کیف پول

بهترین کیف پول های کوانت؛ راهنمای انتخاب والت رمزارز QNT

رمزارز QNT یک توکن در بلاک چین Quant است. این پروژه در ژوئن ۲۰۱۸ با هدف با هدف اتصال بلاک چین و شبکه‌ها در مقیاس جهانی، بدون کاهش کارایی و قابلیت همکاری شبکه معرفی و عرضه شد. کوانت در پی آن است از طریق ایجاد اولین سیستم عامل بلاک چین مشکل همکاری متقابل بلاکچین‌ها را حل کند. با افزایش تعداد کاربران و تقاضا برای QNT، توکن‌های بیشتری تولید و وارد گردش می‌شوند؛ بنابراین با اقبال بیشتری برای خرید و ذخیره این کوین مواجه هستیم. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول های کوانت پرداخته‌ایم؛ والت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که امکان استکینگ را دارند را معرفی کرده و به سراغ ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک می‌رویم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

کیف پول‌های کوانت (QNT)

کوانت یک کوین ERC20 است که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند و همین کمک کرده تا در طیف گسترده‌ای از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خیره شود. برای آشنایی بیشتر با این پروژه و رمزارز بومی آن، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ارز دیجیتال کوانت چیست؟ را بخوانید.

در ادامه به سراغ معرفی بهترین کیف پول های کوانت می‌رویم و آن‌ها را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

جدول زیر هریک از بهترین والت های رمزارز QNT را از نظر میزان سهولت استفاده رتبه بندی کرده است.

نام کیف پولسهولت استفاده
والت لجرمتوسط
والت ترزورسخت
تراست والتساده
اتمیک والتساده
والت MyEtherWalletمتوسط
والت متاماسکساده
والت imTokenساده

بهترین کیف پول های کوانت برای استیکینگ

کیف پول های استکینگ

ماه‌های گذشته شاهد انتقال اکوسیستم رمزارز اتریوم از مکانیسم اجماع مبتنی بر اثبات کار (PoW) به مکانیسم اجماع مبتنی بر اثبات سهام (PoS) بودیم. این موضوع به دلیل مزیت اقتصادی آن، مورد توجه نقش‌آفرینان اصلی حوزه رمزارز قرار گرفت.

با این تفاسیر وقت آن است به برخی از بهترین کیف پول های کوانت استکینگ نگاهی بیندازیم. شما با انتخاب این والت‌ها می‌توانید ارزتان را استیک کرده و به طور دوره‌ای درآمد غیرفعال پایداری کسب کنید.

اگر با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کوانت آشنا نیستید، مقاله‌ای که در همین زمینه در بلاگ والکس منتشر شده است را مطالعه کنید.

والت لجر (Ledger)

برای ذخیره و مدیریت Quant به یک کیف پول رمزارز سازگار نیاز دارید. چه بخواهید کوین‌های خود را در جایی ایمن نگه دارید یا آن‌ها را به صورت روزانه مدیریت کنید، لجر گزینه‌ای مناسبی برای شماست.

Ledger Nano S با فروش بیش از ۱ میلیون دستگاه در سراسر جهان، محبوب‌ترین کیف پول سخت‌افزاری است. این دستگاه به دلیل امنیت و پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها بسیار پرطرفدار است.

لجر، برنامه دسکتاپی دارد که به عنوان رابط با کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S عمل می‌کند. کلید خصوصی شما که برای بازیابی همه دارایی‌های رمزارز از بلاک چین استفاده می‌شود، همچنان به صورت آفلاین در Ledger Nano S ذخیره می‌شود.

Ledger Live تنها رابطی است که به شما این امکان را می‌دهد که کوین‌ها را با کمک آن ارسال و دریافت کنید، حساب‌ باز کنید و موجودی‌های خود را در کیف پول های کوانت لجر مشاهده کنید.

تراست والت (Trust Wallet)

Trust Wallet یک کیف پول موبایلی رایگان و غیرحضانتی برای ذخیره ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است. این والت به دلیل اتصال مستقیم به اینترنت به عنوان کیف پول داغ دسته‌بندی می‌شود. اپلیکیشن تراست والت برای iOS و Android در دسترس است.

این والت، کیف پول غیرمتمرکزی است که توانایی ذخیره بیش از ۴/۵ میلیون دارایی دیجیتال همانند کوانت را دارد و از بیش از ۶۵ بلاک چین پشتیبانی می‌کند. به عنوان یکی از کیف پول های محبوب کوانت تا به امروز بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده است.

اگرچه کیف پول Trust بایننس با بلاک چین‌های مختلف سازگار است و به دلیل قابلیت همکاری با تقریباً همه پلتفرم‌های مبتنی بر زنجیره هوشمند مانند PancakeSwap، خود را از سایر کیف پول‌های محبوب متمایز می‌کند.

اتمیک والت (Atomic)

والت اتمیک

کیف پول اتمیک یکی از کیف پول های کوانت نرم‌افزاری است که در نسخه‌های ویندوز، مک، اوبونتو، Debian، Fedora، Android و iOS در دسترس است. این والت برای کمک به کسب‌وکارها و معامله‌گران در مدیریت بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، XRP، کوانت و سایر کوین‌ها و توکن‌ها طراحی شده است. این پلتفرم، یورو، دلار و سایر ارزهای فیات را در کشورهای مختلف در سراسر جهان می‌پذیرد.

کیف پول اتمیک امکان استکینگ کوین‌های QNT ،ATOM، Tezos، TRON، BAND، و سایر کوین‌ها را فراهم می‌کند که می‌توان از ۵ تا ۲۳ درصد پاداش دریافت کرد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد وجوه خود را کنترل و کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده خود را نگهداری کنند. همچنین به معامله‌گران کمک می‌کند پرتفولیو و نمودارهای قیمت خود را از داخل یک پلتفرم مشاهده کنند.

مای اتر ولت (MyEtherWallet)

MyEtherWallet یا MEW یکی از  کیف پول‌های پیشرو اتریوم در بازار است که به کاربران این امکان را می‌دهد اتر (ETH)، توکن‌های ERC-20 و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را با استفاده از کیف پول چند پلتفرمی خود ذخیره کنند. علاوه بر این، کاربران MEW می‌توانند ارزهای دیجیتال را در رابط کیف پول بخرند، بفروشند و مبادله کنند.

این والت منبع باز همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) تعامل داشته باشند و دسترسی کامل به اکوسیستم اتریوم را فراهم کنند.

والت متاماسک (MetaMask)

MetaMask خدمات مبتنی بر اتریوم ارائه می‌دهد. این والت مانند هر افزونه مرورگر دیگری پس از نصب، اجازه می‌دهد اتر و سایر توکن‌های ERC-20 ذخیره شود و کاربر می‌تواند با هر آدرس اتریوم تراکنش کند.

با اتصال MetaMask به dapp‌های مبتنی بر اتریوم، کاربران می‌توانند کوین‌های خود را در بازی خرج کنند، توکن‌ها را در برنامه‌های استکینگ به اشتراک بگذارند و آن‌ها را در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) معامله کنند. همچنین امکان ورود به سیستم مالی غیرمتمرکز یا DeFi را برای کاربران فراهم می‌کند و راهی برای دسترسی به برنامه‌های DeFi مانند Compound و PoolTogether خواهد بود.

می‌توانید اپلیکیشن موبایل آن را در دستگاه‌های iOS یا اندروید دانلود و استفاده کنید. جدا از در دسترس بودن آن در مرورگر کروم و مرورگر فایرفاکس، MetaMask، اکنون در مرورگر Brave و همچنین در Microsoft Edge نیز در دسترس است.

والت imToken

کیف پول imToken

کیف پول ImToken در چند سال گذشته، به یکی از محبوب‌ترین کیف پول های کوانت و مورد علاقه دارندگان توکن مبتنی بر اتریوم و eth تبدیل شده است.

در وب سایت آن‌ها، برنامه کیف پول ImToken به عنوان یک کیف پول چند زنجیره‌ای معرفی شده است که در آن می‌توانید دارایی‌ها را به صورت ایمن ذخیره و کوین‌ها را آزادانه مبادله کنید. این وب‌سایت همچنین اضافه می‌کند که این کیف به طور ویژه برای کاهش نیاز دسترسی کاربران به آن طراحی شده است. این والت برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال و استفاده روزانه توصیه شده است؛ چرا که لازم نیست نگران مدیریت امنیت کلید خصوصی باشید.

اپلیکیشن کیف پول ImToken کاربری آسان داشته و بسیار ایمن است. از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به  راهنمایی در فرآیند فعال‌سازی حساب و بررسی اقدامات امنیتی اعمال‌شده نام برد.

بهترین کیف پول های کوانت برای نگهداری طولانی مدت ارزدیجیتال QNT

کیف پول سخت‌افزاری که به عنوان کیف پول سرد نیز شناخته می‌شود، یک دستگاه فیزیکی رمزگذاری شده است که فقط با آن می‌توان به سبد ارز دیجیتال دسترسی داشت.

دارایی‌های دیجیتالی در فضای ذخیره‌سازی آفلاین رمزگذاری‌شده نگهداری می‌شوند که کاملا ایمن هستند. در واقع، هیچ راهی برای دسترسی دیگران به جز شما وجود ندارد. از این نظر، کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان یک خزانه برای ارز دیجیتال شما عمل می‌کنند.

از آنجایی که کیف پول سخت‌افزاری تنها برای امضای معامله به اینترنت متصل می‌شود، یک لایه امنیتی اضافی و محافظت در برابر تهدیدات خارجی را فراهم می‌کند.

والت Trezor

کیف ترزور

کیف‌پول‌های Trezor با ویژگی‌های امنیتی مانند Shamir Backup که می‌تواند به شما در بازیابی دارایی‌هایتان در صورت گم شدن، شکستن یا دزدیده شدن دستگاهتان کمک کند، از رقبا متمایز شده‌اند. با این حال، دستگاه‌های Trezor فاقد برخی عملکردهای ارائه شده توسط Ledger رقیب یا کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند که به راحتی به برنامه‌های غیرمتمرکز یا dapp‌ها متصل می‌شوند.

نسخه استاندارد Trezor، Model One، از ۱۲۸۹ رمزارز پشتیبانی می‌کند. مدل T، صفحه نمایش لمسی دارد و از ۱۴۵۶ کوین سازگار پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید از طریق برنامه دسکتاپ منبع باز Trezor با نام Trezor Suite، معامله کنید. برخی از ویژگی‌های پیشرفته نیاز به کمی دانش فنی دارند. این دستگاه برای مدیریت NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض به نرم‌افزار ثالثی نیاز دارد و استکینگ فقط با مدل T امکان پذیر است. Trezor همچنین برنامه تلفن همراه ندارد.

والت ترزور بهترین عملکردهای همه جانبه از نظر ویژگی‌ها نسبت به قیمت را داراست. با این کیف پول سخت‌افزاری می‌توان QNT را ذخیره کرد و آن را آفلاین و ایمن نگه داشت. اگر شما هم به آینده آینده ارز دیجیتال کوانت چشم دوخته‌اید و قصد هولد آن را دارید، ترزرو بهترین انتخاب است.

استفاده از والت صرافی به عنوان یکی از کیف پول های کوانت

اگر به صورت مداوم مشغول ترید ارز دیجیتال هستید می‌توانید از والت صرافی برای ذخیره و برداشت و ارسال دارایی رمزارز خود همانند کوانت استفاده کنید. در واقع والت صرافی به عنوان یکی از کیف پول های کوانت می‌تواند امکان دسترسی سریع به دارایی را برای شما فراهم آورد.

انتخاب بهترین کیف پول های کوانت

در این مقاله تعدادی از بهترین کیف پول های کوانت را معرفی کرده‌ایم که هریک قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند. شاید انتخاب برای شما سخت شده باشد. بنابراین در جدول زیر مزیت‌ها و معایب هر یک را لیست کرده‌ایم تا بتواند در این مسیر کمک‌کننده باشد.

کیف پولمزایامعایب
والت لجرراه‌اندازی و استفاده آسان، پشتیبانی بیش از ۱۵۰۰ دارایی دیجیتال، قابل حمل، دارای اتصال بلوتوثقیمت بالا
والت ترزورذخیره‌سازی آفلاین، بسیار ایمن، صفحه لمسینداشتن امکان استکینگ یا مدیریت NFT، نداشتن امکان اتصال با بلوتوث، نداشتن برنامه تلفن همراه
تراست والتکاربر پسند، رایگان، متن باز، ذخیره‌سازی کلید محلی، معاملات سریع، رصد دارایی، داشتن دایرکتوری Cryptoنداشتن نسخه دسکتاپ، رابط کاربری قدیمی، فرایند نقد کردن سخت
اتمیک والتساده، کاربرپسند، پشتیبانی از سوآپ اتمی، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها، داده‌های حیاتی توسط کسی به جز شما ذخیره نمی‌شودشما تنها مسئول امنیت کیف پول خود هستید، عدم سازگاری با والت سخت‌افزاری
والت MyEtherWalletامکان تعامل با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، مدیریت NFT، غیرحضانتی، پشتیبانی از شبکه‌های سازگار با اتریوم مانند اتریوم کلاسیک، زنجیره هوشمند بایننس و پالیگانفقط از دارایی‌های دیجیتالی که بر روی اتریوم و بلاک چین‌های سازگار با اتریوم اجرا می‌شوند، پشتیبانی می‌کند
والت متامسکمنبع باز، غیرحضانتی، استفاده آسان، پشتیبانی از تمام توکن‌های موجود در اتریوم، دارای نسخه مرورگر محبوب  فقط از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند
والت imTokenایمن، دارای یک صرافی داخلی، رابط بصری و مبتدی پسند، غیرحضانتیاز ویژگی‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی نمی‌کند، از سپرده‌های فیات پشتیبانی نمی‌کند

 شما با کمک این جدول می‌توانید مقایسه‌ای بین انواع بهترین کیف پول های کوانت داشته باشید تا بتوانید گزینه‌ای را جهت برآورده شدن نیازهای خود در این بازار کریپتو انتخاب کنید. اگر تجربه کار با این والت‌ها را دارید یا انتخاب‌های بهتری برای نگهداری کوانت می‌شناسید، برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا