ویژگی‌های پالیگان آی‌دی را می‌آوریم:

  • داشتن آی‌دی و شناسه‌ای مبتنی بر بلاکچین
  • داشتن پروتکل‌های بومی به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران
  • بهره‌مندی از قابلیت راستی‌آزمایی زنجیره‌ای مقیاس‌پذیر به منظور تقویت برنامه‌هایی که به صورت غیر متمرکز کار می‌کنند
  • این سیستم با اصول حریم خصوصی وب ۳ مطابق است
polygon ID و ویژگی‌های آن

مزیت‌های polygon ID

polygon ID مزیت‌ها و فوایدی دارد که در ادامه مهمترین‌شان را لیست می‌کنیم:

  • حریم خصوصی حق همه مردم است و پالیگان آی‌دی این حریم خصوصی را به طور کامل برای آن‌ها به وجود می‌آورد.
  • در این سرویس از پیشرفته‌ترین الگوریتم‌ها و پروتکل‌ها استفاده شده و آن را می‌توان به عنوان جدیدترین سیستم حریم خصوصی به شمار آورد.

آینده polygon ID

پالیگان آیدی همچنان توسط شرکت سازنده در حال بروزرسانی و توسعه بوده و از آن می‌توان به عنوان یک پلتفرم عمومی یاد کرد که سازمان‌ها می‌توانند این سیستم را برای حفظ چرخه اعتماد بین خود و مشتریان استفاده کنند.

polygon ID، راهی برای حفظ حریم خصوصی در بلاکچین

polygon ID راهی برای حفظ حریم خصوصی بیشتر کاربران در فضای بلاکچین است و انتظار می‌رود با استفاده از این سرویس، جزئیات اطلاعات افراد افشا نشده و محفوظ باقی بماند. این فناوری به کمک برنامه‌های مختلف بلاکچینی می‌آید و باعث می‌شود تا مشتریان و کسانی که می‌خواهند احراز هویت انجام دهند، با خیال راحت این کار را انجام بدهند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا