اخبار آلت کوین ها

هاردفورک شبکه پالیگان این هفته انجام می‌شود

این هاردفورک معضل هزینه گس فزاینده شبکه را حل خواهد کرد

شبکه پالیگان (Polygon) روز گذشته (۱۲ ژانویه) اعلام کرد که به زودی (۱۷ ژانویه) هاردفورک جدیدی در این شبکه صورت خواهد پذیرفت. این هاردفورک به معضل هزینه گس هنگفت در هنگام شلوغی شبکه رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، با این فورک جدید، برخی از سیاست‌های قیمت‌گذاری هزینه گس در پالیگان تغییر خواهند کرد. برای کاستن از شدت نرخ تغییر قیمت گس، نرخ تغییر هزینه پایه (base fee) گس از ۱۲.۵ درصد به ۶.۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

نتیجه تغییر یاد شده در هزینه گس بر داده‌های تاریخی شبکه پالیگان
نتیجه تغییر در هزینه گس بر داده‌های تاریخی شبکه پالیگان

دیگر بروزرسانی مهم در این هاردفورک، تغییر شیوه عمل ولیدیتورها برای کاهش در تعداد بروز «بازآرایی‌ها» (Reorgs) در شبکه است. بازآرایی، زمانی رخ می‌دهد که یک نود، از وجود زنجیره‌ای طولانی‌تر از زنجیره فعلی که آن را دنبال می‌کند، باخبر می‌شود. پالیگان از وقوع پرتعداد بازآرایی‌ها رنج می‌برد. از این رو می‌خواهد تا فرایند اعتبارسنجی تراکنش‌ها و بلوک‌ها را سرعت بخشد.

تغییر پیشنهاد شده در این هاردفورک، کاهش زمان تولید بلوک توسط سازنده آن است. پس از این تغییر،‌ مدت زمان تولید بلوک پشت سر هم توسط یک سازنده بلوک از ۶۴ بلوک به ۱۶ عدد کاهش خواهد یافت. این تغییر سبب کاهش عمق بازآرایی‌ها خواهد شد. در شبکه پالیگان، هر زیرمجموعه‌ای از ولیدیتورها در «دوره‌هایی» (Span) مسئول ایجاد بلوک خواهند بود. هر دوره از تعدادی Sprint تشکیل شده است که تعداد بلوک‌های متوالی ساخته شده توسط هر سازنده را مشخص می‌کند. در تغییر پیشنهاد شده، تعداد اسپرینت‌ها از ۱۰۰ به ۴۰۰ افزایش می‌یابد و در عوض از طول هر یک کم می‌شود. طول هر اسپرینت از ۶۴ بلوک به ۱۶ بلوک کاهش خواهد یافت.

تصویری از معماری تازه پیشنهاد شده برای فرایند ساخت بلوک
تصویری از معماری تازه پیشنهاد شده برای فرایند ساخت بلوک

قیمت ارز ماتیک اخیرا روندی صعودی را دنبال کرده است. در پایان روز ۱۲ ژانویه، قیمت ماتیک ۳ درصد نسبت به روز پیشین افزایش یافت که نشان از پاسخ مثبت سرمایه‌گذاران نسبت به خبر اعلام شده داشت. همچنین بنا بر شاخص قدرت نسبی (RSI)، ماتیک روند بولیش قدرتمندی را دنبال می‌کند.

نمودار قیمت ماتیک به همراه شاخص‌های تکنیکال
نمودار قیمت ماتیک همراه شاخص‌های تکنیکال

شاخص حرکت جهت‌دار (DMI) نیز این روند صعودی را تایید می‌کند. در سوی دیگر، داده‌های سایت سنتیمنت نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه طی ماه ژانویه افزایش محسوسی داشته است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه پالیگان
تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه پالیگان

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا